Home/ Majors directory/Marketing/Modern Inventical Management in Scientific and Research Activities
Modern Inventical Management in Scientific and Research Activities
Major: Marketing
Code of subject: 8.075.00.M.017
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Professor Liubov Нalkiv,
Associate Professor Khrystyna Bespaliuk.
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Завдання: As a result of studying the academic discipline, a graduate student should be able to demonstrate the following learning outcomes:
1. Skills to set and solve creative challenges under conditions of uncertainty of the search field and multivariate solutions;
2. The ability to critically evaluate the obtained results of activities and defend the decisions made with arguments;
3. The ability to use various methods of activation of creative activity when searching for new solutions;
4. The ability to adapt to new situations and make appropriate decisions in technical and non-technical areas of creative activity.
Learning outcomes: The study of the academic discipline involves the formation and development of competencies in graduate students:
general:
1) the ability to apply the knowledge gained as a result of studying the “Modern inventory in research activities” discipline in the search for new scientific ideas;
2) the ability to clarify cause-and-effect relationships, analyse and summarize external and internal information necessary for the creation of scientific novelty.
professional:
1) the ability to develop an outline of scientific paper;
2) the ability to create public benefit, which should be the basis of any scientific invention;
3) the ability to implement basic management functions in creative teams and creative groups.
Required prior and related subjects: Prerequisite: Philosophy and methodology of science.
Co-requisites: Analytical and quantitative research methods.
Summary of the subject: Studying the discipline helps revealing the essence of managing the creative decision-making process; investigating the mechanism of invention (theoretical, analytical, methodical, applied approaches); revealing one's own creative potential and effectiveness of teamwork in a better way.
Опис: Theoretical foundations of modern inventory. Science and research as areas of creative activity. Creative potential of the team. Invention and innovation. Qualitative approach in inventory.
Assessment methods and criteria: Current control (100%): oral examination, performance of tasks, knowledge testing.
Критерії оцінювання результатів навчання: The “excellent” grade (88-100 points) corresponds to a comprehensive systematic and deep knowledge of the curriculum; assimilation of information from the lecture course, basic and additional literature; clear mastery of the conceptual apparatus, methods and tools provided by the programme; the ability to use them correctly to solve both typical and atypical problem situations;
The “good” grade (71-87 points) corresponds to the knowledge of the main curriculum; assimilation of information from the lecture course; possession of the basic conceptual apparatus, methods and tools provided by the programme; the ability to use them correctly to solve typical situations, making certain mistakes;
The “satisfactory” grade (50-70 points) corresponds to lack of knowledge of the main curriculum; mastery of certain concepts, methods and tools, making significant mistakes when using them.
The “unsatisfactory” grade (0-49 points) assumes that the student does not understand the essence of the questions and does not know the basic concepts of the course.
Recommended books: 1.. Навчально-методичне забезпечення
1. Методичні вказівки для практичних занять з курсу «Основи інвентики» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціальності 073«Менеджмент» / Х.М. Беспалюк – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2020. – 18 с.
2. Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з курсу “Інвентика” для студентів стаціонарної та заочної форм навчання спеціальності 073 “Менеджмент”/ Укл.: Щербата Т.С. — Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 22 с.
2. Базова
1. Беспалюк Х.М. Побудова організації, що самонавчається на засадах
Проектів модернізації. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком : колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – С. 235-245.
2. Беспалюк Х. М., Процак К. В. Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2021. № 1 (7). С. 121-131. https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121
3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства:
Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 324 c.
4. Чухрай Н.І., Демків Я.В. Маркетинг на ринках високотехнологічних
товарів: монографія Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 203 с.
5. Martyniak Z. Wstep do inwentyki. — Krakow: AE, 1997. — 134 s.
6. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. - 320 с.
7. Стефік Марк, Стефік Барбара «Прориви. Історії та стратегії радикальних
новацій» / Пер. з англ. Д. Конарєва, Л. Савицька – К., Видавництво Олексія Капусти (підрозділ Агенції «Стандарт»), 2005. – 322 с.
8. Барнет Білл, Еванз Дейв Дизайн-мислення: Спроектуй своє життя / пер. з англ. Валерія Глінка. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2019. – 224 с.
9. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / Пер. с англ. под ред.
В. Домнина, А. Сухенко. — СПб.: Питер, 2005. — 336 е.: ил.
10. Якимова Н.С. Економічні індикатори трансформації поведінкових моделей суб’єктів ринку праці // Науковий журнал «Підприємництво та інновації». – Видавничий дім «Гельветика»., 2019. –випуск 10. – С. 148-153.
11.Nataliya Chukhray, Khrystyna Bespaliuk (2019), Studing the Values of Profesions fоr the Millennials as Subject of the Labor Market [w:] Zarzadzanie kapitalem ludzkim w uczelniach, Spoleczna Akademia Nauk, Lodz, ss. 163-179.
12. Сігман М. Таємне життя розуму : як ми мислимо, відчуваємо й вирішуємо / Маріано Сігман ; пер. з англ. Ю. Костюк. – Х. : Віват, 2019. – 288 с.
13. Степура Т. М. Розвиток людського потенціалу в умовах квалітизації
економіки України. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за
спеціальністю 08.00.07 – Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика. – Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, 2021.
3. Допоміжна
1. Дочинець Мирослав Діти папороті [Текст] : роман. – Мукачево:
«Карпатська вежа», 2020. – 328 с.
2.Талеб Насім Ніколас Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті / пер. з англ. Микола Климчук. – 3-тє вид. – К.: Наш Формат, 2020. – 392 с.
3. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання [Текст] : монографія / Лідія Степанівна Лісовська ; за заг. науковою ред. О.М. Лютак. – Луцьк : Вежа-Друк, 2020. – 388 с.