Pedagogical Workshops

Major: Biotechnology and Bioengineering
Code of subject: 8.162.00.O.11
Credits: 3.00
Department: Technology of Biologically Active Substances, Pharmacy and Biotechnology
Lecturer: Assoc. Prof., Ph.D. Mykytyuk Oksana, Ph.D., Рrof. Novikov Volodymyr
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - knowledge and understanding of the philosophical methodology of scientific knowledge, psychological and pedagogical aspects of professional and scientific activities, own scientific worldview and moral and cultural values; - search, analyze and critically evaluate information from various sources; - to combine theory and practice, as well as to make decisions and develop a strategy for solving scientific and practical problems, taking into account universal values, social, state and industrial interests; - work effectively both individually and as a team.
Required prior and related subjects: prerequisites: • Professional pedagogy co-requisites: • Planning and organization of research and statistical processing of results
Summary of the subject: Higher Education Pedagogy: Common Foundations and Innovation Processes. Modern higher education. Global processes and problems of competitiveness of university graduates. Features of transformation of the world higher education system. Methodological foundations of higher education pedagogy. Educational environment of higher education institution. Didactics of high school. Educational process in higher education. The main forms of education in high school. Traditional and innovative teaching methods and tools in higher education. Content and diagnosis of learning outcomes. The essence and theoretical foundations of higher education. Management basics in high school. Specificity of professional and pedagogical activity of the teacher of higher school
Assessment methods and criteria: written registration of a workbook with test and didactic tasks, conducting of scientific and pedagogical research, drawing up of plans-synopsis of a lecture, seminar, laboratory employment of class -30 points; • final control - 70 points (control measure, credit): written-oral form.
Recommended books: Андрущенко В. Основні тенденції розвитку вищої освіти на рубежі століть // Вища освіта України. – 2001. – № 1. – С. 11 – I7. 2. Вища освіта України: Стан та тенденції: Матер. до підсумкової колегії МОН України / За ред. В.Г. Кременя. – К., 2000. 14 3. Герасина Л.Н. Современная высшая школа в условиях реформирования образования. – Х.: Торсінг, 1993. 4. Журавський В.С. Болонський процес: головні принципи входження в європейський простір вищої освіти. – К.: ІВЦ "Видавництво "Політехніка", 2003. 5. Кремень В.Г. Філософія освіти XXI століття // Освіта України. – 2002. – 28 грудня. – № 102 – 103. 6. Огнев'юк В.О., Фурман А.В. Принцип модульності в історії освіти. – Ч. І. УІПКККО Міністерства освіти України. – К., 1996. 7. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні / В.М. Галузинський, М.Б. Євтух. – К.: ІНТЛ, 1995. 8. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. /З.Н. Курлянд, Р.І. Хмелюк, А.В. Семенова та ін.; За ред. З.Н. Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2005.