Complex Designing

Major: Design
Code of subject: 7.022.01.O.1
Credits: 3.00
Department: Design and Architecture Fundamentals
Lecturer: Candidate of Art History, Associate Professor Oksana Yaroslavivna Melnyk Candidate of Architecture, Associate Professor Roman Bogdanovych Frankiv
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: The purpose of teaching the discipline "Integrated Design" - the formation of knowledge, skills and abilities to conduct comprehensive research in the chosen field of design. Formation of the ability to use modern sources of scientific information; set a goal, determine the objectives and hypothesis of research; plan and conduct an experiment; process the received data, design the work in accordance with the requirements, prepare reports, abstracts and materials of articles. The discipline "Integrated Design" is aimed at mastering students' special knowledge and methodological skills of independent, creative work on the organization and conduct of research work on selected topics and further writing of the thesis. Tasks of the discipline "Integrated Design": 1. To give students an idea of ??complex design and logic of research in the field of design. 2. To acquaint with the methodology of scientific research in design and methods of writing and design of the student scientific work. As a result of studying the discipline the student must know: • terms and concepts of research work, classification of research works; • types and directions of scientific research in design; • information bases of research work, methods of searching for scientific information; • algorithm for building research; • the concept of the object and subject of scientific research; • methodology of scientific research, characteristics and possibilities of using pedagogical and related methods of scientific research in the performance of research work; • stages, types, structure and duration of the pedagogical experiment; • ways to form groups for a pedagogical experiment pedagogical experiment; • features and algorithm of registration of scientific work. be able: • use modern sources of scientific information; • set a goal, determine the objectives and hypothesis of research; • plan and conduct an experiment; • process the obtained data using the methods of mathematical statistics, design work according to the requirements, prepare reports, abstracts and articles.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Theory and methods of design Basics of the scientific research Fundamentals of complex design Co-requisites: Theory and methodology of research in design Course project on the topic of master's qualification work
Summary of the subject: The course "Integrated Design" - is taught in the first semester and aims to develop knowledge, skills and abilities to conduct research in the chosen field of design. Students' study of the elements of research methodology will promote the development of their creative thinking, the optimal organization of mental activity. The course is aimed at mastering students' special knowledge and methodological skills of independent, creative work on the organization and conduct of research work and thesis writing
Assessment methods and criteria: During the semester, a student can score up to 40 points (15 points - current control, 25 - for individual research tasks). On the test - a maximum of 60 points. To be admitted to the test, the student must score at least 25 points based on the results of the current control. The test in the discipline "Fundamentals of Scientific Research" is conducted orally.
Recommended books: Main literature: Баскаков А.Я. Методология научного исследования: [учебное пособие]/ А.Я.Баскаков, Н.В.Туленков. – Киев: Наука, 2002. – 214 с. 2. Белановский С.А. Метод фокус-групп/ С.А. Белановский. – М: Магистр, 1996. – 272 с. 3. Білуха М.Т. Основи наукових досліджень/ М.Т.Білуха. – К: Вища школа, 1997.? 300 с. 4. Білуха М.Т. Методологія наукових досліджень/ М.Т.Білуха. ? Київ: Наука, 2002. – 479 с. 5. Девятко И.Ф. Методы социологического исследования/ И.Ф.Девятко.? Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 1998. – 198 с. 6. Девятко И.Ф. Модели объяснения и логика социологического исследования/ И.Ф.Девятко.? М.: ИСО РЦГО-TEMPUS/TACIS, 1996.? 234 с. 7. Єріна А.М. Методологія наукових досліджень/ А.М Єріна, В.Б.Захожай, Д.Л.Єрін. – К.: Центр навчальної літератури, 2004.? 376 с. 8. Канке В.А. Основные философские направления и концепции науки/ В.А.Канке. – М.: Наука, 2004.? 369 с. 9. Клюев Л. В. Пилотаж анкеты/ Л.В.Клюев // Социология. –1995. – №5-6.? С.25-30. 10. Ковальчук В.В. Основи наукових досліджень: [навч. посібник]/ В.В.Ковальчук, Л.М.Моїсєєв.– К.: ВД „Професіонал, 2005. – 240 с. 11. Краснокутська Н. В. Інноваційний менеджмент: [навч. посібник]/ Н.В. Краснокутська. — К.: КНЕУ, 2003. — 504 с. 13. Кримський С.Б. Запити філософських сенсів/ С.Б.Кримський. – К.: Наука, 2003.? 245 с. 12. Крыницкий И.И. Основы научных исследований/ И.И.Крыницкий. - М: Мысль, 1981.? 164 с. 13. Кун Т. Структура научных революцій / Т.Кун. – М.: Логос, 2001.? 346 с. 14. Лук‘янець В.С. Світоглядні імплікації науки/ В.С.Лук‘янець, О.М.Кравченко, Л.В.Озадовська. – К.: Центр навчальної літератури, 2004.? 267 с. 15. Мелков Ю.А. Факт в постклассической науке/ Ю.А.Мелков. – К.: Наука, 2004.? 360 с. 16. Мертон Р. Фокусированное інтерв’ю / Мертон Р., Фиске М., Кендалл П. – М.: Наука, 1991.? 372 с. 17. Микешина Л.А. Философия науки / Л.А.Микешина. – М.: Наука, 2005.? 360 с. 18. Никифоров А.Л. Философия науки: история и методология/ А.Л. Никифоров. – М.: Знание, 1998.? 361 с. 19. П‘ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: [навч. посібник] / І.С. П‘ятницька-Позднякова. – К.: 2003. – 116 с. 20. Паніна Н.В. Технологія соціологічного дослідження / Н.В.Паніна. – К.: Вища школа, 1996.? 285 с. 21. Петрушенко В.Л. Філософія знання: онтологія, епістемологія, аксіологія / В.Л.Петрушенко. – Львів: Свічадо, 2005.? 256 с. 22. Рижко В.А. Концепція як форма наукового знання / В.А.Рижко. – К.: Вища школа, 1995.? 324 с. 23. Сергеєва Л.М. У світі цікавої соціології: [навчально-методичний посібник] / Л.М. Сергеєва. – К.: Кадри, 2001. – 57 с. 24. Стеченко Д.М. Методологія наукових досліджень:[підручник]/ Д.М.Стеченко, О.С.Чмир. – К.: Знання, 2005. –309 с. 25. Сытник В.Ф. Основы научных исследований / В.Ф.Сытник - К: Вища школа, 1976.? 324 с. 26. Купцов В.И.Философия и методология науки/ В.И.Купцов.– М.: Знание, 1996.? 384 с. 27. Філіпенко А.С. Основи наукових досліджень: Конспект лекцій/ А.С. Філіпенко. – Київ: Академвидав, 2004. – 208 с. 28. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень: [навчальний посібник]/ Г.С. Цехмістрова.– К.: ВД «Слово», 2004. – 240 с. 29. Шейко В.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: [підручник]/ В.М.Шейко, Н.М.Кушнаренко. – Київ: Знання-Прес, 2003. – 295 с. Additional literature 1. Про інформацію: Закон України // www.liga.kiev.ua 2. Про науково-технічну інформацію: Закон України // www.liga.kiev.ua 3. Про наукову і науково-технічну діяльність: Закон України // www.liga.kiev.ua 4. Про освіту: Закон України // www.liga.kiev.ua