Economics of Innovative Activity

Major: Management
Code of subject: 7.073.02.O.061
Credits: 5.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Lidiya Lisovska
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: .
Завдання: .
Learning outcomes: • ability to demonstrate deep knowledge of modern trends of development and strategic, project, finance management fundamentals; • to integrate and use acquired theoretical knowledge on practice to solve management problems in the field of innovation; • to identify the cost of the innovative activity on accounting, tax and administrative approaches, to group them according to various criteria, to apply modern methods of costing and price of innovative products; • to develop, evaluate and justify options for innovative development of enterprises (organizations, institutions) in the domestic dynamic and unstable environment and to determine the optimal structure of resources for their implementation.
Required prior and related subjects: co-requisites: Management of innovative development of organization
Summary of the subject: The essential characteristics of innovation and the innovation process. Innovative enterprise policies, principles of formation and components of the innovation policy of the company. Source of innovation: property resources, financial and information resources, intellectual capital innovation. Technical and technological base and production capacity of innovative enterprises. The product innovation company. The quality and competitiveness of innovative enterprises. Concept and types of expenditure on innovation. Formation cost innovative products. Pricing for the products of innovative enterprises. Methodological basis to monitor innovation. Comprehensive evaluation of the effectiveness of innovation. The economic security of innovative enterprise. Economic aspects of risk management in innovation. Crisis innovative enterprise activities.
Опис: .
Assessment methods and criteria: • written reports of laboratory works, oral quiz (30%) • final examination: written - oral form (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Recommended books: 1.Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c. 2. Стадник В.В. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства / В.В. Стадник, М.А. Йохна. - Хмельницький: ХНУ, 2010.-320 с. 3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: навч. посіб. / за заг. ред. О.М. Ястремської, Г.В. Верещагіної. - X. : ВД «ІНЖЕК», 2010.-340 с. 4. Чухрай Н.І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприє¬мства / Н.І. Чухрай. - Львів: Нац. ун-т «Львівська політехніка», 2010. 5. Шершньова З.С. Стратегічне управління : підручник / З.С. Шершньова. - 2-ге вид., переробл. і допов. - К. : КНЕУ, 2004. - 699 с. 6. Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві / Чухрай Н., Патора Р. – К.: КОНДОР, 2006. – 398 с. – (Підручник). 7. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с.

Economics of Innovative Activity (курсовий проект)

Major: Management
Code of subject: 7.073.02.O.064
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Lidiya Lisovska
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: .
Завдання: .
Learning outcomes: • ability to demonstrate deep knowledge and understanding of modern market place factors, innovative product creation, innovative strategy of development different kinds of enterprise marketing approaches of launching new product on market; • to integrate innovation and marketing policy of the enterprise (organization), manage the search target market in order to implement innovative capacity, coordinate needs and behavioural reactions of consumers and to develop measures to enhance internal and external factors of motivating the demand for innovative products; • to explore the market environment, to provide comparative analytical monitoring of competitors, to provide mobilization of opportunities for improving the quality and competitiveness of innovative products and enterprise (organization, institution) in domestic, foreign markets and in a virtual environment.
Required prior and related subjects: co-requisites: • Financial Management • Project management • Strategic Management
Summary of the subject: Overview of the current management system of innovation organization. Analysis of the internal and external environment of innovation organization. Generation of innovation development alternatives and choice of optimal strategy of innovative development of innovative organizations. Building of the organizational form of implementation management innovation strategy of innovation organization.
Опис: .
Assessment methods and criteria: • Report on the results of the course work, final control (level of task completion - 70% , presentation - 10%, defend-20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Recommended books: 1. Чухрай Н. І. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 500 с. 2.Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c. 3. Стадник В.В. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства / В.В. Стадник, М.А. Йохна. - Хмельницький: ХНУ, 2010.-320 с. 4. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: навч. посіб. / за заг. ред. О.М. Ястремської, Г.В. Верещагіної. - X. : ВД «ІНЖЕК», 2010.-340 с. 5. Шершньова З.С. Стратегічне управління : підручник / З.С. Шершньова. - 2-ге вид., переробл. і допов. - К. : КНЕУ, 2004. - 699 с. 6. Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві / Чухрай Н., Патора Р. – К.: КОНДОР, 2006. – 398 с. – (Підручник). 7. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с.