E-commerce

Major: Marketing
Code of subject: 7.075.01.E.36
Credits: 5.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Proff. Dmytriv Anna
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - to know the main advantages of doing business through Internet; basic concepts of building e-commerce, e-commerce features, the main strategy for the development of electronic commerce, the basic model of electronic commerce, the basic tool of e-commerce; - to be able to use the tools of creation and use of e- commerce.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing, Consumer behavior Co-requisites: electronic communications in marketing, strategic marketing.
Summary of the subject: The essence of e-commerce. Internet i Word Wide Web. Organization of business and Internet. Architecture Internet. Development of Web- sites. Evaluation and testing of Web- site for ease of use. Internet service providers and Web- hosting site. Payment system. Electronic safety. Marketing on the Internet. The implementation and operation. E-commerce between businesses. Legal and ethical aspects of electronic commerce.
Assessment methods and criteria: Current control (30 %): solving problems, oral examination Final evaluation (70 %): modular and stage control.
Recommended books: 1. Афанасьев М. Электронная коммерция / Афанасьев М., Мясни-кова Л. // РИСК. - 2006. - № 3. - С. 52-59. 2. Бабенко Л. К. Новые технологии электронного бизнеса и безопасности / Л. К. Бабенко, В. А.Быков, О. Б. Макаревич, О. Б. Спиридонов. - М.: Радио и связь. - 2001. - 376 с. 3. Балабанов И. П. Интерактивный бизнес / Балабанов И. П. - СПб.: Питер, 2001. - 128 с. 4. Балабанов И. П. Электронная коммерция / Балабанов И. П. - СПб.: Питер, 2001. - 336 с. - (серия "Учебники для вузов"). 5. Барицъка Л. Включення України в інтеграційні процеси міжнародної електронної торгівлі / Барицька Л. // Економіст. - 2002. - № 9. - С. 27. 6. Волокитин А. В. Электронная коммерция: [учебное пособие для служащих госорганизаций и комм. фирм., под общ. ред. Л. Д. Реймана] / Волокитин А. В., Маношкин А. П., Солдатен-ков А. В. - М.: НТЦ "ФИОРД-ИНФО", 2002. - 272 с. 7. Драчов В. Мобільна торгівля як один з перспективних напрямків електронної торгівлі / Драчов В. // Журнал європейської економіки. - 2005. - Т. 4, червень. - С. 242-255. 8. Дубницкий В. И. Эволюция, сущность, классы, инструментарий электронного бизнеса: [монография] / Дубницкий В. И., Лазико-ва А. И. / НАН Украины, Ин-т экономики промышленности, Донец. экономико-гуманитарный ин-т. - Донецк: Юго-Восток, 2004. - 84 с.

E-commerce (курсовий проект)

Major: Marketing
Code of subject: 7.075.01.E.38
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Proff. Dmytriv Anna
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - to know the main advantages of doing business through Internet; basic concepts of building e-commerce, e-commerce features, the main strategy for the development of electronic commerce, the basic model of electronic commerce, the basic tool of e-commerce; - to be able to use the tools of creation and use of e- commerce.
Required prior and related subjects: Prerequisites: Marketing, Consumer behavior Co-requisites: electronic communications in marketing, strategic marketing.
Summary of the subject: E-commerce and its place in the market infrastructure is the essence and content of e-commerce; main directions of e-commerce; characteristics of e-commerce models). Features of the subject of commercial activity in the domestic market (general characteristics of the subject; analysis of activities; evaluation of trade through the online store of the enterprise; the system of market conquest and positioning of goods and services of the enterprise). Ways to improve the activities of the subject of e-commerce in the domestic market (e-commerce in Ukraine: directions of development and dynamics; the current state of development of e-commerce (world experience); improvement of the existing electronic business model of the enterprise).
Assessment methods and criteria: Current control (30 %): solving problems, oral examination Final evaluation (70 %): modular and stage control.
Recommended books: 1. Афанасьев М. Электронная коммерция / Афанасьев М., Мясни-кова Л. // РИСК. - 2006. - № 3. - С. 52-59. 2. Бабенко Л. К. Новые технологии электронного бизнеса и безопасности / Л. К. Бабенко, В. А.Быков, О. Б. Макаревич, О. Б. Спиридонов. - М.: Радио и связь. - 2001. - 376 с. 3. Балабанов И. П. Интерактивный бизнес / Балабанов И. П. - СПб.: Питер, 2001. - 128 с. 4. Балабанов И. П. Электронная коммерция / Балабанов И. П. - СПб.: Питер, 2001. - 336 с. - (серия "Учебники для вузов"). 5. Барицъка Л. Включення України в інтеграційні процеси міжнародної електронної торгівлі / Барицька Л. // Економіст. - 2002. - № 9. - С. 27. 6. Волокитин А. В. Электронная коммерция: [учебное пособие для служащих госорганизаций и комм. фирм., под общ. ред. Л. Д. Реймана] / Волокитин А. В., Маношкин А. П., Солдатен-ков А. В. - М.: НТЦ "ФИОРД-ИНФО", 2002. - 272 с. 7. Драчов В. Мобільна торгівля як один з перспективних напрямків електронної торгівлі / Драчов В. // Журнал європейської економіки. - 2005. - Т. 4, червень. - С. 242-255. 8. Дубницкий В. И. Эволюция, сущность, классы, инструментарий электронного бизнеса: [монография] / Дубницкий В. И., Лазико-ва А. И. / НАН Украины, Ин-т экономики промышленности, Донец. экономико-гуманитарный ин-т. - Донецк: Юго-Восток, 2004. - 84 с.