Media Management and Marketing

Major: Journalism
Code of subject: 7.061.01.M.10
Credits: 3.00
Department: Journalism and Mass Communication
Lecturer: Mudra Iryna Mykolaivna
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: evaluate quantitative, temporal and spatial characteristics of the potential audience of the media; know the marketing aspects of the media; evaluate correctly the features of the media; strategically analyze and forecast the marketing problems of the media; develop and implement marketing system in the mass media; look for psychological information that might endanger the functioning of the media.
Required prior and related subjects: Management of the editorial office and issue of the newspaper, magazine; Press and PR; Organization of work and practice of journalism.
Summary of the subject: Key functions and tasks of management in the offices of the media. Model of editorial office and media management. Staff management in editorial media. Share-work in the editorial office. The motivation of the journalist. Management tools in the work proses of editorial office. Features of conflict solution in the media office. Organizing and moderating editorship meeting. Media Marketing: basic concepts. Media marketing strategies. Marketing tools in media. Media marketing analysis. Promotion of media online. Marketing department and plans. Control of marketing activities.
Assessment methods and criteria: Practical exercises, oral interviews, reference work (45%), final control written, oral form (55%)
Recommended books: 1. Кузьмін О. Є, Мельник О. Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: навч. посібник. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2003. 2. Кузьмін О. С., Мельник О. Г. Основи менеджменту: підручник, 2-ге вид. К.: Академвидав, 2007. 3. Осовська Г. В., Осовський О. А. Основи менеджменту. Підручник. – К.: Кондор, 2006. 4. Осавська Г.В., Осавська О. А. Менеджмент організацій: навч. посіб. - К.: Кондор, 2007 5. Охріменко А. Г. Основи менеджменту: навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. 6. Скібіцька Л.І., Скібіцький О.М. Менеджмент: навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. 7. Стадник В. В., Йохна М. А. Менеджмент: підручник. – К.: Академвидав, 2007. 8. Стеченко А. Д., Дука А. П. Словник-довідник з менеджменту. – К.: Федерація профспілок України. Інститут туризму, 1999. 9. Тарнавська Н. П., Пушкар Р. М. Менеджмент: теорія і практика: підручник / Тернопільська академія народного господарства. – Тернопіль: Карт-бланш, 2003. 10. Хміль Ф.І. Основи менеджменту: підручник. – К.: Академвидав, 2007. 11. Яцура В. В., Жук О. П. Менеджмент: навч. посібник. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2008. 12. Мороз Л.А., Чухрай Н. І. Маркетинг: навч. посібник. – Львів: Інф. видавн. Центр «Інтелект» Державного університету «Львівська політехніка», 1999. 13. Гаркавенко С. С. Маркетинг: підручник. – К.: Лібра, 2006. 14. Бутенко Н. В. Маркетинг: підручник. – К.: Атіка, 2008. 15. Бородкіна Н. О. Маркетинг: навч. посібник. – К.: Кондор, 2007. 16. Луцій О. П. Основи маркетингу. – К., 1998. 17. Котляр Ф. Маркетинг. Менеджмент /Пер. с анг; Под ред. Волковой Л.А., Коптуневского Ю.Н. - СПб: Питер, 2002. - 752 с.