Foreign Language for Specific Purposes

Major: Wheeled and caterpillar vehicles
Code of subject: 7.133.01.M.7
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Kaminska O.M., Morska N.O., Oleksiv H.D.
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the study learners are expected to be able to: • use different language skills: speaking, reading, listening and writing according to the future profession; • maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study and job - related events; • read original literature in the specialty to obtain scientific and technical information; • demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events; • make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent; • write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life; • fill in correctly application and registration forms for accommodation and / or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge B1 + Corequisites: Foreign language for Specific Purposes, part 1,2.
Summary of the subject: My speciality. Technical translation. Stylistic peculiarities of scientific and technical literature. Term-formation, abbreviations.
Recommended books: English: 1. Спілкуємося англійською мовою. Част.3: Студентське життя сьогодні / За Ред.. П. Корнеса і Н. Гайдук. – Львів: СП «БаК», 1998. – 76 с etting on in English. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів 2006. 2. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009. 3. Clare A., Wilson JJ. Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p. 4. Fuchs M., Bonner M. Focus on Grammar. – Longman, 2000. – 432 p. German: 1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009. 3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010. 4. Бориско Н.В. Бизнес-курс немецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998. 5. Dictionaries. French: 1. Parlez-vous francais ? Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник / За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с. 2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч. 1 / Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с. 4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с. 7. Dictionaries.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. -50% Control test.- 50% Final control: differentiated test/credit.- 100%