Ергодизайн

Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.022.01.E.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: К. арх., доцент Дида І.А., к. мист., ст. викладач Радомська В.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс дисципліни «Ергодизайн» є одним із обов’язкових фахових предметів у структурі навчальних дисциплін для студентів спеціальності 022-Дизайн. Курс має на меті ознайомити майбутніх дизайнерів з принципами науки і її практичним застосуванням в художньому конструюванні для створення безпечних, комфортних, естетично привабливих умов праці та відпочинку на шляху формування вітчизняних, креативних брендів у сфері прикладного дизайну. Ці знання необхідні студентам для виконання магістерської кваліфікаційної роботи та для майбутньої практичної дизайнерської діяльності.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Основним завданням вивчення дисципліни «Ергодизайн» є ознайомлення студентів з основними положеннями ергономіки в аспекті їх застосування в дизайні предметно-просторового середовища, усвідомлення необхідності дотримання норм і вимог, що ґрунтуються на принципах ергономіки. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК8. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС5. Здатність застосовувати знання історії українського і зарубіжного мистецтва та дизайну в художньо-проектній діяльності. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями). КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КС11. Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності.
Результати навчання: В процесі вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати: • основні положення теоретичних понять науки ергономіки та теорії антропометрії, процес їх застосування у дизайні інтер’єрів та предметного обладнання; • вимоги до проектування інтер’єрів, елементів предметного дизайну, аксесуарів та обладнання; • особливості застосування визначених нормативів, процентилів та проектних вимог у поєднанні з естетичною складовою на шляху формування стилю; • проведення антропометричного, ергономічного аналізу для запроектованого обладнання чи інтер’єрного середовища. ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН2. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань, формувати різні типи документів професійного спрямування згідно з вимогами культури усного і писемного мовлення. ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень. ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування. ПРН5. Розуміти і сумлінно виконувати свою частину роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності. ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію. ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках. ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями) ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи ергономіки Історія дизайну Кореквізити: Художнє проектування Дизайн промислових виробів
Короткий зміст навчальної програми: Наука ергономіка в дизайні архітектурного простору, інтер’єру та предметного обладнання стає вагомим інструментарієм та базовою міждисциплінарною наукою у прикладному проектуванні, що дозволяє в подальшому на практиці реалізувати студентські концептуальні ідеї, проекти, розробки, тощо. На практичних заняттях студент може у достатньо вільній формі представити на розгляд та оцінювання підготовлений матеріал, виявити свої теоретичні знання та показати технічну та естетичну ерудицію на практиці, що доповнить низку попередньо набутих навиків для майбутнього проектанта в галузі інтер’єру та предметного обладнання. Методика та вибір завдань скеровані на вміння студента застосувати теоретичний матеріал для аналітичного дослідження основних складових ергономіки на прикладі предметного обладнання, елементів інтер’єру та побуту, інтер’єрного середовища відомих світових та вітчизняних брендів, фірм, тощо. Набуті знання реалізовуються в практичних індивідуальних науково-дослідних завданнях.
Опис: Головні поняття ергономіки в архітектурному просторі, інтер’єрі та в проектуванні предметного обладнання. Введення в курс дисципліни «Ергодизайн». Метрологічний аналіз в ергодизайні. Ергономіка і рух. Антропометричні дані, їх застосування у проектній практиці. Поняття процентилів та їх застосування на практиці. Офісні приміщення. Антропометрія сидіння. Ергономіка в дизайні аудіовізуального простору. Ергодизайн в проектуванні приміщень громадського призначення. Ергодизайн в закладах торгівлі та харчування, приміщень для відпочинку та дозвілля. Ергодизайн в проектуванні медичних закладів. Ергодизайн в житловому проектуванні. Класифікація та функціональне зонування приватного простору. Основи ергономіки в проектуванні інтер’єру та обладнання сакрального характеру. Філософсько-психологічні складові ергономіки в аспекті організації простору.
Методи та критерії оцінювання: • Підсумковий контроль – диференційований залік: лекційний матеріал (70%) і графічна робота(30%) Оцінювання проводиться за результатами екзаменаційного тесту із врахуванням якості виконання графічної роботи, її відповідності поставленим завданням.
Критерії оцінювання результатів навчання: За результатами здачі повного обсягу курсу, на підсумковому семестровому заліку студент може отримати максимально 100 балів за шкалою оцінювання (національна та ECTS), які розподіляються наступним чином: 40 балів – тестове завдання за матеріалами лекційного курсу (ВНС); 60 балів – індивідуальні науково-дослідні завдання (№1 і №2). Розподіл балів: 1.Виконання практичних завдань: Практичне завдання №1 Ергономічний аналіз інтер’єрного середовища (за наданою тематикою) - 20 балів Практичне завдання №2 Ескіз-пропозиція інтер’єру та предметного обладнання (за наданою тематикою) - 40 балів Практичні завдання: всього 60 балів 2. Тестове завдання за матеріалом лекційного курсу - 40 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення та дані про курс розміщені у віртуальному середовищі кафедри ДОА за адресою: http:// vus.lpnu.ua/course/view.php?id=8296. 1.Дида І.А., Радомська В.Р. Ергодизайн: конспект лекцій для студентів Інститут архітектури та дизайну, ОКР «Магістр», спеціальності 022 «Дизайн», спеціалізації 01 «Інтер’єр та обладнання», денної та заочної форми навчання / уклад. І.А. Дида, В.Р. Радомська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.– 68 с. 2. Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з дисципліни «Ергодизайн» для студентів І курсу освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», «науковий магістр» базової спеціальності 022 «Дизайн», денної та заочної форми навчання Інституту архітектури та дизайну Національного університету «Львівська політехніка»/уклад.: / І.А. Дида, В.Р. Радомська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.– 20 с. 3. Радомська В.Р. Ергодизайн: конспект лекцій для студентів І курсу освітньо- кваліфікаційного рівня спеціаліст магістр спеціальності 7(8).02020701 «Дизайн». – Львів, 2015.- 90с. 4. Проведення семінарів з дисципліни «Ергодизайн»: методичні вказівки до виконання завдань для двох семінарів та контрольного завдання для студентів І курсу освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст та магістр спеціальності 7(8). 02020701 «Дизайн». – Львів: Національний Університет «Львівська політехніка», 2015.– 20с. 5. Основи ергономіки. Конспект лекцій для студентів базового напрямку 6.0202 «Мистецтво»/ Укл. Ю.А. Рочняк. – Львів: Національний Університет «Львівська політехніка», 2003. – 17 с. 6. Рунге В.Ф., Манусевич Ю.П. Эргономика в дизайне среды: Учеб. пособие (В.Ф.Фунге, Д.П. Манусевич) – М.: «Архитектура-С», 2007. 328 с. Рекомендована література Базова: 1. Джулиус Панеро, Мартин Зелник. Основы ергономики. Человек, пространство, интерьер – М.: Астрель, 2006 2. Нойферт Э. Строительное проектирование.: / Пер. с нем. К.Ш. Фельдмана, Ю.М. Кузьминой; Под пед. З.И. Эстрова и Е.С. Раевой. – 2-изд. – М.: Стройиздат, 1991. 392 с.: ил. – ISBN 5-274-00236-6. – Перевод издания: Bauentwurfslehre / E. Neufert – F. Viweg & Sohn Braunschweig / Wiesbaden 3. Нойферт Ернст. Строительное проектирование–38-издание.–М: «Архитектура- С», 2010. – 549 с.: ил. 4. Ernst Neufert, Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego; 2 wydanie polske, rozszerzonei gruntownie zmienione, 5800 rysunkow I tablic, Arkady, Warszawa, 1999.- 620с. 5. Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська Політехніка». 2002. – 128 с. 6. Мигаль С.П. Проектування меблів: Навчальний посібник. – Львів: Світ,1999. – 216 с.: іл. – Бібліогр.: с. 209-211. 7. МироненкоВ.П. Эргономические принципы архитектурного проектиро-вания (теоретико- методологический аспект). – Харьков: Основа, 1997,- 112 с. 8. Шпара П.Е, Шпара И.П. Техническая естетика и основы художественного конструирования. – з-е изд., - К.: Высшая школа, 1989. – 247 с. 9. Loehr, Reiner W. Ergonomie: Grudlagen d. Wechselbeziehungen zwischen Mensch, Technik und Umwelt, - Wuerzburg: Vogel-Verlag, 1976. 160 S. Допоміжна: 1.Український Радянський Енциклопедичний словник: з 3-х т./ Редкол.: А.В. Кудрицький (відп. ред.) та ін. – 2-ге видання – К.: Голов. Ред УРЕ, 1986 Інформаційні ресурси: 1.http://dafna-dom.ru/index.php/to-be-aware-of-when-repairing-kitchen/24- kitchendesign/93-2011-02-18-17-32-04.html 2.http://www.kinnarps.com/pl/pl/ 3.http://www.ikea.com/ms/en_US/about_ikea/the_ikea_way/history/index.html 4.http://www.rosslynmedical.com 5.Eva Minguet, Kidsdesign.Monsa; http://www.monsa.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Ергодизайн (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.022.01.E.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: К. арх., доцент Дида І.А., к. мист., ст. викладач Радомська В.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс дисципліни «Ергодизайн» є одним із обов’язкових фахових предметів у структурі навчальних дисциплін для студентів спеціальності 022-Дизайн. Курс має на меті ознайомити майбутніх дизайнерів з принципами науки і її практичним застосуванням в художньому конструюванні для створення безпечних, комфортних, естетично привабливих умов праці та відпочинку на шляху формування вітчизняних, креативних брендів у сфері прикладного дизайну. Ці знання необхідні студентам для виконання магістерської кваліфікаційної роботи та для майбутньої практичної дизайнерської діяльності.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Основним завданням вивчення дисципліни «Ергодизайн» є ознайомлення студентів з основними положеннями ергономіки в аспекті їх застосування в дизайні предметно-просторового середовища, усвідомлення необхідності дотримання норм і вимог, що ґрунтуються на принципах ергономіки. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК8. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС5. Здатність застосовувати знання історії українського і зарубіжного мистецтва та дизайну в художньо-проектній діяльності. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями). КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КС11. Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності.
Результати навчання: В процесі вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати: • основні положення теоретичних понять науки ергономіки та теорії антропометрії, процес їх застосування у дизайні інтер’єрів та предметного обладнання; • вимоги до проектування інтер’єрів, елементів предметного дизайну, аксесуарів та обладнання; • особливості застосування визначених нормативів, процентилів та проектних вимог у поєднанні з естетичною складовою на шляху формування стилю; • проведення антропометричного, ергономічного аналізу для запроектованого обладнання чи інтер’єрного середовища. ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН2. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань, формувати різні типи документів професійного спрямування згідно з вимогами культури усного і писемного мовлення. ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень. ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування. ПРН5. Розуміти і сумлінно виконувати свою частину роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності. ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію. ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках. ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями) ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи ергономіки Історія дизайну Кореквізити: Художнє проектування Дизайн промислових виробів
Короткий зміст навчальної програми: Наука ергономіка в дизайні архітектурного простору, інтер’єру та предметного обладнання стає вагомим інструментарієм та базовою міждисциплінарною наукою у прикладному проектуванні, що дозволяє в подальшому на практиці реалізувати студентські концептуальні ідеї, проекти, розробки, тощо. На практичних заняттях, в межах роботи над завданням курсового проєкту, студент може у достатньо вільній формі представити на розгляд та оцінювання підготовлений матеріал свого концептуального дизайн-проєкту за визначеною темою, виявити свої теоретичні знання та показати технічну та естетичну ерудицію на практиці, що доповнить низку попередньо набутих навиків для майбутнього проектанта в галузі інтер’єру та предметного обладнання. Методика, вибір та обсяг завдання курсового проєкту скеровані на вміння студента застосувати теоретичний матеріал для аналітичного дослідження основних складових ергономіки на прикладі предметного обладнання, елементів інтер’єру та побуту, їх застосування для проектування інтер’єрного середовища. . Графічна робота КП побудована за визначеними темами лекційного курсу.
Опис: На практичних заняттях, в межах роботи над завданням курсового проєкту, студент може у достатньо вільній формі представити на розгляд та оцінювання підготовлений матеріал свого концептуального дизайн-проєкту за визначеною темою, виявити свої теоретичні знання та показати технічну та естетичну ерудицію на практиці, що доповнить низку попередньо набутих навиків для майбутнього проектанта в галузі інтер’єру та предметного обладнання. Методика, вибір та обсяг завдання курсового проєкту скеровані на вміння студента застосувати теоретичний матеріал для аналітичного дослідження основних складових ергономіки на прикладі предметного обладнання, елементів інтер’єру та побуту, їх застосування для проектування інтер’єрного середовища. . Графічна робота КП побудована за визначеними темами лекційного курсу. Лекційні теми: Головні поняття ергономіки в архітектурному просторі, інтер’єрі та в проектуванні предметного обладнання. Введення в курс дисципліни «Ергодизайн». Метрологічний аналіз в ергодизайні. Ергономіка і рух. Антропометричні дані, їх застосування у проектній практиці. Поняття процентилів та їх застосування на практиці. Офісні приміщення. Антропометрія сидіння. Ергономіка в дизайні аудіовізуального простору. Ергодизайн в проектуванні приміщень громадського призначення. Ергодизайн в закладах торгівлі та харчування, приміщень для відпочинку та дозвілля. Ергодизайн в проектуванні медичних закладів. Ергодизайн в житловому проектуванні. Класифікація та функціональне зонування приватного простору. Основи ергономіки в проектуванні інтер’єру та обладнання сакрального характеру. Філософсько-психологічні складові ергономіки в аспекті організації простору.
Методи та критерії оцінювання: • Підсумковий контроль – диференційований залік: графічна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: За результатами здачі повного обсягу та усіх складових КП (до 8-ми листів альбому дизайн-пропозиції: плани, креслення, розгортки та візуалізації ), на підсумковому семестровому заліку студент може отримати максимально 100 балів за шкалою оцінювання (національна та ECTS).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення та дані про курс розміщені у віртуальному середовищі кафедри ДОА за адресою: http:// vus.lpnu.ua/course/view.php?id=8296. 1.Дида І.А., Радомська В.Р. Ергодизайн: конспект лекцій для студентів Інститут архітектури та дизайну, ОКР «Магістр», спеціальності 022 «Дизайн», спеціалізації 01 «Інтер’єр та обладнання», денної та заочної форми навчання / уклад. І.А. Дида, В.Р. Радомська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.– 68 с. 2. Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з дисципліни «Ергодизайн» для студентів І курсу освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», «науковий магістр» базової спеціальності 022 «Дизайн», денної та заочної форми навчання Інституту архітектури та дизайну Національного університету «Львівська політехніка»/уклад.: / І.А. Дида, В.Р. Радомська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.– 20 с. 3. Радомська В.Р. Ергодизайн: конспект лекцій для студентів І курсу освітньо- кваліфікаційного рівня спеціаліст магістр спеціальності 7(8).02020701 «Дизайн». – Львів, 2015.- 90с. 4. Проведення семінарів з дисципліни «Ергодизайн»: методичні вказівки до виконання завдань для двох семінарів та контрольного завдання для студентів І курсу освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст та магістр спеціальності 7(8). 02020701 «Дизайн». – Львів: Національний Університет «Львівська політехніка», 2015.– 20с. 5. Основи ергономіки. Конспект лекцій для студентів базового напрямку 6.0202 «Мистецтво»/ Укл. Ю.А. Рочняк. – Львів: Національний Університет «Львівська політехніка», 2003. – 17 с. 6. Рунге В.Ф., Манусевич Ю.П. Эргономика в дизайне среды: Учеб. пособие (В.Ф.Фунге, Д.П. Манусевич) – М.: «Архитектура-С», 2007. 328 с. Рекомендована література Базова: 1. Джулиус Панеро, Мартин Зелник. Основы ергономики. Человек, пространство, интерьер – М.: Астрель, 2006 2. Нойферт Э. Строительное проектирование.: / Пер. с нем. К.Ш. Фельдмана, Ю.М. Кузьминой; Под пед. З.И. Эстрова и Е.С. Раевой. – 2-изд. – М.: Стройиздат, 1991. 392 с.: ил. – ISBN 5-274-00236-6. – Перевод издания: Bauentwurfslehre / E. Neufert – F. Viweg & Sohn Braunschweig / Wiesbaden 3. Нойферт Ернст. Строительное проектирование–38-издание.–М: «Архитектура- С», 2010. – 549 с.: ил. 4. Ernst Neufert, Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego; 2 wydanie polske, rozszerzonei gruntownie zmienione, 5800 rysunkow I tablic, Arkady, Warszawa, 1999.- 620с. 5. Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська Політехніка». 2002. – 128 с. 6. Мигаль С.П. Проектування меблів: Навчальний посібник. – Львів: Світ,1999. – 216 с.: іл. – Бібліогр.: с. 209-211. 7. МироненкоВ.П. Эргономические принципы архитектурного проектиро-вания (теоретико- методологический аспект). – Харьков: Основа, 1997,- 112 с. 8. Шпара П.Е, Шпара И.П. Техническая естетика и основы художественного конструирования. – з-е изд., - К.: Высшая школа, 1989. – 247 с. 9. Loehr, Reiner W. Ergonomie: Grudlagen d. Wechselbeziehungen zwischen Mensch, Technik und Umwelt, - Wuerzburg: Vogel-Verlag, 1976. 160 S. Допоміжна: 1.Український Радянський Енциклопедичний словник: з 3-х т./ Редкол.: А.В. Кудрицький (відп. ред.) та ін. – 2-ге видання – К.: Голов. Ред УРЕ, 1986 Інформаційні ресурси: 1.http://dafna-dom.ru/index.php/to-be-aware-of-when-repairing-kitchen/24- kitchendesign/93-2011-02-18-17-32-04.html 2.http://www.kinnarps.com/pl/pl/ 3.http://www.ikea.com/ms/en_US/about_ikea/the_ikea_way/history/index.html 4.http://www.rosslynmedical.com 5.Eva Minguet, Kidsdesign.Monsa; http://www.monsa.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).