Основи віджеїнгу (сучасне медіамистецтво)
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.M.67
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: : Габрель Тарас Миколайович, кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри ДОА
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- бути ознайомленим з основними програмними пакетами для віджеїнгу та формування генеративного контенту;
- відрізняти типу матеріалу для відео виступу;
- вміти генерувати відео матеріал засобами програми Resolume;
- вміти зберегти відео і відповідному форматі;
- вміти підбирати відеоряд із власної бібліотеки відповідно до темпу, теми та характеру музичного твору;
- вміти самостійно аналізувати музичний твір та вдало підбирати відео фрагменти;
- знати історію медіа-арту, основні події та персоналії в галузі;
- знати сучасні відео-формати;
- могти екстраполювати особливості музичної композиції у свій відео виступ.
- могти коректно описати концепцію та характеристики власного відеотвору;
- організовувати власну бібліотеку фрагметів відео для живого виступу.
- розуміти логіку побудови виступу віджея;
- сприймати віджеїнг як сучасне просторово-часове мистецтво.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Композиція та формотворення у дизайні, ч.1; ч.2
Основи проектної та комп’ютерної графіки, ч.1; ч.2
Основи візуальних комунікацій і комп’ютерної графіки
3D моделювання
Теорія комунікацій в масовій культурі
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Основи віджеїнгу (сучасне відео мистецтво)» є відповіддю на вимоги часу та експансію сучасних технологій. В наш час фактично жоден концерт не відбувається без візуалізації на led-екранах чи екрані проектора, відповідно - професія віджея стає все більш затребуваною. Мета цієї дисципліни надати студентам теоретичні знання: розкрити історію медіа-арту завдяки біографії та творчості знакових персоналій; ознайомити їх з найбільшими світовими подіями; проінформувати про технології, що формували можливості для медіа-митців; а також надати їм практичні навики: допомогти розібратися з відео-кодеками, форматами відео, сприяти опануванню процесу сортування та підготовки матеріалів для живого виступу, ознайомити з програмними засобами генерації відео ефектів.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студенти виконують три завдання:
1. Написання реферату про улюбленого медіа-митця (30 балів)
2. Написання синопсису майбутнього відео (10 балів)
3. Формування власної відео-роботи (60 балів).
Рекомендована література: 1. Вестгіст Х., Теорія відеоарту. Порівняльний підхід. — Нью-Джерсі: Вайлі-Блеквелл, 2015
2. Елвес, Ч. Відеоарт. Екскурсія. Нью-Йорк: — I.B. Таврид, 2005
3. Раш М. Відео Арт — Темза і Гудзон, 2003.
4. Раш М. Нові медіа у мистецтві. — М.: Ад Маргінем Прес, 2018.
5. Росс, Д. Висвітлююче відео. Основний посібник із відеоарту. Сан-Франциско: відеокоаліція — Aperture/Bay Area Video Coalition, 2005
6. Трайб М., Джана Р., Нове медіа мистецтво Art — Taschen, 2010.
1. http://digicult.it/
2. http://neural.it/
3. http://projection-mapping.org/
4. http://visual-society.com/
5. http://www.malbred.com/
6. https://lightform.com/
7. https://www.bizbash.com/
8. https://www.digitalartarchive.at/
9. https://www.installation-international.com/
10. https://www.resolume.com/