Основи візуальних комунікацій і комп'ютерної графіки

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.014
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання: Усвідомлювати базові теоретичні принципи і методи проектування графічних елементів в предметно-просторовому середовищі та в медіа просторі Розуміння основних засад проектування знаків в графічному дизайні. Доступность сприйняття та розуміння значення знакових систем всіма культурними, етнічними гендерними та віковими групами. знати головні типи та види знакових систем, які забезпечують візуальну комунікацію в суспільстві; знати психологічні стимули і мотивами цільової аудиторії, які визначають характер брендів та їх ідентифікацій; розуміти функціонування основних моделей знакових та просторових систем візуальної ідентифікації; закономірності поетапного і методичного ведення розробки знаків ідентифікації та навігації; вміти розробляти окремі елементи фірмового стиглою та знаки навігації; знати основи стилістичного пошуку знаків ідентифікації та навігації залежно від специфіки культурного та предметно-просторового середовища; усвідомлювати роль знакових структур у масовій культурі та конкретних просторових середовища природнім чи міських, для яких ідентифікація та орієнтація виступає головним проектним завданням. ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень. ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні. ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Композиція і формотворення в дизайні Основи проектної і комп’ютерної графіки Живопис, рисунок, скульптура Супутні і наступні навчальні дисципліни Основи дизайну предметного середовища Історія мистецтва, архітектури і дизайну Основи ергономіки
Короткий зміст навчальної програми: Лекційній курс та практичні завдання з основ візуальних комунікацій дають уявлення про місце і роль дизайнера у розробці гармонійного візуального середовища, та навики дизайн-проектування знакових систем, що забезпечує якісну комунікацію поміж основними соціальними колами суспільства. Курс передбачає розширене вивчення теоретико-методичних підходів і концепцій в дизайні візуальних комунікацій: визначає їх як систему: поняття, погляди, теоретичні положення в галузі візуальних комунікацій; визначає суть візуального комунікативного феномену в природному, міському, архітектурному та медіа просторі, апелює на фактор творчості у проектних задумах - комунікаційну і художньо-образну ідею. Теоретичний курс містить теми , що висвітлюють структуру і композицію рекламного повідомлення; поняття змісту та форми рекламного повідомлення; кодування інформації рекламного повідомлення. Креатив в рекламі; когнітивні, аффективні, конативні та суггестивні аспекти рекламного впливу; символіку архетипів в рекламі; систему знаків, символів та образів у візуальній ідентифікації; художньо-образний та комунікаційний розгляд елементів фірмового стилю. Практична частину курсу містить цикл завдань, в яких розробляються графічні знаки, художньо-образне вирішення яких базується на композиціях в основі яких геометризація обмежених в кількості площинних плям, які за обрисом вписуються в елементарні геометричні форми, колористика – на основі ахроматичних та простих поліхромних поєднань. Рекомендована тематика: знаки ідентифікації, графічні образи, піктограми, що обслуговують міжнародні фестивалі, виставки та ярмарки, змагання, аеропорти, вокзали, магазини, супермаркети, транспорт, дитячі заклади. Вивчаються програми для комп’ютерної растрової та векторної графіки.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за відповіді на питання теоретичного курсу та за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота). Теоретичний курс - 30% практичні поточні заняття - 20%; курсова графічна робота бренд бук зі знаками навігації - 50%.
Рекомендована література: 1. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 2. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 3. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002. 4. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001. 5. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981. 6. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 7. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986. 8. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 9. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 10. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007. 11. Лебедев А.Н. Психология российской рекламы: а нужен ли рекламисту потребитель? Маркетинг и маркетинговые исследования в России, №1, 1996. 12. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с. 13. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с. 14. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 15. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002. 16. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001. 17. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981.