Рекламний дизайн і копірайтинг

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.090
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання: Засвоїти основні теоретичні положення функціонування реклами в культурному просторі та практичне проектування головних елементів візуальної комунікації в поліграфічній продукції та в мультимедійному просторі; основні поняття та терміни в рекламі та у рекламному дизайні; підготовка студентів до освоєння проектно-графічних засобів, які використовуються в рекламному дизайні; розуміти роль символу, знака та образу в рекламному дизайні; розуміти основні засади художнього формування елементів фірмового стилю та рекламного образу; комплексне розуміння художнього формування реклами та предметно-просторового дизайну. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів рекламного дизайну. Вміти виконувати проектні завдання пов’язані із рекламним дизайном та складати рекламні тексти з метою формування коду рекламного повідомлення. ПРНВ2.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ2.2. Враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів. ПРНВ2.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ2.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. Комунікація. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність. АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4 Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5 Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Основи дизайну предметного середовища Основи візуальних комунікацій Рисунок, живопис, частина 3, 4 Супутні і наступні навчальні дисципліни Інтерактивний дизайн Психологія дизайну Теорія комунікацій в масовій культурі
Короткий зміст навчальної програми: В основу дисципліни послідовно подані теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності процесу проектування в рекламній справі. Теоретична частина містить ознайомлення студентів з теорією розвитку реклами та з основними каналами передачі рекламної інформації; ознайомлення із основними типами цільової аудиторії; з основами функціонування реклами, яке залежать від виду виробника та товару. З закономірностями поетапного і методичного ведення розробки рекламного дизайну. Курс розкриває знання як формувати компоненти рекламної інформації в основних видах поліграфічної та мультимедійної продукції; з методикою виконання проектних завдань пов’язаних із рекламним дизайном. Практична частина курсу представляє завдання з дизайну реклами готелів, магазинів, або рестаранів та його власників, розробку системи знаків і образів ідентифікації, слоганів, текстів, корпоративного героя, образу товару. Рекламний постер, буклет, брендбук, дизайн вітрини. Також курс передбачає створення рекламної історії, рекламного сюжету та сценарію, які формують суть рекламної ідеї та дизайну.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Рекомендована література: 1. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986. 2. Кенинг Т. Психология рекламы (пер. с немецкого). М., 1925, - 271 с. 3. Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория. Издательство: ОМЕГА-Л, ГРУППА КОМПАНИЙ, 2007. 4. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 5. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 6. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007. 7. Лебедев А.Н. Зигзаг удачи или точные технологии? Психологическая экспертиза наружной рекламы: проблемы и методы. Рекламный мир, №8(47), 1996. 8. Лебедев А.Н. Психология российской рекламы: а нужен ли рекламисту потребитель? Маркетинг и маркетинговые исследования в России, №1, 1996. 9. Лебедев А.Н., Боковиков А.К. Экспериментальная психология в российской рекламе. М., Академия, 1995, - 144 с. 10. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с. 11. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с. 12. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 13. Мокшанцев. Р. И. Психология рекламы. – Москва, Новосибирск, 2002. 14. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001.

Рекламний дизайн і копірайтинг (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.092
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання: Знати види спілкування які реалізуються через вербальні і невербальні інформативні форми з метою ефективного передавання та одержання інформації. Розуміти семантичну методику класифікації знаково-образної системи комунікації та її вираження у дизайні візуальних комунікацій у композиційній побудові образу. З’ясувати особливості значення феномену масових комунікацій у розвитку матеріальної культури. Розглянути комунікативні характеристики об’єктів дизайну. Простежити закономірності формування, в контексті графічного та предметно-просторового дизайну, знаків візуального повідомлення, ідентифікації та навігації. Виявити закономірності впливу художнього формотворення на середовище графічних та предметно-просторових систем. Виявити механізми впливу фактору візуальної комунікації на формування дизайну предметного середовища. Зрозуміти візуально-комунікативні та художньо-композиційні особливості формування об’єктів графічного дизайну та дизайну середовища. Знати специфіку каналів візуального повідомлення, переваги, недоліки бар’єри сприйняття інформації та головні види дизайну, які забезпечують ефективну соціальну комунікацію. Вміти комплексно осмислювати та формувати дизайн, який засобами візуальної комунікації досягає контакту адресата. Формувати знакову, образну та символічну систему, яка оптимально пристосовується до мультимедійних, поліграфічних та рекламних каналів комунікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи дизайну візуальних комунікацій; Основи дизайну реклами; Рисунок, живопис, частина 1, 2, 3; Основи композиції і формотворення частина 1, 2; Історія мистецтва, архітектури і дизайну, частина 1,2; Проектування, частина 1,2.
Короткий зміст навчальної програми: Об’єктом вивчення є знакова, образна та символічна структура візуальної комунікації в масовій культурі. Методика розгляду предмету теорії комунікацій полягає у поєднанні способів соціального, маркетингового, рекламно-комунікативного та художньо-композиційного аналізів. Візуальна комунікація є глобальним явищем формування соціально виробничих та споживчих цінностей, що визначають рівень матеріальної культури, і визначає характер дизайну візуальних комунікацій, дизайну предметно-просторового середовища міста, інтер’єрів громадських споруд, зовнішньої реклами, дизайну вітрин, інсталяцій та та експозицій. Розглядається розвиток масової культури та масового мистецтва, їх головні види і їх залежність від фактора візуальних, вербальних та художньо-образних комунікацій. Вивчаються знак індекси, іконічні знаки та знаки символи їх тлумачення з позиції теорії семантики. Розглядаються такі психологічні фактори, що впливають на ефективну комунікацію, як: увага, цікавість, бажання і дія та головні принципи гештальту цілісного образу художнього формоутворення. Вони визначають характер як комунікації, так і графічного та предметно-просторового дизайнів. Детально розглядаються художньо-композиційні чинники комунікації в масовому мистецтві, такі як: ієрархія візуального впливу, лаконічність, ритм та контрастність, метафора, які, одночасно, є і визначальними факторами формування графічного та дизайну середовища. Простежується феномен художньої комунікації, яка є головним критерієм дизайну та розвитку матеріальної культури в умовах глобальної інформаційної інфраструктури постіндустріального суспільства. Практична частина дисципліни представляє дизайн інформаційного буклету, програми, плакату та веб-сторінки на конкретну соціальну або комерційну подію.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Рекомендована література: 1. Goodman N. Languages of Art an Approach to a Theory of Symbols. — The Bobbs-Merrill Company, INC. A Subsidiary of Howard W. Sams & Co., Inc. PUBLISHERS: INDIANAPOLIS, NEW YOBS, KANSAS CITY. — 277 p. 2. Otto G. Ocvirk Robert E. Stinson Philip R. Wigg Robert O. Bone David L. ART FUNDAMENTALS: THEORY AND PRACTICE, 1998, — P. 104-106. 3. Берн Эрик. Игры, в которые играют люди. — Литур, 2001. — 576 с. 4. Бодрии?яр Ж. Система вещей. М.: Рудомно, 2001. — С. 177-212. 5. Бодріяр Жан. Симулякри і симуляція / Пер. з фр. В. Ховхун. — К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2004. — 230 с. 6. Веркман Д. К. Товарные знаки. Создание, психология, восприятие. – М.: Прогресс, 1986. 7. Гадамерх. Х. Актуальность прекрасного. — М.: Искусство, 1991. – С. 288. 8. Гофман И. Анализ фреймов: эссе об организации повседневного опыта. — М.: Институт социологии РАН, 2003. — 752 с. 9. Игры и люди. Статьи и эссе по социологии культуры / Роже Кайуа; Сост., пер. с фр. и вступ. ст. С. Н. Зенкина. — М.: ОГИ, 2007. — С. 43-49. 10. Карл Густав Юнг, Эрих Нойманн. Психоанализ и искусство. — М.: Рефл-бук, Ваклер, 1996. — 304 с. 11. Кассирер Эрнст. Философия символических форм. Том 2. Мифологическое мышление. — М.; СПб.: Университетская книга, 2001. — С 120. 12. Козловски П. Культура постмодерна: Общественно-культурные последствия техн. развития: Пер. с нем. — М.: Республика,1997. — С. 15-18. 13. Котлер. Ф. Основы маркетинга. – М., 1992. 14. Крафт З. Защитная марка. – Берлин, 1970. 15. Лаврентьев А. Н. История дизайна. Учеб. пособие для вузов. — М.: ГАРДАРИКИ, 2007. 16. Лидвелл У., Холден К., Батлер Дж. Универсальные принципы дизайна / Пер. Мороз. — СПб: Питер, 2012. — С.132, 160. 17. Линдсей П., Норман Д. Переработка информации у человека. М., Мир, 1974, - 550 с. 18. Мамардашвили А., Пятигорский А. Символ и сознание. — М.: Школа, 1997. — 288 с. 19. Мануйлов М.А. Психология рекламы. М., Гостехиздат, 1925, - 36 с. 20. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. – М.: Высшая школа, 1980. 21. Митчелл У. Дж.Т. Иконология. Образ. Текст. Идеология / Пер. В. Дрозд. — Екатеринбург: Кабинетный ученый, 2017. —240 с. 22. Моррис Ч.У. Основания теории знаков // Семиотика. Сборник переводов. Под ред. Ю. С. Степанова. — М.: Радуга, 1982. — С. 37-89. 23. Панофский Э. Смысл и толкование изобразительного искусства. Статьи по истории искусства. — Санкт-Петербург, 1999. — С. 46-65. 24. Пирс Ч.С. Что такое знак? // Вестн. Томского гос. ун-та. Сер. Философия. Социология. Политология, 2009. – № 3 (7). – С. 88–95. 25. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. – Харьков: Ранок Веста, 2001. 26. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. – К.: Веселка , 1981. 27. Хиз Дж., Поттер Э. Бунт на продажу. — М.: Издательство «Добрая книга», 2007. — 456 с. 28. Эко У. Отсутствующая структура. Введение в семиологию. — ТОО ТК «Петрополис», 1998. — 432 с. 29. Юнг, К.Г. Символы трансформации. — М.: ACT, 2008. — 731 с.