Стилістика в інтер'єрі

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.081
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: К.арх., доцент Дида І.А., к.мист., ст.викладач Радомська В.Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.1. Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення. ФКС1.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень обєктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3. Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішень та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. РН 2. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. РН 3. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту. КОМ1.Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною; КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія мистецтва та архітектури; Історія дизайну Дизайн предметно-просторового середовища Кореквізити: Типологічні основи проектування інтер’єрів Основи ергономіки дизайну інтер’єру Проектування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна знайомить з поняттям стилю, класифікацією стилів за типом першоджерела і методикою їх інтерпретації відповідно до функції приміщень. Особливу увагу приділено етнічному напрямку стилізації, в т.ч. стилістичній ідентифікації етнографічних регіонів України; сучасній інтерпретації історичних стилів; природно-екологічному та сучасним, авангардним напрямкам стилізації інтер’єру. Основний акцент покладено на методику визначення і інтерпретації характерних формотворчих, конструктивних, композиційних і декоративних особливостей різних стилів, що використовуються в інтер’єрах житлових і громадських приміщень. Першочерговим завданням дисципліни є не нагромадження студентом визначеного об’єму інформації, а засвоєння методики інтерпретації і адаптації до сучасних вимог довільного стильового першоджерела.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий бал (максимально 100) диференційованого заліку складається з балів, отриманих за виконання Графічного завдання № 1 (максимально 30 балів), Графічного завдання № 2 (максимально 30 балів) і за тестовий контроль теоретичних знань (максимально 40 балів).
Рекомендована література: 1. Антонович Є.А.,Захарчук-Чугай Р.В., Станкевич М.Є. Декоративно-прикладне мистецтво. – Львів: Світ,1993. – 272с. 2. Зиміна С.Б. Стилі інтер‘єру: навч. посіб. / С.Б.Зиміна. – К.: Довіра, 2018 – 360 с. 3. Черкес Б. С. Архітектура сучасності. остання третина ХХ – початок ХХІ століть: навч. посібник / Б.С.Черкес, С.М.Лінда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 384 с. 4. Чепелик В.В. Український архітектурний модерн / Упор. З.В. Мойсеєнко-Чепелик. – К.: КНУБА, 2000. – 378 с. 5. Історія української архітектури / В.І. Тимофієнко, Ю.С. Асєєв, В.В. Bечерський та ін. / за ред. В.І. Тимофієнка. – К. : Техніка, 2003. – 472 с. 6. Горбик О.О. Всесвітня історія архітектури в тезах і зображеннях (пам’ятникознавчий довідник): Ч.1. Архітектура первісної доби та традиційна архітектура. Архітектура давнього світу. Архітектура античності та раннього християнства / Олена Горбик. – К.: Видавництво Фенікс, 2017. – 148 с. 7. Горбик О.О. Історія світової середньовічної архітектури. Ч.1. Християнське храмобудування пізньоримської імперії (І-V ст.). Архітектура Візантії (V-ХV ст.). Архітектура Кавказу (Грузії та Вірменії, V-ХІІІ ст.) / Олена Горбик.- К.: Фенікс, 2015. – 224 с. 8. Pile J. A History of Interior Design / John Pile, Hoboken, New Jersey: John Wiley& Sons, 2005. – 453p. 9. Періодичні спеціалізовані видання з архітектури та дизайну інтер‘єрів.