Інтерактивний дизайн, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Штець Віктор Олексійович, кандидат мистецтвознавства, доцент. Габрель Тарас Миколайович, кандидат мистецтвознавства, ст.викладач
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Предмет «Інтерактивний дизайн, частина 1» є складовою частиною підготовки студентів за спеціальністю «Дизайн». Вивчення дисципліни забезпечує студентам розуміння ролі і місця інтерактивного дизайну (ID) поміж розробкою досвіду користування продуктом (UX) і дизайном інтерфейсу (UI). Навчає основним способам пошуку ідей та візуальних ходів для інтерактивної презентації дизайну житлового інтер’єру та візуальної ідентифікації продукту. У курсі студент вивчає та вдосконалює роботу у сучасних комп’ютерних редакторах векторної, растрової, 3Д графіки та CAD програм. Також, студенти здобувають теоретичні знання та практичні навички у формуванні дизайну інтерактивних бренд-буків візуальної ідентифікації та інтерактивного альбому робочих креслень дизайну житлового інтер’єру.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає розвиток у студентів наступних компетентностей: загальних: Інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС11.Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10.Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі. ПРН11.Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інтерактивний дизайн Ч.1 Основи проектної та комп’ютерної графіки Основи дизайну предметного середовища Основи візуальних комунікацій і комп’ютерної графіки Кореквізити: Веб-дизайн 3D моделювання Мультимедійний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Інтерактивний дизайн. Част.2» (КП) розрахований на один семестр вивчення, в загальному охоплює 120 годин і структурно включає лабораторні заняття та самостійну роботу. Курс включає теоретичну та практичну частини: теоретична частина курсу формує розуміння ключових принципів інтерактивного дизайну у контексті проблематики та завдань дизайну середовища; допомагає зрозуміти роль дизайну взаємодії у технологічній ланці створення об’єктів інтерактивного дизайну, визначити стадії роботи; усвідомити синтез художньої та проектної творчості. Практична частина курсу передбачає апробацію набутих знань та реалізацію дизайну взаємодії через серію практичних завдань та курсовий проект. Студентам надається можливість обрати варіант завдання, пов'язаний з дизайном візуальних комунікації, або з дизайном предметного середовища
Опис: Тема 1. Вступ до курсу. Мета та завдання курсу. Програмні результати навчання. Ознайомлення з структурою занять та тематикою курсового проекту. Поняття інтерактивного дизайну, його місце та роль в контексті графічного дизайну та дизайну середовища. Огляд та аналіз найкращих студентських курсових проектів попередніх курсів. Тема 2. Вибір студентом напрямку та теми майбутнього курсового проекту. В1. Аналіз зразків візуальної ідентифікації українських та світових компаній. Вибір тематики майбутнього інтерактивного бренд-буку. В2. Складові робочого проекту. Його логіка та структура. Аналіз різноманітної проектної документації, зокрема позитивних та негативних робіт попередніх курсів. Розгляд реальної проектної документації та її аналіз. Тема 3. В1. Визначити стратегію бренду. Ескізний пошук та оцифровка в комп’ютерному графічному редакторі логотипу компанії. Візуалізація масштабування, трансформації та адаптивності створеного логотипу. В2. Класифікація та основні поняття BIM технологій. Технологія BIM (Інформаційне Моделювання Будівель) передбачає побудову точних віртуальних моделей в цифровому вигляді. Використання таких моделей значно полегшує процес проектування на всіх його етапах, забезпечуючи більш ретельні аналіз та контроль. Тема 4. В1. Створення фірмових кольорів для вдалої візуальної ідентифікації бренду. Пошук та кодування основних і додаткових палітр для представлення кольорів на цифрових екранах та при поліграфічному друці. В2. Інтерфейс програми Archicad. Основні засоби побудови споруди. Основні панелі та інструменти необхідні для роботи. Налаштування робочого середовища та панелі інструментів. Базові «гарячі клавіші Тема 5. В1. Робота з типографією та шрифтами. Пошук потрібних шрифтових гарнітур, що сприяють візуальній ідентифікації, візуально доповнюють логотип та відповідають сфері діяльності компанії. Створення візиток, фірмових бланків, афіш та інших зразків поліграфічної фірмової продукції. В2. Функціональний аналіз проектного об’єму. Пошук релевантних рішень. Будь-який процес проектування (реконструкція чи нове будівництво) передбачає співставлення існуючих вхідних даних із проектними обмеженнями та цілями. Тема 6. В1. Пошук та адаптація референсів для створення персоналізованого мокапу презентації бренду на носіях фірмового стилю, що має бути релевантний до сфери діяльності компанії. В2. Інструменти моделювання інтер’єру. Колони та балки складного (довільного) січення. Плінтуси, молдінги, карнизи та їх налаштування. Впорядкування бібліотеки власних профілів для їх подальшого застосування у майбутніх проектах. Тема 7. В1. Створення презентаційних матеріалів у форматі .pdf, особливості експорту та забезпечення інтерактивності додаванням міжсторінкової навігації і гіперпосилань на зовнішні ресурси. В2. Робота із шарами (Layers) та стилями. Налаштування робочого середовища з використанням шарів. Меню редагування шарів та їх властивостей. Застосовуючи шари можна накладати різноманітні робочі креслення на одну віртуальні модель, одночасно їх редагуючи. Захист курсового проекту. Варіант Курсового Проекту за тематикою 1. Варіант Курсового Проекту за тематикою 2.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами поточного контролю: контроль поточних завдань та самостійної роботи студента. Поточний контроль здійснюється під час навчання і дає можливість визначити ступінь сформованості знань, умінь, навичок студентів, крім того стимулює відповідальність студентів за підготовку до кожного заняття. Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу і не може бути зведена до рівня поточних форм контролю. Протягом семестру студент може набрати до 30 балів. На заліку – максимально 70 балів. Для допуску до заліку студент повинен набрати за результатами поточного контролю не менше 20 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати до 30 балів (поточний контроль – за виконання графічних робіт). На заліку – максимально 70 балів. Для допуску до заліку студент повинен набрати за результатами поточного контролю не менше 10 балів. Залік з дисципліни «Інтерактивний дизайн, частина 1» передбачає захист курсової роботи, за яку можна набрати максимально 70 балів. Практична робота оцінюється за наступними критеріями: відповідність поставленому завданню, оригінальність та новизна у вирішенні завдання, творчий індивідуальний підхід; цілісність загальної композиції; оригінальність авторської пластичної мови при створенні ілюстративного ряду; читабельність, відповідність нормам. Доцільність та оригінальність складових елементів альбому, продумана організація інтерактивності, продемонстроване володіння відповідними графічними редакторами.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інтерактивний дизайн. Електронний навчально-методичний комплекс, зареєстрований у ВНС НУ «Львівська політехніка» Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=11324 8. Рекомендована література Базова 1. Аронов В. Теоретические концепции зарубежного дизайна. – М.: ВНИИТЄ, 1992. – 121с. 2. Бородаев Д. Информационное проектирование в веб-дизайне. Что єто такое и для чего оно нужно /Вісник Харківської Державної академії дизайну і мистецтв. – Х.: ХДАДМ, 2003. - №2. – С.58-64 3. Бородаев Д. Модульная сетка как композиционная основа веб-сайта / Вісник Харківської Державної академії дизайну і мистецтв. – Х.: ХДАДМ, 2004. - №5. – С.108-116 4. Брижаченко Н, Мультимедійний принцип формування інтерактивного предметно-просторового середовища. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті, 7–12-7–12 5. Кірсанов Д. Веб-дизайн: книга Дмитрик Кірсанова. Монографія 6. Херлберт А. Сетка. Модульная система конструирования и производства газет,журналов и книг.-М.: Книга,1984.-106с. 7. Carter R., Day B., Meggs P., Typographic Design: Form and Communication. – NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278p. 8. Hollis R. Graphic Design. – London: Thames & Hudson world of art, 2001. – 232p. 9. Малова Н. А. ArchiCAD 20 на прикладах. – Спб.: БХВ-Петербург, 2017. – 576с. 10. Нойферт Е. Будівельне проектування. – Київ.: Фенікс, 2017. – 619 с. 11. Сьомка С. Антонович Є. Дизайн інтер’єру, меблів та обладнання: підручник. – К.: Ліра-К, 2018. – 398с. Допоміжна 1. Hlavsa O. Typographia / O. Hlavsa. – Praha, 1986. 2. Hlavsa O. Typographia: Pismo, ilustract, kniha / O. Hlavsa. – Praha, 1976. 3. Kapr A. Schriftkimst / A. Kapr. – Dresden, 1971. 4. Kapr A., Schiller W. Gestall und Funktion der Tupografie / A. Kapr, W. Schiller. – Leipzig, 1977. 5. Wills F. Grafika reklamowa / F. Wills. – Warzawa, 1972. 6. Zapf H. Typographische Variationen / Hermann Zapf. – Frankfurt, 1963. 7. Гіббс Д. Настільна книга дизайнера інетер’єрів. — М.: Бертельсманн Медиа Москау, 2008. — 112 с. 8. Глазичев В. Дизайн як він є. – М.: Європа, 2006. – 320с. 9. Джонс Дж.К. Методы проектирования. — Москва: Мир, 1986. 10. Олійник О.П., Гнатюк Л. Р., Чернявський В. Г. Конструювання меблів та обладнання інтер’єру : підруч. / — К. : НАУ, 2014. —348 с. 11. Пайл Д. Дизайн інтер’єрів. 6000 років історії. — М.: АСТ Астрель, 2006. — 559с. 12. Папанек В. Дизайн для реального світу. — М.: Аронов, 2004. — 416с. 13. Рижова І.С., Прусак В.Ф., Мигаль С.П. Рєзанова Н.О. Дизайн середовища: Словник-довідник / За ред. д. філос. н., проф. І.С. Рижової – Львів: Простір-М, 2017. – 360с. 14. Столяровский С. Проектування і дизайн меблів на комп’ютері (+CD). СПб, 2008. 15. Шумега С. Дизайн. Історія зародження та розвитку дизайну. Історія дизайну меблів та інтер’єру. . м.Київ., Видавництво «Фенікс», 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).