Живопис, рисунок, скульптура, частина 5

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.031
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: ст.викладач - Челомбітько Ольга Іванівна доцент - Мільчевич Сергій Іванович ст.викдадач - Лесюк Катерина Василівна ст.викладач - Скиба Богдан Назарович асистент - Кузів Катерина Василівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в тому, щоб навчити студента свідомо сприймати натуру, об'єм і простір, вміти бачити, розуміти і аналітично виявляти конструктивно-пластичну структуру, грамотно сприймати пропорції, світлотіньові і кольорові співвідношення, розкладати складні об'ємні форми на базові і аналізувати їх конструктивну побудову. Опанувати практичні методи, графічно-художні засоби і техніки зображення трьох вимірного простору на площині паперу, вміти переводити площинне зображення в об’єм, набути практичні навики у ліплені скульптури, засвоїти малярську грамоту, опанувати практичні методи та різні техніки живопису, розвивати вміння бачити різноманіття форм та кольорів, виробити власну манеру виконання свого твору.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ) – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: КС 3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС 6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС 8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС 9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями).
Результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурномистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольорофактурні властивості об’єктів дизайну. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, Застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - Живопис , частина 1-4, - Рисунок, частина 1-4, - Основи композиції та формотворення, - Основи макетування та скульптури. кореквізити: - Рисунок, частина 5.
Короткий зміст навчальної програми: - Основи малярства та рисунку 5 семестру вивчаються на гіпсових моделях людини, постановках з живою натурою (рисунок та живопис голови людини, рисунок голови з плечовим поясом, кисті руки, торсу, живопис напівфігури). Навчальні постановки розподілені в певній методичній послідовності відповідно до складності завдання і повинні бути різноманітними відповідно до характеру програмних завдань.Основні студії відбуваються при природному бічному освітленні. Вивчення кольору з допомогою прямого освітлення призводить до декоративно-площинного вирішення завдання. Студії над такими постановками допоможуть дизайнерам використати набуті навики у подальшій творчій роботі та проектній діяльності.
Опис: 1.Лінійно – конструктивний рисунок гіпсового зліпка голови з плечовим поясом або рисунок чоловічої голови з плечовим поясом ( натура) . Вияв характерної подібності. 2.Чоловічий портрет на пряме освітлення (монохромія). 3.Рисунок кисті руки людини . 4.Жіночий портрет з погруддям на пряме освітлення з руками (поліхромія). 5.Рисунок анатомічного торсу людини . 6.Скульптура. Ліпка декоративної розетки. Завиток. 7.Скульптура. Барельєф. Натюрморт з геометричних та побутових предметів і драперії. 8.Скульптура. Барельєф. Копія гіпсового зліпка античної голови.
Методи та критерії оцінювання: Максимальна сумарна оцінка за аудиторні та самостійні (домашні) завдання становить 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання 14 завдань ( 8 аудиторних і 6 самостійних). Середній бал за завдання вираховується наступним чином: підсумується кількість балів за кожне із завдань та ділитися на їх кількість.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дворник Ю.В. Жива вода рисунка. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2009. – 176с. 2. Горбенко А.А. Акварельная живопись для архитекторов / А.А. Горбенко. – К : Будівельник, 1982. 3. Гребенюк Г.Є. Основи композиції та рисунок / Г.Є. Гребенюк. – К.:Техніка, 1997. 4. Bammes G. Wir zeichnen den Menschen. Berlin.: 1989 — 180 с. 5. Bammes G. Sehen und Verstehen Berlin.: 1985 — 190 с. 6. Мірчук З. Анатомія людини: Навч.посібник. — Дрогобич: Вимір, 2007. — 350с. 7. Опанащук М., Опанащук О. Емоційна природа рисунку: навчальний посібник/М.Опанащук, О. Опанащук. – Львів, 2013. – 114 с. 8. Михайленко В.Є., Яковлєв М.І. Основи композиції (геометричні аспекти) / В.Є.Михайленко, М.І. Яковлєв. –Каравелла, 2004. –304с. 9. Туманов І.М. Рисунок, живопис, скульптура: навчальний посібник / І.М.Туманов. –Львів: Аверс, 2010. –144с. 10. Сухенко О.В. Рисунок. Навчальний посібник / О.В. Сухенко, –К.: Bona Mente, 2004 11. Турчинко Ю.Я. Київська рисувальна школа / Ю.Я. Турчинко, – К.: Видавництво АН УССР, 1956 12. Перепадя В.В. Рисунок. Проблеми творчості в навчальному процесі / В.В. Перепадя, – Львів: Палітра, 2003 13. Жаборюк Л.А. Український живопис доби середньовіччя / Жаборюк Л.А. – К.:Вища школа,1978 14. Жаборюк Л.А. Мистецтво живопису і графіки на Україні. / Жаборюк Л.А. – К.: Вища школа,1983 15. Білецький .Український портретний живопис 17-18 ст. / К.:Мистецтво,1967 16. Белютін Є. початкові відомості живопису. К.: Держ. вид-во обр.мист. і музичн. л-ри Усср,195817. Uldis Zarins, Sandis Kondrats. Anatomy for Sculptors, Understanding the Human Figure. - Anatomy Next, Incorporated, 2014. – 222p. 18. Uldis Zarins. Anatomy of Facial Expression. - Anatomy Next, Incorporated, 2017. – 222p. 19. Uldis Zarins. Form of the Head and Neck. - Anatomy Next, Incorporated, 2021. – 2021p. 20. Michel Lauricella. Morpho: Simplified Forms: Anatomy for Artists. - Rocky Nook, 2019. – 96р. 21. Mattesi, Michael D., Force. Drawing human anatomy / Michael Mattesi. - CRC Press; 1st edition, 2017. – 313р 22. Mattesi, Michael D., Force. Animal Drawing.Animal Locomotion and Design Concepts for Animators / Michael Mattesi. - Focal Press;, 2011. – 224р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).