Проєктування інтер'єрів, частина 2

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.052
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Кандидат архітектури, доцент Бойко Христина Степанівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2» є однією з вибіркових дисциплін професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності «Дизайн». Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів з архітектурно-конструктивною структурою споруди як системи, основними конструктивними елементами будівель, а також професійна підготовка студента-дизайнера до розуміння конструктивних основ проектування інтер’єрів різного функціонального призначення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ) – здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування (1 Блок: Предметно-просторовий дизайн): ФКС 1.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС 1.3. Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС 1.4. Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні. ФКС 1.5. Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів.
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Розуміти просторово-конструктивну структуру різних типів будівель. 2. Володіти основними відомостями про будівлі і споруди. 3. Знати основні архітектурно-конструктивні елементи, що визначають структуру будинку, розуміти їх функціональне призначення. 4. Вміти читати архітектурно-будівельні креслення. 5. Вміти запроектувати сучасний інтер’єр із розумінням всіх структурних елементів та у відповідності до функціональних вимог. 6. Володіти фаховою термінологією. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішень та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. РН2. Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно-просторового середовища. РН3. Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. РН4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища РН5. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища. РН6. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). РН7. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. РН8. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. РН9. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. РН10. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. РН11. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. РН12. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосувавши екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни 1. Основи дизайну предметного середовища 2. Основи ергономіки 3. Матеріалознавство у проектуванні інтер’єрів Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Ландшафтний дизайн 2. Стилістика в інтер’єрі 3. Проектування інтер’єрів, частина.3
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2» є однією з вибіркових дисциплін професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, бакалавр спеціальності «Дизайн»(Дизайн середовища) та розрахована на один семестр навчання III курсу. Охоплює 120 год. і структурно включає в себе дві частини – теоретичну і практичну складові. За своїм тематичним змістом опирається на знання, попередньо набуті студентами в процесі навчання інших фахових дисциплін ОКР «Бакалавр», зокрема тих, які стосуються архітектури і дизайну, і тих, що дають теоретичні підстави для розуміння конструктивних основ проектування інтер’єрів. У теоретичній частині курсу студенти оволодівають необхідним обсягом відомостей про архітектуру і конструкцію, будівлі і споруди, освоюють основні поняття про архітектурно-конструктивну структуру споруди. В практичній частині курсу проводиться систематизація та закріплення теоретичного матеріалу через виконання індивідуального завдання під час СРС, у студентів формуються уміння читати архітектурно-будівельні креслення, здатність самостійно підбирати адекватні проектні рішення відповідно до запитів уявного замовника, набуваються вміння самостійно шукати, аналізувати та вибирати необхідну інформацію у ДБН та інших нормативних документах. Знання, набуті студентами у процесі вивчення навчальної дисципліни «Проектування інтер’єрів, частина 2» можуть бути використані при виконанні дипломної роботи на здобуття ОКР «Бакалавр».
Опис: Лекційні заняття – 30 год. (денна форма навчання) Назви тем лекційних занять 1. Архітектура і конструкція. Терміни і визначення. 2. Основні відомості про будівлі та споруди. 3. Громадські будівлі. Нормативні основи проектування громадських будівель. 4. Житлове будівництво. 5. Типологічні засади архітектурно-планувальної структури соціального та комерційного житла. 6. Промислові будівлі і споруди. Основні відомості. 7. Висотне будівництво. 8. Архітектура народного житла в Україні. Основні відомості. 9. Основи кліматології та мікроклімату приміщень. Основи архітектурної акустики та світлотехніки. Будівельна фізика і житловий комфорт. 10. Вимоги до будівель та їх класифікація. 11. Основні поняття про архітектурно- конструктивну структуру споруди. 12. Конструктивні схеми будівель. Основи проектування. 13. Конструктивні елементи будівлі. Фундаменти. 14. Конструктивні елементи будівлі. Стіни. Перекриття. Стелі. Підлоги. 15. Конструктивні елементи будівлі. Дахи. Покрівлі. Суміщені дахи. Будівлі із просторовими покриттями. 16. Конструктивні елементи будівлі. Вікна. Двері. Сходи. Лабораторні заняття – 15 год. (денна форма навчання) Назви тем практичних занять 1 Архітектура і конструкція. Загальна термінологія. 2 Основні відомості про будівлі та споруди. 3. Нормативні основи проектування. Громадські будівлі. 4. Нормативні основи проектування. Житлові будівлі. 5. Індивідуальний однородинний житловий будинок. 6. Промислові будівлі і споруди. 7. Нормативні основи проектування. Висотні будівлі. 8. Концепції у проектуванні індивідуального житла. 9. Схема функціонального зонування території. 10. Дизайн-коцепція фасадів 11. Побудова повздовжнього та/або поперечного розрізів. 12. Конструктивні елементи будівлі. 13. Конструктивні елементи будівлі. 14. Конструктивні елементи будівлі. 15. Конструктивні елементи будівлі. 16. Візуалізація. Масштаб.
Методи та критерії оцінювання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль Завдання: Тестування – max 30 Завдання: «Проектна пропозиція» – max 30 Завдання: Доповідь-захист – max 10 Підсумковий контроль Екзамен – max 30
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок Види завдань бали Завдання: Тестування Обрати правильні відповіді із запропонованих варіантів тестів. Обсяг – 16 тем х 10 тестів. Критерії оцінки: • правильна відповідь; 30 Завдання: «Проектна пропозиція» Представити своє концептуальне вирішення об’єкту предметно-просторового середовища, пояснити архітектурно-просторову структуру та основні конструктивні елементи. Критерії оцінки: • чітке розуміння основних конструктивних елементів та їх функції; • розуміння архітектурного креслення (план, фасади, розріз, план даху, візуалізація об’єкту, масштаб); • обґрунтувати пропозицію свого варіанту концептуального вирішення та пояснити вибір основних матеріалів. 30 Завдання: Доповідь Дати коротку характеристику об’єкту, пояснити концепцію проектної пропозиції. Обсяг – 5-7 хвилин. Критерії оцінки: • розкриття змісту проектної пропозиції; • розуміння та володіння основною фаховою термінологією; • характер усного виступу, відповіді на запитання 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції: навчальний посібник/ Х. С. Бойко. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2021. – 224 c. 2. Гнесь І.П. та ін. Однородинний житловий будинок: Навч. посібник/ І.П. Гнесь, Р.А. Рудик, І.В. Якубовський – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2007.- 112 с. 3. Гнесь І. П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Монографія. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. - 652 с. 4. Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник.-Харків: ХДАДМ, 2003.-320 с. 5. Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: Навчальний посібник. Друге видання, виправлене і доповнене. - Львів: Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2013. – 644 с. 6. Лінда С. М., Моркляник О. І. Типологія громадських будівель і споруд Львів: Підручник. – Вид-во Львівської політехніки, 2015. - 348 с. 7. Шимко В.Т. Архитектурно-дизайнерское проектирование: Учебное пособие.- М.: Архитектура, 2004.- 296 с. Допоміжна 1. Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад: Перевод с нем. – Третье изд., перераб. и дополн.: – М.: Изд-во “Архитектура-С”, 2010. – 264 с. 2. Уайт Э., Робертсон Б. Архитектура. Формы, конструкции, детали. Иллюстрированный справочник. – М.: АСТ, Астрель, 2005. – 112 с. 3. Пашковский В и др. Архитектурное проектирование жилых зданий. Учебное пособие. М.: Архитектура - С, 2016. 488 с. Інформаційні ресурси 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Проектування інтер’єрів, частина 2» для студентів Інституту архітектури першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 022 «Дизайн», укладач - доц., к. арх. Бойко Х.С. Адреса інформаційного ресурсу у Віртуальному середовищі Львівської політехніки: https://vns.lpnu.ua/user/view.php?id=8044&course=13601 2. ДБНУ А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». – К.: Мінрегіон України, 2014. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_a_2_2_3_2014/1-1-0-1168 3. ДБНУ Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій». – К.: Мінрегіон України, 2019. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802 4. ДБНУ В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги». – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2017. http://dreamdim.ua/wp-content/uploads/2018/08/DBN-V.1.1-7-2016.pdf 5. ДБНУ В.2.2-9:2018 «Громадські будинки та споруди. Основні положення». – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2019. https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2019/03/V229-2018.pdf 6. ДБНУ В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення». – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2019. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_v_2_2_15_2015_zhitlovi_budinki_osnovni_polozhennja/1-1-0-1184 7. ДБНУ В.2.2-41:2019 «Висотні будівлі. Основні положення». – К.: Мінрегіон України, 2019. https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2019/10/V2241-2019.pdf 8. Державний Класифікатор України (ДК БС) 018-2000 «Державний класифікатор будівель та споруд». – К.: Держстандарт України, 2000. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va507565-00#Text 9. http://z500.com.ua/ua/; https://ua.dom4m.com.ua; https://eurohouse.ua/ua; https://chproekt.com.ua; https://www.archon.com.ua; https://www.archeton.pl; https://pracownia-projekty.dom.pl; https://www.extradom.pl;https://www.domywstylu.pl; https://lipinscy.pl; https://www.dobredomy.pl; https://archello.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування інтер'єрів, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доц. Франків Р.Б. доц. Петровська Ю.Р. ст викл. СеньківЗ.Я. ст. викл. Щербаков І.Л.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Проектуванні інтер’єрів, частина 2 (КП)» формує у студентів знання і практичні навички у сфері створення предметно-просторового середовища вписаного у ландшафтний контекст. Здобувачі освіти вчаться працювати з вихідною ситуацією, нормативною базою типологічної одиниці готелю котеджного типу, специфікою відповідальної довкільної ситуації, застосуванням реальних матеріалів та кольоро-фактурного вирішення інтер’єру. Можлива робота в командах і експерименти-пропозиції з досягнення самодостатності та соціальної інклюзивності проекту.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.5.Здатність виконувати робочі кресленнята супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів. ФКС1.6. Здатність виконувати візуалізацію проектованих об’єктів предметно-просторового середовищата макет проектного рішення. У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Аналізувати проектне завдання і його дизайнерський потенціал; 2. Вміти проводити передпроектні дослідження, аналізувати типологічно подібні зразки та давати їм фахову оцінку; 3. Володіти навиками раціонального формування тривимірного простору, надавати йому художніх якостей узгоджених з контекстом; 4. Знати нормативні параметри облаштування інтер’єру готелю котеджного типу; 5. Володіти досвідом варіативного проектування, вмінням порівнювати та аналізувати приклади реалізованих проектних рішень; 6. Виконувати комплекс проектних матеріалів, а саме креслень та демонстраційних візуалізацій; 7. Володіти професійним понятійним і термінологічним апаратом та вміннями аргументувати переваги свого проекту.
Результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2. Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайнпродукту. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Основи ергономіки Проектування, частина 1 (КП) Основи дизайну предметного середовища Супутні дисципліни: Ландшафтний дизайн Проектування, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 2 (КП)» є складовою фахової підготовки студентів спеціальності «Дизайн», яка в загальному охоплює 120 годин у 6-му семестрі та містить теоретичну та практичну складову в межах роботи над курсовим проектом. Дисципліна покликана вдосконалити практичні вміння у створенні предметно-просторового середовища, надати досвід вирішення невеликого комплексного завдання із вписанням об’єкту у відповідний ландшафт. Студенти ознайомлюються з історією, сучасним досвідом та прогресивними ідеями у проектуванні готельних комплексів котеджного типу, плануванні внутрішнього середовища, дизайну інтер’єрів та моделюванні ландшафтного середовища навколо об’єкта.
Опис: Тематика курсового проектування включає наступні розробки: робота з ділянкою проектування, проектування індивідуальної житлової будівлі котеджного типу, зонування планувальної структури, розробку технічної документації, візуалізації, підготовка презентаційних матеріалів. Компонування та творча розробка експозиційного листа
Методи та критерії оцінювання: Оцінка роботи студента відбувається як на рівні виконання поточних завдань, на різних етапах виконання, так і курсового проекту загалом. В підсумку, формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння навчального теоретичного та практичного матеріалу студентом є залік. Підсумкова курсова робота передбачає наявність чіткого переліку проектних матеріалів та критеріїв їх оцінки. За виконання курсового проекту протягом семестру студент може отримати максимально 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсового проекту включає наступні складові: функціональне зонування, генплан з фрагментом благоустрою, план з розташуванням меблів та обладнання, дизайн та креслення авторської деталі в інтер’єрі, експлікація матеріалів та обладнання, кольоро-фактурна карта, візуалізація інтер'єру та екстер'єру.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 224 с. 2. ДБН В.2.2-15:2019 Житлові будинки. Основні положення. 3. Мигаль С.П., Дида І.А., Казанцева Т.Є. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища: Навчальний посібник. Видавництво Львівської політехніки. Львів, 2022. 228 с. 3. Кучерявий В.П. Озеленення населених міст: Підручник. Львів: Світ, 2005. 456 с. 4. Пушкар В.В. Ландшафтна архітектура і дизайн, фітодизайн, садово-паркове будівництво, паркознавство, декоративне рослинництво: словник-довідник термінів. К.: НАКККіМ, 2014. 298 с. 5. Крижановська Н.Я. Основи ландшафтної архітектури та дизайну: підручник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М.Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О.М.Бекетова, 2019. 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).