Стилістика в інтер'єрі

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.055
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Кандидат архітектури, доцент Дида Ірина Андріївна; кандидат мистецтвознавства, старший викладач Радомська Віолетта Радіонівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є професійна підготовка студента – дизайнера до адекватного застосування в дизайні інтер’єру широкого спектру сучасних стилів, а також вміння формувати власну оригінальну стилістику інтер’єрів різного функціонального призначення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.1. Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення. ФКС1.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень обєктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3.Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд.
Результати навчання: У результаті навчання здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРНВ1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішень та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ2. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ3. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту. КОМ1.Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною; КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної самоідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія мистецтва, архітектури і дизайну; Декоративно-ужиткове мистецтво Кореквізити: Проектування інтерєрів, Ч.3 (КП) Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Стилістика в інтер’єрі» розрахований на один семестр навчання та охоплює 120 год. і структурно включає в себе дві частини – теоретичну і практичну. В теоретичній частині курсу розглядаються характерні особливості різних стилів інтер’єру, методи і засоби їх формування, алгоритм стилізації автентичного першоджерела, відповідність стилю до функції приміщення та його параметрів. В практичній частині курсу проводиться систематизація та закріплення теоретичного матеріалу через виконання двох індивідуальних графічних завдань. Одне з них передбачає дизайн інтер’єру в етнічній, інше – в історичній стилістиці. Крім того, як обов’язкова умова завдання, один з інтер’єрів повинен мати громадське, а інший – житлове функціональне призначення. За власним бажанням студент обирає першоджерела для подальшої стилізації, а також те, в якому завданні проектувати житловий, а в якому – громадський інтер’єр. В основу дисципліни послідовно закладено теми теоретичних та практичних положень, що розкривають основні закономірності формування стилю в інтер’єрі. Завданням курсу є не лише надання відповідної інформації про вже існуючі стилі, але й оволодіння методикою сучасної інтерпретації автентичного стильового першоджерела. Вивчення курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук нестандартних рішень, опрацювання додаткових бібліографічних джерел.
Опис: Мета лекційних занять – надати студентам знання про стилі, які використовуються в дизайні інтер’єру, про закономірності та методику їх формування та застосування. Зміст лекційного матеріалу: поняття стилю в дизайні інтер’єру; історико-культурні передумови формування стилю дизайну інтер’єру; етнічний стиль як інтегральний напрям в стилістиці сучасного інтер’єру; етнічний дизайн інтер’єру на основі автентичних етнокультурних традицій; етнічний дизайн інтер’єру на основі міфічних характеристик ідентичності регіону; стильова ідентичність середовища окремих етнографічних регіонів України та її сучасні інтерпретації; візуальні та символічно-змістові характеристики традиційного для української етнокультури житлового середовища; інтерпретація історичних архітектурних стилів в сучасному дизайні інтер’єрів; методи і засоби збереження ідентичності класичних стилів в сучасному інтер’єрі; природно-екологічний напрямок в стилістиці інтер’єру; авангардна стилістика в інтер’єрі: засоби формування та особливості застосування; новаторські підходи в дизайні інтер’єрів першої половини ХХ ст., їх сучасна інтерпретація; популярні стилі ХХ ст., актуальні для сучасних інтер’єрів; авторський стиль в дизайні інтер’єру. Мета практичних занять – закріпити та поглибити набуті знання, застосувавши їх в процесі виконання індивідуальних науково-дослідних завдань: 1) «Дизайн інтер’єру в етнічній стиліcтиці», 2) «Інтерпретація історичного стилю в дизайні інтер’єру».
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами діагностики знань: поточний контроль роботи на практичних заняттях, оцінювання кожного графічного завдання, екзамен (проходження тестового контролю у ВНС Львівської політехніки) Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання графічних завдань та 60 балів на екзаменаційному контролі за проходження тестових запитань у ВНС Львівської політехніки. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання графічних завдань (максимально 20 балів за кожне завдання), та 60 балів на екзаменаційному контролі за проходження тестових запитань у ВНС Львівської політехніки. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку – максимально 100 балів. При оцінюванні завдань враховуються повнота складу виконаного завдання, автентичність аналізованих першоджерел, обґрунтованість і оригінальність концепції дизайнерського вирішення, відповідність виконання поставленим завданням.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова. 1. Антонович Є.А.,Захарчук-Чугай Р.В., Станкевич М.Є. Декоративно-прикладне мистецтво. – Львів: Світ,1993. – 272с. 1. Горбик О.О. Всесвітня історія архітектури в тезах і зображеннях (пам’ятникознавчий довідник): Ч.1. Архітектура первісної доби та традиційна архітектура. Архітектура давнього світу. Архітектура античності та раннього християнства / Олена Горбик. – К.: Видавництво Фенікс, 2017. – 148 с. 3.Горбик О.О. Історія світової середньовічної архітектури. Ч. 1.Християнське храмобудування пізньоримської імперії (І-V ст.). Архітектура Візантії (V-ХV ст.). Архітектура Кавказу (Грузії та Вірменії, V-ХІІІ ст.) / Олена Горбик.- К.: Фенікс, 2015. – 224 с. 4. Зиміна С.Б. Стилі інтер‘єру: навч. посіб. / С.Б.Зиміна. – К.: Довіра, 2018 – 360 с. Допоміжна 1. Бачинська Л.Г. Архітектура житла України середини ХХ – ХХІ століть (історико-аналітичний нарис). К.: КНУБА, 2016. – 292 с. 2.Чепелик В.В. Український архітектурний модерн / Упор. З.В. Мойсеєнко-Чепелик. – К.: КНУБА, 2000. – 378 с. 3.Черкес Б. С. Архітектура сучасності. Остання третина ХХ – початок ХХІ століть: навч. посібник / Б.С.Черкес, С.М.Лінда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 384 с. 4.Періодичні спеціалізовані видання з архітектури та дизайну інтер‘єрів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).