Дизайн друкованих видань

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.067
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Мельник Оксана Ярославівна, кандидат мистецтвознавства, доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Дизайн друкованих видань» є однією з вибіркових дисциплін професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності «Дизайн». Метою викладання дисципліни є професійна підготовка та знайомство студентів з теоретичними та практичними основами видавничого дизайну, з історичними аспектами у галузі дизайну друкованих видань, з основними способами використання композиційних, графіко-образотворчих засобів та набірно-типографічних елементів при роботі над дизайном друкованих видань різних типів. В результаті засвоєння курсу студенти повинні розуміти роль дизайну та дизайнера у видавничих процесах, знати основні поняття та методи роботи над дизайном видання, володіти фаховою термінологією
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності: ФКС2.1. Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів дизайнерського вирішення. ФКС2.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень. ФКС2.3. Здатність виконувати дизайн рекламної продукції: дизайн знакових систем для візуальних комунікацій, упаковки, поліграфічної продукції, носіїв зовнішньої реклами. ФКС2.4. Здатність виконувати двовимірні та тривимірні моделі для поліграфії та мультимедійного простору.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. розуміти призначення і місце курсу «Дизайн друкованих видань» в загальній системі професійної підготовки дизайнера; 2. знати специфіку застосування проектних засобів і методів в процесі проектування друкованого видання; 3. знати історію розвитку книги; класифікацію друкованої продукції, типи книжкових видань; 4. знати основні принципи та етапи оформлення книги; основні структурні елементи книги, розуміти їх практичну та архітектонічну роль у структурі видання; композиційні засоби та їх використання в процесі оформлення книги; 5. знати основні професійні поліграфічні терміни; методику побудови та виконання різних видів макетів. ПРНВ2.2. Враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів. ПРНВ2.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ2.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. ПРНВ2.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та особливостей конструктивних побудов, застосовувати новітні технології при створенні сучасного кінцевого продукту у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ2.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технології і матеріали у графічному дизайні Типографіка і шрифти Психологія дизайну Рекламний дизайн і копірайтинг Кореквізити: Фотографіка Фотографіка (КП) Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення вибіркової дисципліни «Дизайн друкованих видань» здобувачі першого рівня вищої освіти – бакалавра дизайну середовища оволодівають необхідним обсягом знань у галузі видавничого дизайну. На лекційних заняттях студенти вивчають історичні аспекти та сучасні тенденції у галузі дизайну друкованих видань, вивчають типологію та технічно-конструктивні особливості друкованих видань, основні способи використання композиційних, графіко-образотворчих засобів та набірно-типографічних елементів при роботі над дизайном друкованих видань різних типів. Під час практичних занять у студентів формується уміння аналізувати готову друковану продукцію, визначати особливості стилю ілюстрованих видань, порівнювати концептуальну модель та художньо-образну систему готових видань, формувати методику та організовувати власну творчу проектну роботу. Вивчення дисципліни дозволить студенту зрозуміти роль дизайнера у видавничому процесі, вивчити основні поняття та методи роботи над дизайном видання, оволодіти фаховою термінологією.
Опис: ТЕМА 1. ДИЗАЙН ДРУКОВАНИХ ВИДАНЬ. ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. 1.1. Зміст, призначення курсу, предмет і наукова база його вивчення. Ознайомлення з структурою лекційних та практичних занять. Загальні поняття про книжкові та друковані видання. 1.2. Генеза розвитку книжкової форми та технічних способів передачі інформації. ТЕМА 2. ФОРМИ ТА ТИПИ ДРУКОВАНИХ ВИДАНЬ 2.1. Класифікація друкованих видань за матеріальною конструкцією 2.2. Класифікація друкованих видань за специфічними якостями ТЕМА 3. ТИПОВІ ЕЛЕМЕНТИ КНИГИ. ЇХ ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗАГАЛЬНИЙ ДИЗАЙН ВИДАННЯ 3.1. Композиційні засоби та їх використання при оформленні книги 3.2. Конструкція книжкового блоку 3.3. Елементи зовнішнього оформлення видання 3.4. Елементи внутрішнього оформлення видання та порядок їх розташування при верстанні ТЕМА 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ВЕРСТАННЯ ТЕКСТОВОГО МАТЕРІАЛУ У КНИЖКОВОМУ ВИДАННІ 4.1. Основний та додатковий текст. Вимоги до верстання. 4.2. Композиційна побудова віршованого та драматичного тексту 4.3. Композиційне вирішення формульних і табличних текстів 4.4. Вимоги до текстового матеріалу майбутнього видання Лекція 5. АРХІТЕКТОНІКА ДРУКОВАНОГО ВИДАННЯ ТА ЇЇ РОЗКРИТТЯ В СИСТЕМІ ЗАГОЛОВКІВ 5.1. Архітектоніка літературного твору та її вплив на композиційну побудову книжкового видання. Рубрикація в книзі 5.2. Супідрядність заголовків у друкованому виданні. Варіанти дизайну рубрик різних рівнів. ТЕМА 6. КОМПОЗИЦІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ ІЛЮСТРАТИВНОГО РЯДУ 6.1. Види ілюстрацій та їх функції у книжковому виданні. Варіанти верстки ілюстрацій. Вимоги до ілюстративного матеріалу майбутнього видання 6.2. Стилі та техніки ілюстрування. ТЕМА 7. ФОРМАТ ВИДАННЯ. ФОРМАТ СТОРІНКИ СКЛАДАННЯ 7.1. Пропорції книжкових форматів 7.2. Стандартні формати книг та їх застосування 7.3. Формат сторінки складання та полів ТЕМА 8. ДИТЯЧА КНИГА. ВИДИ, ФУНКЦІЇ, ЗАСОБИ ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОЇ ВИРАЗНОСТІ 8.1. Специфіка видань для дітей. 8.2. Основні вимоги до шрифтового, графічного та поліграфічного оформлення видань для дітей 8.3. Класифікація книжкових ігрових видань
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на лекціях і практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка практичних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Підсумковий контроль: тестовий контроль у ВНС НУЛП, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів, підсумковий тест - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дизайн книги. Конспект лекцій для студентів Інституту архітектури, спеціальності 7.02020701 (8.02020701) «Дизайн». - Львів: Видавництво кафедри дизайну та основ архітектури, 2014. – 110 с. 2. Дизайн книжкового видання. Методичні вказівки / Укл. О. Мельник, В. Штець. – Львів, Видавництво кафедри дизайну та основ архітектури, 2018. – 32 с. Рекомендована література Базова 1. Болховитинова C. Композиция изданий: Особенности проектирования различных типов изданий: Учебное пособие / Под ред. С. М. Болховитиновой. М.: Изд-во МГУП, 2000. – 166 с. Режим доступу: [http://www.hi-edu.ru/e-books/xbook095/01/about.htm]. 2. Буковецкая О. Готовим в печать журнал, книгу, буклет, визитку. – М.: «НТ-Пресс», 2005. – 303 с. 3. Волков Н. Курс макетирования и верстки. 2005. Формат pdf. Режим доступу: [http://www.uapp.net/netcat_files/460_4.PDF] 4. Буковецкая О. Дизайн текста: шрифты, эффекты, цвет / О.А. Буковецкая. – М.: ДМК Пресс, 2000. – 304 с. – (Рос. мовою). 5. Булгаков Ф. Иллюстрированная история книгопечатания и типог¬рафского искусства. СПб.: Изд-во Суворина, 1889. – 364 с. – (Рос. мовою). 6. Валуєнко Б. Архітектура книги / Б. В. Валуєнко. – Київ: “Мистецтво”, 1976. – (Укр. мовою). 7. Герчук Ю.История графики и искусства книги. – М.: Аспект Пресс, 2000. – 320 с. 8. Гиленсон П. Справочник технического редактора / П.Г. Гиленсон. – М., 1978. Гончарова Н. Композиция и архитектоника книги / Н. Гончарова. – М., 1977.. 9. Іванов С. Основи композиції видання. – К.: НМК ВО, 1991. – 64 с 10. Керженцев П.М. Газета: Организация и техника газетного дела / П.М. Керженцев. – М.: Красная новь, 1923. – 160 с. – (Рос. мовою). 11. Лазаревский И. Полиграфсправочник для художника, автора, редактора / И. Лазаревский. – М., 1946. – (Рос. мовою). 12. Пахомов В.В. Книжное искусство / В.В. Пахомов. – М.: Искусство, 1962. – 432 с. – (Рос. мовою). 13. Рудер Э. Типографика / Э. Рудер. – Пер. с нем. – М.: Книга, 1982. – 286 с. – (Рос. мовою). 14. Сава B.I. Основи техніки творення книги. Навч. посібник. Львів: Каменяр, 2000. – 136 с. 15. Чихольд Я. Облик книги. М.:Книга, 1985. – 240 с. 16. Хелберт А. Сетка. Модульная система конструирования и производства газет, журналов, книг. – М.: Книга, 1984. – 106 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Дизайн друкованих видань (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Мельник Оксана Ярославівна, кандидат мистецтвозннавства, доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Дизайн друкованих видань (КП)» є однією з вибіркових дисциплін професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності «Дизайн». Метою викладання дисципліни є професійна підготовка та знайомство студентів з практичними основами видавничого дизайну, з основними способами використання композиційних, графіко-образотворчих засобів та набірно-типографічних елементів при роботі над дизайном друкованих видань різних типів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності: ФКС2.1. Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів дизайнерського вирішення. ФКС2.2. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень. ФКС2.3. Здатність виконувати дизайн рекламної продукції: дизайн знакових систем для візуальних комунікацій, упаковки, поліграфічної продукції, носіїв зовнішньої реклами. ФКС2.4. Здатність виконувати двовимірні та тривимірні моделі для поліграфії та мультимедійного простору.
Результати навчання: ПРНВ 2.2. Враховувати при створенні об’єктів візуальних комунікацій потреб всіх категорій споживачів. ПРНВ 2.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ 2.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. ПРНВ 2.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та особливостей конструктивних побудов, застосовувати новітні технології при створенні сучасного кінцевого продукту у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ 2.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ 5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технології і матеріали у графічному дизайні (КП) Рекламний дизайн і копірайтинг (КП) Кореквізити: Дизайн друкованих видань Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи Фотографіка
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення вибіркової дисципліни «Дизайн друкованих видань (КП)» здобувачі першого рівня вищої освіти – бакалавра дизайну середовища оволодівають необхідним обсягом знань у галузі видавничого дизайну. Під час практичних занять у студентів формується уміння аналізувати готову друковану продукцію, визначати особливості стилю ілюстрованих видань, порівнювати концептуальну модель та художньо-образну систему готових видань, формувати методику та організовувати власну творчу проектну роботу. Вивчення дисципліни дозволить студенту зрозуміти роль дизайнера у видавничому процесі, вивчити основні поняття та методи роботи над дизайном видання, оволодіти фаховою термінологією. Практична комплексна робота над курсовим проектом дозволить методично вивчити основні підходи та етапи проектної роботи – від аналізу готових видань до пошуку ідеї, формулювання концепції видання, роботи над ескізною частиною проекту та загальною композицією, роботи над ілюстраціями, створенням оригінал-макету та підготовкою видання до друку, формуванням рекламного супроводу. Курсовий проект задає один з напрямів для дипломного проектування.
Опис: ТЕМА 1. Вступ до курсу. Мета та завдання курсу. Програмні результати навчання. Ознайомлення з структурою занять та тематикою курсового проекту: 1.Дизайн книжки-іграшки - видання для дітей 3-6-ти років (акцент на конструкції та матеріалах, методиці подачі матеріалу, верстці, ілюстрації, загальній композиції). 2. Дизайн друкованого дитячого видання для дошкільного та молодшого шкільного віку. 3. Дизайн художнього твору. 4. Дизайн артбуку – книжкового видання із власною авторською концепцією та оригінальним дизайнерським вирішенням. 5.Дизайн авторського ілюстративного туристичного путівника. Завдання. Огляд та аналіз видань. Збір матеріалу в науковій літературі та інтернет-ресурсах. ТЕМА 2. Класифікація друкованих видань. Конструктивні елементи книги. Завдання. Аналіз готових розробок та вибір оптимальних. Аналіз референсів та концепції готових видань. Концептуальний пошук та скетчинг за різними темами, пошук оптимальної ідеї для проекту. ТЕМА 3. Формат видання. Пропорції. Доцільність використання форматів у різних типах видань. Завдання. Формування дизайн-ідеї видання. Робота з текстом, структурування інформації, формування ескізного порозворотного макету (лайнарт). Робота зі змістом та структурою композиційної площини розворотів. ТЕМА 4. Шрифтовий дизайн у виданні. Рубрикація. Титульні та текстові шрифти. Шрифт як елемент композиції. Обговорення обраних тем. Вибір конструкції видання та формату. Модульна сітка. Завдання. Робота з рубрикацією книги. Вибір шрифтів (основний, додатковий, титульний); пробні роздруки. ТЕМА 5. План твору та режисура ілюстративного ряду. Завдання. Загальний композиційний скетчинг розворотів. Візуальні та змістові акценти, сценарій сприйняття твору. ТЕМА 6. Ілюстративний матеріал у друкованому виданні. Типи ілюстрацій. Мальована, цифрова, фотоілюстрація. Завдання. Образотворчий матеріал в друкованому виданні. Огляд аналогів. Графічні елементи та ілюстрація у виданнях різного типу. Стилі та техніки ілюстрацій. Робота з авторською графікою. Скетчинг з використанням кольору. Демонстрація авторських технік. ТЕМА 7. Композиція розвороту. Система типографіки, графіки, допоміжних елементів. Завдання. Деталізований скетчинг розворотів. ТЕМА 8. Персонаж та середовище в композиції ілюстрації. Завдання. Бриф по персонажах твору, скетчинг та відбір персонажів. Формування сюжетних ілюстративних композицій з авторською подачею середовища. ТЕМА 9. Продовження роботи з персонажем та середовищем. Завдання. Опрацювання, прорисовка обраних персонажів, пошук характерних поз, характеру, міміки, атрибутів. Деталі середовища. Виразність стилю та образу. ТЕМА 10. Колір, фактура, стилістика, візуальні ефекти ілюстративного ряду. Завдання. Виконання оригіналів ілюстрацій до твору у авторській техніці. ТЕМА 11. Елементи зовнішнього оформлення видання. Обкладинка, форзац, суперобкладинка, манжета. Завдання. Виконати макет обкладинки, титульного аркушу, шмуцтитулу, структура яких містить назву (шрифтова композиція) та реалістичне або абстрактне зображення (графіка). Робота над форзацами. ТЕМА 12. Реклама книги. Завдання. Відобразити за допомогою форми, колориту, шрифту, графічного образного зображення, орнаментального оздоблення основну ідею, настрій літературного чи науково-популярного твору, ескізне вирішення рекламно-інформаційного постеру та анімації для соцмереж. ТЕМА 13. Верстка видання у спеціальних програмах для верстання. Завдання. Оцифрування ілюстрацій. Формування кінцевого цифрового макету та підготовка до друку. ТЕМА 14. Вихідні дані видання. Завдання. Формування вихідних даних видання. Формування аналітичної записки до проекту.
Методи та критерії оцінювання: Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне, а не фрагментарне засвоєння навчального матеріалу з навчальної дисципліни. Це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінці результатів виконання студентами курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів, курсовий проект - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дизайн книги. Конспект лекцій для студентів Інституту архітектури, спеціальності 7.02020701 (8.02020701) «Дизайн». - Львів: Видавництво кафедри дизайну та основ архітектури, 2014. – 110 с. 2. Дизайн книжкового видання. Методичні вказівки / Укл. О. Мельник, В. Штець. – Львів, Видавництво кафедри дизайну та основ архітектури, 2018. – 32 с. Рекомендована література Базова 1. Болховитинова C. Композиция изданий: Особенности проектирования различных типов изданий: Учебное пособие / Под ред. С. М. Болховитиновой. М.: Изд-во МГУП, 2000. – 166 с. Режим доступу: [http://www.hi-edu.ru/e-books/xbook095/01/about.htm]. 2. Буковецкая О. Готовим в печать журнал, книгу, буклет, визитку. – М.: «НТ-Пресс», 2005. – 303 с. 3. Волков Н. Курс макетирования и верстки. 2005. Формат pdf. Режим доступу: [http://www.uapp.net/netcat_files/460_4.PDF] 4. Буковецкая О. Дизайн текста: шрифты, эффекты, цвет / О.А. Буковецкая. – М.: ДМК Пресс, 2000. – 304 с. – (Рос. мовою). 5. Булгаков Ф. Иллюстрированная история книгопечатания и типог¬рафского искусства. СПб.: Изд-во Суворина, 1889. – 364 с. – (Рос. мовою). 6. Валуєнко Б. Архітектура книги / Б. В. Валуєнко. – Київ: “Мистецтво”, 1976. – (Укр. мовою). 7. Герчук Ю.История графики и искусства книги. – М.: Аспект Пресс, 2000. – 320 с. 8. Гиленсон П. Справочник технического редактора / П.Г. Гиленсон. – М., 1978. Гончарова Н. Композиция и архитектоника книги / Н. Гончарова. – М., 1977.. 9. Іванов С. Основи композиції видання. – К.: НМК ВО, 1991. – 64 с 10. Керженцев П.М. Газета: Организация и техника газетного дела / П.М. Керженцев. – М.: Красная новь, 1923. – 160 с. – (Рос. мовою). 11. Лазаревский И. Полиграфсправочник для художника, автора, редактора / И. Лазаревский. – М., 1946. – (Рос. мовою). 12. Пахомов В.В. Книжное искусство / В.В. Пахомов. – М.: Искусство, 1962. – 432 с. – (Рос. мовою). 13. Рудер Э. Типографика / Э. Рудер. – Пер. с нем. – М.: Книга, 1982. – 286 с. – (Рос. мовою). 14. Сава B.I. Основи техніки творення книги. Навч. посібник. Львів: Каменяр, 2000. – 136 с. 15. Чихольд Я. Облик книги. М.:Книга, 1985. – 240 с. 16. Хелберт А. Сетка. Модульная система конструирования и производства газет, журналов, книг. – М.: Книга, 1984. – 106 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).