Проєктування інтер'єрів, частина 3

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.арх., доц. Петровська Ю.Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна «Проектування інтер’єрів, частина 3» є однією з вибіркових дисциплін професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності «Дизайн». Лекційний курс знайомить студентів із дизайном інтер’єрів об’єктів транспортної інфраструктури, культурно-мистецьких центрів, бізнес-центрів, адміністративних будівель, спортивних комплексів, дитячих розважальних центрів, будівель вищих навчальних закладів, а також ревіталізацією постпромислових територій та ін. Метою виконання практичного завдання є формування комплексного цілісного образу предметно-просторового середовища великих об'єктів транспортної інфраструктури (аеровокзалів, залізничних вокзалів та автовокзалів), що має великий ідеологічний, художньо-естетичний, культурний вплив на людей, асоціювання з державою, яка приймає офіційні делегації, туристів та великі пасажиропотоки власних громадян.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення. Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. Здатність розробляти дизайн середовища предметно-просторових комплексів для будівель і споруд. Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні.
Результати навчання: ПРНВ1.1.Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2.Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5.Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування інтер’єрів, частина 2 Матеріалознавство в проектуванні інтер’єрів Основи ергономіки Наступні навчальні дисципліни: Теорія та методика в дизайні предметного середовища Проектування інтер’єрів, частина 3 (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Проектування інтер’єрів, частина 3» розрахований на один семестр навчання та охоплює 120 год. і структурно включає в себе дві частини – теоретичну і практичну. Вивчення запропонованого курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук виконання стилістичних завдань, вимагає від них опрацювання додаткової наукової та нормативної літератури. Теоретична частина курсу спрямована висвітлення інформації стосовно формування дизайну інтер’єрів великих громадських будівель, зокрема об'єктів транспортної інфраструктури, спортивних комплексів, кіноконцертних залів, експоцентрів, телецентрів, будівель навчальних закладів та ін. Практична робота спрямована на розроблення креативного дизайну інтер’єру знакового об'єкту транспортної інфраструктури великих міст України, а саме вестибюльну групу та зал очікування аеровокзалу, залізничного вокзалу чи автовокзалу. Використання в дизайні інтер’єру національних символів, кольорів, орнаментів, зокрема у малих архітектурних формах, скульптурі, оздоблювальних матеріалах, стане засобом акцентування національної особливості певного регіону, міста чи країни.
Опис: Лекційний курс з дисципліни – це логічно побудований, науково-обґрунтований і систематизований виклад матеріалу, що підкріплений засобами наочності та демонстрацією ілюстрованого матеріалу. Впродовж викладання навчальної дисципліни студент аналізує реалізовані дизайн-проекти у вітчизняній та світовій практиці, критично їх аналізує. Засвоює основні методи та принципи виконання робочих креслень, професійну термінологію, яка застосовується у процесі дизайну інтер’єрів великих громадських будівель; методи пошуку ідей, які стосуються вирішення та реалізації творчого задуму. Мета лекційних занять – сформувати у студентів основи знань у галузі дизайну інтер’єрів громадських будівель, а також визначити та окреслити подальший напрям, основний зміст усіх видів практичних занять та самостійної роботи студентів протягом семестру. Мета практичних занять – поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни «Проектування інтер’єрів, частина3» та застосування їх при вирішенні проектного завдання.
Методи та критерії оцінювання: Екзамен є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння матеріалу з навчальної дисципліни на лекційних заняттях (проходженням тестового контролю у ВНС Львівської політехніки), результатів виконання ним практичної роботи, під час семестру та самостійної науково-дослідної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 30 балів за екзаменаційний контроль (проходженням тестового контролю у ВНС Львівської політехніки), 60 балів за виконання практичної роботи, 10 балів за виконання самостійного науково-дослідного завдання. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Черкес Б. С. Архітектура сучасності. остання третина ХХ –початок ХХІ століть: навч. посібник / Б.С.Черкес, С.М.Лінда. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. –384 с. 2. Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник. –Харків: ХДАДМ, 2003. –320с. 3. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. –224 с. 4. Проектування закладів харчування: навч. посіб. / Л. С. Грицюк, С. М. Лінда, В. Б. Якубовський ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 184 с. — (Архітектура громадських споруд). — 169-170 с. 5. Мигаль С.П. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища. Навчальний посібник / С. П. Мигаль, І. А. Дида, Т. Є. Казанцева. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 228 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування інтер'єрів, частина 3 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.057
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.арх., доц. Березко О.В. Ст. Викладач Щербаков І.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування дизайн інтер'єру житлового сердовища із супутніми технічними кресленнями.
Завдання: ФКС1.2 Здатність розробляти кілька варіантів концептуальних вирішень об’єктів предметно-просторового середовища. ФКС1.3 Здатність розробляти дизайн середовища предметнопросторових комплексів для будівель і споруд. ФКС1.4. Здатність враховувати при створенні об’єктів предметно-просторового середовища потреб всіх категорій споживачів та застосовувати комплексний підхід у проектуванні. ФКС1.5.Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів.
Результати навчання: ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.2. Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні предметно просторового середовища. ПРНВ 1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу предметно-просторового середовища. ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайнпродукту. ПРНВ1.6. Створювати дизайн середовища предметно-просторових комплексів, будівель і споруд та малих архітектурних форм у ландшафті. ПРНВ1.7. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Проектування інтер’єрів, частина 2 Супутні і наступні навчальні дисципліни Теорія та методика в дизайні предметного середовища Проектування інтер’єрів, частина 3
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Проектування інтер’єрів, частина 3 (КП)» розрахований на один семестр навчання і структурно включає в себе виконання курсового проекту. Тематика курсового проекту - дизайн інтер'єру квартири, яка включає технічні креслення та візуалізації проектних рішень.
Опис: Курс «Проектування інтер’єрів, частина 3 (КП)» розрахований на один семестр навчання і структурно включає в себе виконання курсового проекту. Тематика курсового проекту - дизайн інтер'єру квартири, яка включає технічні креслення та візуалізації проектних рішень.
Методи та критерії оцінювання: Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю. Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студенти опрацьовують реальні плани квартир із житлових комплексів, площею до 100 м.кв, розробляють планування, специфікацію меблів та обладнання, освітлення, а також опрацьовують індивідуальні розробки в інтер'єрі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник. –Харків: ХДАДМ, 2003. –320с. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. –224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).