Маркетинг та менеджмент у дизайн-проєктуванні

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.041
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Канд. екон. наук, доцент Загорецька Олена Ярославівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування теоретичних знань і практичних навиків, необхідних для самостійного творчого вирішення студентами завдань фахової діяльності, розвиток дизайн-мислення в сфері маркетингу та менеджменту дизайну, що базується на взаємодії аналітичної, виробничої та рекламної діяльності в дизайні. Формування фахового підходу щодо раціональної діяльності проектних організацій, знань у галузі організації та управління підприємством в умовах ринкової економіки та володіння знаннями з теоретичних та практичних аспектів менеджменту і маркетингу, набуття навичок щодо питань управління виробничо-господарською діяльністю і інженерно-технічним сервісом, а також щодо вивчення потреб ринку, його ємкості та просування на ринок відповідних видів робіт, послуг, товарів. В результаті вивчення курсу студенти архіектурних спеціальностей повинні вміти творчо застосовувати отримані знання в процесі прийняття і реалізації управлінських рішень.
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ? знання теоретичних та методичних основ маркетингу і менеджменту; ? знання економічних основ визначення ефективності при прийнятті проектних рішень; ? уміння визначати вартість виконання проектних робіт в складі інвесторської кошторисної документації, формувати кошториси і договірні ціни на виконання робіт; ? уміння використовувати у своій діяльності інструментарій обґрунтування та прийняття управлінських рішень, методологію стратегічного планування діяльності проектних організацій для визначення головних цілей і розробки програм їх досягнення в умовах складного динамічного зовнішньоекономічного середовища; ? уміння визначати вплив макро- та мікросередовища на ефективність діяльності підприємства.; ? уміння організовувати і координувати процеси по досягненню цілей підприємства на основі наукових підходів менеджменту, концепцій маркетингу і людського фактору;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знання теоретичних та методичних основ маркетингу і менеджменту; знання економічних основ визначення ефективності при прийнятті проектних рішень; уміння визначати вартість виконання проектних робіт в складі інвесторської кошторисної документації, формувати кошториси і договірні ціни на виконання робіт; уміння використовувати у своій діяльності інструментарій обґрунтування та прийняття управлінських рішень, методологію стратегічного планування діяльності проектних організацій для визначення головних цілей і розробки програм їх досягнення в умовах складного динамічного зовнішньоекономічного середовища; уміння визначати вплив макро- та мікросередовища на ефективність діяльності підприємства.; уміння організовувати і координувати процеси по досягненню цілей підприємства на основі наукових підходів менеджменту, концепцій маркетингу і людського фактору;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні дисципліни: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни “Маркетинг і менеджмент у дизайн-проектуванні” спрямоване на формування у студентів теоретичних знань і практичних навиків, необхідних для самостійного творчого вирішення студентами завдань фахової діяльності, розвиток дизайн-мислення в сфері маркетингу та менеджменту дизайну, що базується на взаємодії аналітичної, виробничої, рекламної та управлінської діяльності в дизайні.
Опис: Тема 1. Cутність та методологічні основи маркетингу. Основні поняття та сутність маркетингу. Сучасний маркетинг в дизайн-індустрії. Маркетингові тенденції у царині дизайну. Міждисциплінарність у дизайні. Тема 2. Дизайн-мислення як комплекс методологічних засад. Методологічні принципи які характеризують дизайн-мислення: ефективне робоче середовище; міждисциплінарний характер проектної роботи, фокусування на потребах споживача (замовника); практично-орієнтоване проектування; прототипування і тестування прототипів; цілісний підхід до проектування продукту. Проект та форми аналізу проектних ідей. Тема 3. Методи маркетингових досліджень. Дизайн-дослідження та основні інструменти. Цілі- як ставити цілі та обирати стратегію. Позиціонування. Тема 4. Сегментування ринку та таргетування. Класифікація споживачів за відношенням до фірми. Класифікація споживачів з точки зору лояльності споживача. Класифікація споживачів щодо сприйняття новинок. Тема 5. Маркетинговий комплекс. Продукт – потреби і вимоги. Життєвий цикл продукту. Ціна і цінність продукту, витрати для споживача. Доступність місцязнаходження фірми. Просування – комунікації, стратегії комунікацій, канали комунікацій. (сайти, соціальні мережі). Ціноутворення у проектуванні. Тема 6. Креатив і особливості маркетингу в дизайні та архітектурі: як виходити за рамки мислення та генерувати нові ідеї; презентація проектів: як продати себе і свій продукт. Діджиталізація, PR. Тема 7. Процеси та систематизація. Огляд інструментів. Команда. Послуги. Якість послуг. Презентації та продажі. Методи прогнозування і розвитку ринку Тема 8. Основні засади менеджменту – сутність, цілі, завдання, категорії. Існуючі школи наукового управління. Внесок українських вчених у теорію менеджменту. Основні види та типи управління. Основні закони та закономірності менеджменту. Методи дослідження у менеджменті Тема 9. Функції менеджменту. Суть процесу планування. Функції планування і методи розробки планів. Загальні характеристики організації. Внутрішнє та зовнішнє середовище організації, життєвий цикл організації. Функції організації діяльності, зокрема зміст організаційної функції в менеджменті. Делегування, відповідальність і повноваження. Основні структури управління діяльністю. Механізм дії мотивацій. Змістові теорії мотивації. Сутність, завдання, роль контролю в організації, види контролю. Головні риси ефективного контролю. Тема 10. Керівництво, лідерство та управління. Керівництво і управління. Влада і відповідальність. Форми влади і впливу. Типологія стилів керівництва. Сутність, класифікація та процес вироблення управлінських рішень. Оптимізація управлінських рішень. Роль менеджера в сучасній організації. Підприємець-менеджер-фахівець. Тема 11. Управління конфліктами. Поняття організаційного конфлікту та його структура. Види організаційних конфліктів. Модель процесу конфлікту та його функціональні наслідки. Функції конфліктів та форми їх подолання. Управління конфліктами. Тема 12. Сучасний тип організації: умови формування. Чинники сучасного суспільства які впливають на формування організацій нового типу: глобалізм; зростаюча конкуренція; перманентний пошук диференціації; вимоги інноваційності до фірм; центрування на лідерстві і управлінні; знання – це влада і сила; зміна технологій; зміна цінностей. Тема 13. Основи бізнес-планування. Типова структура бізнес-плану. Етапи роботи над бізнес-планом. Бюджет як інструмент фінансового планування
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль передбачає: 1)оцінювання знань під час практичних занять: оцінювання виконання практичної роботи; оцінювання захисту практичної роботи; 2)оцінювання виконання та захисту розрахункової роботи; 3)контрольне тестування у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль передбачає: 1)оцінювання знань під час практичних занять: оцінювання виконання практичної роботи; оцінювання захисту практичної роботи; 2)оцінювання виконання та захисту розрахункової роботи; 3)контрольне тестування у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка підприємства: навч.пос. / В.В.Козик, О.Ю.Ємельянов, О.Я. Загорецька [та ін.]. – Львів: Вид-во «Простір-М», 2017. – 406 с. 2. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посіб. / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208с. 3. Петруня Ю. Є., Петруня В. Ю. Менеджмент. Практикум : навч. посібник. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2019. 104 с. 4. С-31 Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 5. Крикавський Є. В., Третьякова Л. І., Косар Н. С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).