Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.O.043
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к. арх., доц. Лисенко О.Ю.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дипломної роботи. 1. Систематизувати і закріпити теоретичні знання і практичні навички, отримані в процесі навчання 2. Виявити здібності до самостійної дослідницької роботи, продемонст- рувати володіння навичками пошуку інформації, методами систематизації отриманих даних для їх практичного використання в проектуванні. 3. Виявити здібності до самостійної творчої проектної роботи, проде- монструвати володіння творчими підходами до вирішення конкретних завдань при створенні дизайнерського продукту.
Завдання: Внаслідок виконання бакалаврської роботи студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати: 1. Знати склад і зміст бакалаврської роботи. 2. Володіти сучасними науковими методами пізнання для вирішення професійних завдань, методами пошуку та узагальнення інформації. 3. Вміти вводити та опрацьовувати текстову, графічну та мультимедійну інформацію. 4. Володіти професійною термінологією. 5. Володіти навичками усної, письмової та візуальної презентації результатів. 6. Володіти необхідними навичками виконання практичної частини проекту. Інтегральна компетентність. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності ЗК1. Знання та розуміння предметної сфери та розуміння професійної діяльності. ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК8. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК9. Здатність зберігати та примножувати культурно-мистецькі, екологічні, моральні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної сфери, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні компетентності КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС2. Здатність здійснювати формоутворення, макетування і моделювання об’єктів дизайну. КС3. Здатність здійснювати композиційну побудову об’єктів дизайну. КС4. Здатність застосовувати навички проектної графіки у професійній діяльності. КС5. Здатність застосовувати знання історії українського і зарубіжного мистецтва та дизайну в художньо-проектній діяльності. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС7. Здатність використовувати сучасне програмне забезпечення для створення об’єктів дизайну. КС8. Здатність здійснювати колористичне вирішення майбутнього дизайн-об’єкта. КС9. Здатність зображувати об’єкти навколишнього середовища і постаті людини засобами пластичної анатомії, спеціального рисунка та живопису (за спеціалізаціями). КС10. Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями). КС11. Здатність досягати успіху в професійній кар’єрі, розробляти та представляти візуальні презентації, портфоліо власних творів, володіти підприємницькими навичками для провадження дизайн-діяльності
Результати навчання: Виконання бакалаврської роботи передбачає формування у здобувачів освіти певних компетентностей: Інтегральна компетентність - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов; Загальні компетентності; Спеціальні компетентності; Фахові компетентності професійного спрямування. У результаті виконання бакалавоської роботи здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної сфери та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях. ПРН2. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово з професійних питань, формувати різні типи документів професійного спрямування, згідно з вимогами культури усного і писемного мовлення. ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень. ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування. ПРН5. Розуміти і сумлінно виконувати свою частину роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності. ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні. ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень. ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію. ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання. ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі. ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах. ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності. ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати екокультуру засобами дизайну. ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики. ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках. ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності. ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями). ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну. Комунікація (КОМ) КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ.2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Обов'язкові навчальні дисципліни спеціальності, Вибіркові навчальні дисципліни спеціальності, Професійні дисципліни спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: Бакалаврська кваліфікаційна робота - це підсумковий контроль результатів навчання студента, які він повинен продемонструвати для підтвердження набуття ним компетентностей, визначених освітньою програмою.
Опис: Дипломний проект (робота) за ОР підготовки бакалавра (бакалаврська кваліфікаційна робота) – випускна кваліфікаційна робота, виконання і захист якої відбувається на завершальному етапі навчання за ОР підготовки бакалаврів
Методи та критерії оцінювання: Бакалаврська кваліфікаційна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень студентів Оцінка «відмінно» ставиться за повні та міцні знання матеріалу в заданому обсязі, вміння вільно виконувати практичні завдання, передбачені навчальною програмою; за знання основної та додаткової літератури; за вияв креативності у розумінні і творчому використанні набутих знань та умінь. «Добре» ставиться за вияв студентом повних, систематичних знань із дисципліни, успішне виконання практичних завдань, засвоєння основної та додаткової літератури, здатність до самостійного поповнення та оновлення знань. Але у відповіді студента наявні незначні помилки. «Задовільно» ставиться за вияв знання основного навчального матеріалу в обсязі, достатньому для подальшого навчання і майбутньої фахової діяльності, поверхову обізнаність з основною і додатковою літературою, передбаченою навчальною програмою; можливі суттєві помилки у виконанні практичних завдань, але студент спроможний усунути їх із допомогою викладача. «Незадовільно» виставляється студентові, відповідь якого під час відтворення основного програмового матеріалу поверхова, фрагментарна, що зумовлюється початковими уявленнями про предмет вивчення. Таким чином, оцінка «незадовільно» ставиться студентові, який неспроможний до навчання чи виконання фахової діяльності після закінчення ВНЗ без повторного навчання за програмою відповідної дисципліни.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. “Положення про академічну доброчесність у Національному уні- верситеті “Львівська політехніка”. URL : https://lpnu.ua/polozhennia-proakademichnu- dobrochesnist-u-natsionalnomu-universyteti-lvivska-politekhnika 2. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01 “Положення про організацію освітнього процесу в Національ- ному Університеті “Львівська політехніка””. URL : http://cad.lp.edu.ua/diploma/ masters/svo_03.13.pdf 3. Стандарт вищої освіти України ступеня “Бакалавр” галузь знань 02 “Культура і мистецтво” спеціальності 022 “Дизайн”. Київ : МОН, 2018. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/ 2021/07/28/022-Dyzayn-bakalavr.28.07.pdf. 4. Статут Національного Університету “Львівська Політехніка”. URL : https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/60/nrstatutunulp-2019.pdf. 5. Оформлення бібліографічного опису у списку використаних джерел з урахуванням Національного стандарту України ДСТУ 8302:2015 “Бібліо- графічне посилання. Загальні положення та правила складання”. URL : https://msu.edu.ua/library/wp-content/uploads/2019/02/pryklady-oformlennjabibliohrafichnoho- opysu-zhidno-dstu-8302.pdf. 6. Оформлення списку бібліографічних посилань Гарвардським стилем. Методичні рекомендації. Київ, 2015. URL : http://lib.knukim.edu.ua/wpcontent/ uploads/2018/10/Harvard_vs_DSTU-2015.pdf. 7. Основи методології та організації наукових досліджень : підручник. Київ, 2010. URL : https://biology.univ.kiev.ua/images/stories/Upload/Kafedry/ Biofizyky/2014/konversky_osn_metod_ta_org_nayk_dosl.pdf 8. Ашеров Т., Бойчук О., Голобородько, В., Свірко В. Дизайн і ерго- номіка. Термінологічний словник. Харків : УІПА; УІНДДЕ; ХДАДМ, 2009. 9. Бойчук А. Пространство дизайна, Харков : Нове слово, 2013. 10. Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо- проектної культури : монографія. Харків : ХДАДМ; Колорит, 2005. 11. Свірко В., Бойчук О., Голобородько В., Рубцов Л. Основи ерго- дизайну. Київ : УкрНДІДЕ; ХДАДМ, 2011. 12. Свірко В., Бойчук О., Голобородько Рубцов, Л. Дизайнерська діяльність: стан і перспективи. Київ : УкрНДІДЕ; ХДАДМ, 2014.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).