Реставрація скульптури з каменю, частина 2
Спеціальність: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Код дисципліни: 6.023.01.E.96
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: асистент, к.і.н., Мельник В.А.
доцент, к.арх., Стасюк О.С.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати наступні результати навчання :
• уміти системно провести складний комплекс робіт, що включає в себе реставраційні технологічні процеси;
• навчитися вибирати найоптимальніші техніки та технології реставрації творів мистецтва;
• навчитися вибирати і застосовувати необхідний інструментарій;
• фахово вибирати необхідні методи реставрації творів мистецтва;
• сформувати уміння і використовувати новітні технології при реставрації творів мистецтва.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральних:
• Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання з формування та застосуванню методики та технології реставрації творів мистецтва; здатність вирішувати складні практичні та проектні завдання реставраційної діяльності під час навчання; здатність застосовувати інформаційні та комп’ютерні технології.
загальних:
• Здатність володіти культурою мислення, узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення у практичній ситуації;
фахових:
1. Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони художньої композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи реставрації творів мистецтва;
2. Здатність володіти сучасними науковими концепціями в галузі мистецтва та реставрації, необхідними для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
3. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з реставраційною діяльністю, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання;
4. Здатність визначити обсяг необхідної роботи по реставрації творів мистецтва та визначити часові рамки виконання даної роботи.
Результати навчання даної дисципліни забезпечують такі програмні результати навчання:
1. Знання історично-стилевих, архітектурних, мистецьких та пластично-художніх основ реставрації творів мистецтва;
2. Вміння володіти історичними техніками та технологіями обробки матеріалів творів мистецтва;
3. Вміти виконувати проектну документацію реставрації творів мистецтва;
4. Уміння спілкуватись. включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською);
5. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Історія мистецтва і архітектури, Рисунок, Спецпластика
Кореквізит: Історія реставрації за фахом, Наукові основи дослідження архітектурного декору історичних будівель, Історичні техніки та технології обробки каменю
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Реставрація скульптури з каменю, частина 2» складається із здобуття навичок із науково-технологічного обстеження твору мистецтва з каменю, розробки картограми втрат, розробки проекту реставрації, вивчення методик реставрації творів мистецтва з вапняку, пісковику, мармуру, штучного каменю, тощо. У процесі навчання засвоюється застосування для реставрації синтетичних полімерів, пігментів, біоцидів та антисептиків. Вивчення дисципліни відбувається методом послідовного викладання матеріалу у формі лекційних та практичних занять.
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт– 20 б.
Письмово-усний контроль – 10 б.
Залік
Письмова компонента 30 б.
Практична компонента 40 б.
Загальна кількість балів 100
Рекомендована література: Волошинець В.А., Бевз М.В. Реставраційне матеріалознавство. Львів. 2017. – 128 с.
Прибєга Л.В. Основы методики йсследования памятников архитектуры. Учебное пособє. – Кєв, 1988. – 59 с.
Пруцын О. Реставрация й реконструкция архитектурного наследия. Теорети¬ческє й методологическє основы реставраций йсторического й архитектурного наследия: Учебное пособє. – Москва.: Академия реставраций, 1996. – 91 с. JерзиЦіабач. Зиwіце і тwорзиwа сзтуцзне стосоwане w консерwаціj забиткоw. – Торун, Уніwерситет МіколаjаКоперніка, 1998. – 237 с.
WіеслаwДомаслоwскі. Превентів цонсерватіон оф стоне гісторіцал обjецц.- Торун, УніwерситетМіколаjаКоперніка, 2003 – 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).