Архітектурна графіка та композиція, частина 2

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.021
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.пед.н., проф. Кайдановська О.О., ас. Панчишин О.Є
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів із видами та засобами архітектурної проектної графіки, правилами побудови зображень архітектурних об’єктів, виробити практичні графічні навички оформлення креслень та виконання архітектурного рисунку, підготувати до виконання спеціалізованих архітектурних проектів на наступних курсах навчання
Завдання: загальні компетентності ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. фахові компетентності СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проектування архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Основи архітектурного проектування, частина 1, Архітектурна графіка та композиція, частина 1 Супутні і наступні: Основи архітектурного проектування, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни дозволяє легко оволодіти основними уміннями та навичками виконання архітектурних креслень у різних масштабах. Дисципліна призначена для базової підготовки сучасного фахівця в галузі архітектури. Виконання практичних завдань передбачає поступове ускладнення проектних завдань – від викреслювання елементів житлових кімнат (меблів, сантехнічних приладів, вбудованих елементів і техніки), основних проектних креслень у ортогональних проекціях (плани, фасади, розрізи) до зображення генерального плану ділянки. Передбачено значну частину самостійної роботи у підборі меблів та обладнання, визначення характеру та матеріалів фасаду, наповнення внутрішнього простору будинку. Студенти вивчають ергономічні параметри, поступово опановують різноманітні способи організації архітектурного простору, здійснюють розпланування ділянки. Проектні завдання передбачають розроблення ескізних варіантів та прийняття оптимального композиційного рішення; розроблення креслень житлового будинку у визначених масштабах; виразне та якісне технічне виконання. Роботи виконуються у різних графічних техніках і матеріалах (олівець, туш, акварель, кольоровий олівець) на форматі А3.
Опис: Житлові меблі. обміри та креслення меблів (стільці, табурети, крісла, ліжка, дивани, корпусні меблі). Санвузли. обміри сантехприладів, перегляд зразків, креслення ванної кімнати. Кухні. різновиди кухонних меблів, перегляд зразків, креслення різних типів кухонь. Курсовий проект «Креслення житлового будинку»: плани рівнів (креслення планів, самостійний вибір і розташування меблів, акварельна відмивка виконаного креслення плану) креслення розрізу і фасадів, акварельна відмивка креслення фасаду креслення генплану ділянки, акварельна відмивка креслення генплану Підсумкове заняття: перегляд, оцінювання робіт
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання «Житлові меблі»: відповідність завдання поставленим вимогам; знання рекомендованих нормативів параметрів меблів; грамотне використання типів ліній у кресленні; стилістична єдність у компонуванні та виразність елементів; правильне виконання проекцій. Завдання «Санвузли»: відповідність завдання поставленим вимогам; знання рекомендованих нормативів санвузлів; правильне використання типів ліній у кресленні; стилістична єдність у компонуванні та виразність елементів Завдання «Кухні»: відповідність завдання поставленим вимогам; знання рекомендованих нормативів; правильне використання типів ліній у кресленні Курсовий проект «Креслення житлового будинку»: відповідність завдання поставленим вимогам; знання рекомендованих нормативів; правильне використання типів ліній у кресленні
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна графіка та композиція, частина 2» / О.О.Кайдановська, О.Є.Панчишин. – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка». (сертифікат № 04071, зареєстрований Е41-202-72/2021 від 03.06.2021) http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9354 2. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. – Львів. : РАСТР-7, 2010. – 275 с. 3. Якубовський В.Б., Якубовський І.В., Кайдановська О.О. Основи проектування садибного житла: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2020. – 225 с. 4. Петришин Г.П. Архітектурна графіка [Текст] : навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк ; ред. Г.П.Петришин. – Л. : РАСТР-7, 2009. – 272 с. 5. Проектна графіка [Текст] : навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [и др.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. – 220 с. 6. Архитектурное проектирование жилых зданий: Учебник. — М.: Архитектура-С, 2006. – 290 с.. 7. Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Естетика та композиція ландшафту. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 244 c. 8. Казаков Г.В. Архітектура енергоощадних сонячних будинків. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2009. 84 с. 9. Крижанівська Н.Я. Основи ландшафтного дизайну: Підручник. – К.: «Ліра-К», 2017. – 218 с. 10. Лукащук Г.Б. Дендрологія Навчальний посібник / за ред. проф. Г. П. Петришин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 348 с. 11. Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад / пер. с нем. – 3-е изд. – М.: Архитектура-С, 2007. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: старший викладач Юлія Богданова; старший викладач Ігор Копиляк.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Архітектурна графіка та композиція, частина 2» є вивчення студентами методик проектування малих архітектурних форм; засвоєння знань з типології, принципів та прийомів дизайну архітектурного середовища та його предметного наповнення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК 01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК 03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК 07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК 08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК 16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК 18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК 19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР 08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні. ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування, частина 1, Історія світової архітектури, Архітектурна графіка та композиція, частина 1; Супутні і наступні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування, частина 2, Архітектурне проектування житлових будівель, Дизайн архітектурного середовища.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена опануванню навичок найпростішого етапу архітектурного проектування – виконання креслень шести малих архітектурних форм. Студенти повинні навчитися розрізняти конструктивні та декоративні елементи, розуміти особливості поєднання різних фрагментів та матеріалів. Виконання практичних завдань передбачає поступове ускладнення проектних задач – від викреслювання елементів огорожі, смітників, лавок, ліхтарів, консольних навісних конструкцій до до проектування малих архітектурних форм з внутрішнім простором (альтанок, зупинок громадського транспорту тощо). Роботи виконуються у різних на форматі А3 олівцями та тушшю.
Опис: Вступна лекція. Ознайомлення з темою курсового проекту. Ознайомлення з вимогами та складом курсового проекту. Проектування малих архітектурних форм (огорожа). Проектування малих архітектурних форм (обладнання - смітники). Проектування малих архітектурних форм (обладнання - лавки). Проектування малих архітектурних форм (обладнання - ліхтарі). Проектування малих архітектурних форм з внутрішнім простором (альтанки, телефонні будки, кіоски). Проектування малих архітектурних форм консольних навісних конструкцій (дашок).
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях; Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання індивідуальних завдань, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання на задані теми: відповідність завданню; грамотність композиції; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна графіка та композиція, частина 2 » / Ю.Л. Богданова, І.М. Копиляк. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11400 2. Проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 3. Проектна графіка: навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура"; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. 220 с. 4. Геометричне креслення: навч. посібник для студ. вищих навч. закл.; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2003. 183 с. 5. Архітектурно-проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. 51 с. 6. Анпілогова В.О. Будівельне креслення: навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. К.: КНУБА, 2004. 109 с. 7. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Система проектної документації для будівництва. Архітектурно-будівельні креслення. Правила виконання. Позначення характеристик точності ДСТУ Б А. 2. 4-37:2008. Вид. офіц. К.: Мінрегіонбуд України, 2009. 80 с. - (Національний стандарт України) 8. Петришин Г.П. Архітектурна графіка: навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура". Л.: РАСТР-7, 2009. 272 с. 9. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс: підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура". Л: РАСТР-7, 2010. 275 с. 10. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень // Державний стандарт України: Системи проектної документації для будівництва ДСТУ Б А.2.4-7-95 (ГОСТ 21.501-93). – К.: Державний комітет України у справах містобудування і архітектури, 1996. 55 с. 11. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: професор кафедри містобудування, доктор архітектури Ідак Юлія Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни "Архітектурна графіка та композиція, частина 2" є ознайомлення студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з особливостями формоутворення на прикладі абстрактно-формальних композицій та специфікою організації та закономірностями побудови архітектурної форми у сформованому міському середовищі.
Завдання: Загальних: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Спеціальних (фахових): СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних тенденцій в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК016. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
Результати навчання: ПР06. Уміння збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР09. Здатність розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР11. Здатність застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР15. Здатність забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: "Архітектурна графіка та композиція, частина 1", "Основи архітектурного проектування, частина 1 (курсовий проект)", "Історія архітектури, частина 1"; кореквізити: "Основи архітектурного проектування, частина 2 (курсовий проект)", "Історія архітектури, частина 2".
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із п’яти тем у межах яких висвітлюються питання, що стосуються загальних понять та категорій в архітектурній композиції, специфіки моделювання форми, основ архітектурного формоутворення, закономірностей організації архітектурної форми та композиційного аналізу. Для реалізації отриманих знань та вдосконалення практичних навичок кожна тема супроводжується виконанням домашніх та лабораторних завдань і завершується розробленням курсового проєкту.
Опис: 1. Загальні поняття та категорії в архітектурній композиції Аудиторне завдання 31: Колоквіум, 4 год. 2. Моделювання форми. Аудиторне завдання №2: створення логотипу, 4 год. 3. Моделювання форми. Аудиторне завдання №3: розроблення макету куба-трансформера, 16 год. 4. Основи архітектурного формоутворення. Аудиторне завдання №4: виконання графічної інтерпретації щодо специфіки функціонування заданого архітектурного простору, 4 год. 5. Основи архітектурного формоутворення. Аудиторне завдання №5: розроблення віртуального тривимірного об'єкта, 4 год. 6. Закономірності організації архітектурної форми. Аудиторне завдання №6: виявлення принципів в архітектурі, 4 год. 7. Закономірності організації архітектурної форми. Аудиторне завдання №7: виявлення проявів (або способів функціонування) композиційних засобів в архітектурі, 4 год. 8. Закономірності організації архітектурної форми. Аудиторне завдання №8: визначення композиційного прийому, 4 год. 9. Композиційний аналіз архітектурної форми. Аудиторне завдання №9: пошук архітектурного об’єкта, 4 год.
Методи та критерії оцінювання: 1) поточний контроль роботи здобувача: графічні завдання; 2) підсумковий контроль: курсовий проєкт; 3) семестровий контроль: за результатами поточного контролю – диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальної дисципліни проводиться на базі тематичного контролю індивідуальних графічних робіт. У його процесі оцінюються виконані та завантажені студентами у віртуальне навчальне середовище аудиторні та домашні завдання та готовність студента до занять у формі колоквіуму із сумарною кількістю 70 б. На заключному етапі навчання розробляється курсовий проект, який оцінюється у 30 б. Разом за дисципліну – 100 балів. Після кожного заходу у ВНС у графі ПК№ проставляються бали. Поточний контроль проводиться по факту здачі графічних робіт. Підсумковий контроль є частиною самостійної роботи студента і проводиться у формі курсового проєкту. При перевірці цього завдання основна увага звертається на відповідність роботи темі, чіткість розкриття поставлених питань, самостійне виконання та оформлення ілюстративного матеріалу, дотримання вимог авторського права. Курсовий проєкт має визначений термін здачі. Студент має можливість завантажити фото і відео роботи у ВНС і, після перевірки, побачити результат оцінювання та коментар. Семестровий контроль – за результатами поточного контролю виставляється диференційований залік. Оцінювання результатів поточної роботи (аудиторних та домашніх завдань, курсового проекту) проводиться за наступними критеріями (у % від кількості балів, виділених на завдання): 0 % – робота відсутня (або представлена робота уже є в групі); 28 % – фактично робота є, але не виконано жодне із поставлених завдань; 50 % – завдання виконано фрагментарно, характеризується початковими уявленнями про предмет розгляду; 71 % – завдання виконано на середньому рівні, хоч має неточності або недостатньо аргументована; 88 % – завдання виконано на достатньому рівні, хоч бракує чітких аналітичних та синтетичних суджень; 100 % – завдання виконано на високому рівні та характеризується неординарністю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою оцінювання домашніх і лабораторних завдань, завантажених у віртуальне навчальне середовище із сумарною кількістю 70 б. та курсового проекту, який оцінюється у 30 б. Разом за дисципліну - 100 балів. 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (МБ)» для студентів спеціальності 191 Архітектура та містобудування всіх форм навчання / Укл.: Ю. В. Ідак. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12281. 2. Ідак, Ю., Клименюк, Т., Лясковський, О., 2020. Основи об’ємно-просторової композиції : Навч. посіб., 2-вид., доповнене. Львів : Видавництво Львівської політехніки. 3. Ідак, Ю. В., Мер’є, О. В., Петровська, Ю. Р., 2013. Практика макетування: метод. вказівки до виконання аудиторних та домашніх завдань для студентів базового напряму 6.1201 «Архітектура» спеціальностей 120101 «Архітектура будівель і споруд», 120102 «Містобудування», 120103 «Дизайн архітектурного середовища» та студентів заочної форми навчання. Львів : Видавництво Львівської політехніки. 4. Петришин, Г. П., Ідак, Ю. В., Щербаков, І. Л., 2011. Архітектурна композиція : конспект лекцій для студ. Ін-ту архітектури. Львів : Растр-7. 5. Ідак, Ю. В., Лисенко, О. Ю., 2011. Композиційний аналіз: Історичні аспекти формування забудови: Методичні вказівки для студентів базового напряму «архітектура», «мистецтво», «реставрація творів мистецтв». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Архітектурна графіка та композиція, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна