Основи архітектурного проєктування, частина 2

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Основи архітектурного проєктування, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.пед.н., проф. Кайдановська О.О., к.арх, ас. Покладок О.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів із специфікою архітектурної творчості, опанувати методику проектування дачного будинку, виробити практичні графічні навички ескізування та оформлення креслень.
Завдання: загальні компетентності ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проектування ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проектуванні ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Основи архітектурного проектування, частина 1, Архітектурна графіка та композиція, частина 1 Супутні і наступні: Архітектурна графіка та композиція, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни дозволяє оволодіти основними принципами та методами архітектурного проектування рекреаційних будинків різного типу. Викладено основні методи проведення передпроектного аналізу та розкрито послідовність організації процесу архітектурного проектування у дотриманні його основних етапів – ескіз-ідея, ескіз, проектні креслення, макет. На практичних заняттях акцентовано на важливості оволодіння вміннями самостійного розроблення та презентації авторського проектного рішення. Розглянуто принципи об’ємно-просторового вирішення дачного будинку та прибудинкової території з урахуванням функціональних особливостей, умов природного довкілля, кліматичних факторів. Студенти на практиці опановують специфіку організації архітектурного простору залежно від функціональної спрямованості об’єкту проектування (будинок із садом, будиночок рибалки, мисливця, туристичний притулок, будиночок для сімейного відпочинку біля озера чи моря, сауна, рекреаційні будинки для занять різними видами спорту), здійснюють відповідне розпланування ділянки. Проектне завдання передбачає розроблення ескізних варіантів та прийняття оптимального композиційного рішення; моделювання та зображення архітектурного об’єкта у різних просторових ракурсах і визначених масштабах; виразне представлення проектного рішення. Значну увагу приділено ознайомленню зі світовими тенденціями проектування дачних будинків. Проектне завдання дозволяє опанувати на практиці весь комплекс проектних процедур і слугує доброю основою майбутніх курсів навчального архітектурного проектування.
Опис: Вступна бесіда, видача завдання, аналіз функціональних особливостей рекреаційних об’єктів Обговорення варіантів розташування будинку обраного типу відпочинку. Розроблення ситуаційної схеми на основі аналізу регіональної інфраструктури та природних умов Клаузура 1. Модель відпочинку: організація присадибної ділянки, функціональна схема ділянки і будинку Обговорення клаузури 1, консультація. Перегляд аналогів архітектурних вирішень дачних будинків. Ескізування Клаузура 2. Архітектурна композиція будинку: форма будинку, об’ємно-просторове вирішення, планування рівнів. Обговорення клаузури 2.Виконання робочого макету дачного будинку. Обговорення ескізної пропозиції, консультація. Клаузура 3. Варіанти фасадів Виконання проектних креслень:генплан; плани рівнів; розрізи, фасади; перспектива, антураж Презентація курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання: Проект-аналог: повнота проведеного дослідження; якість графічної подачі роботи; рівень та якість захисту роботи. Клаузура 1. Модель відпочинку: повнота і характер розкриття теми; вирішення функціональних аспектів; оригінальність авторської ідеї; графічні методи професійної комунікації. Клаузура 2. Архітектурна композиція будинку: вирішення композиційних аспектів; оригінальність авторської ідеї; графічні методи професійної комунікації. Завдання: Робочий макет дачного будинку: вирішення композиційних аспектів; відповідність схемі планування; якість виконання макету Клаузура 3. Варіанти фасадів: цілісність та виразність композиції фасаду; колір і фактура оздоблювальних матеріалів; характер та якість кольорової графіки. Курсовий проект «Рекреаційний будинок»: наявність всіх необхідних креслень курсового проекту; якість виконання креслень; рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи архітектурного проектування. Частина 2. КП (АП)» / О.О.Кайдановська, О.В.Покладок, В.А.Мельник – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9410 2. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. – Львів. : РАСТР-7, 2010. – 275 с. 3. Якубовський В.Б., Якубовський І.В., Кайдановська О.О. Основи проектування садибного житла: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2020. – 225 с. 4. Петришин Г.П. Архітектурна графіка [Текст] : навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк ; ред. Г.П.Петришин. – Л. : РАСТР-7, 2009. – 272 с. 5. Проектна графіка [Текст] : навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [и др.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. – 220 с. 6. Архитектурное проектирование жилых зданий: Учебник. — М.: Архитектура-С, 2006. – 290 с.. 7. Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Естетика та композиція ландшафту. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 244 c. 8. Казаков Г.В. Архітектура енергоощадних сонячних будинків. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2009. 84 с. 9. Крижанівська Н.Я. Основи ландшафтного дизайну: Підручник. – К.: «Ліра-К», 2017. – 218 с. 10. Лукащук Г.Б. Дендрологія Навчальний посібник / за ред. проф. Г. П. Петришин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 348 с. 11. Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад / пер. с нем. – 3-е изд. – М.: Архитектура-С, 2007. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: старший викладач Юлія Богданова; старший викладач Ігор Копиляк.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Основи архітектурного проектування, частина 2» є ознайомлення студентів зі специфікою проектування внутрішнього та зовнішнього середовища дачного будинку, вироблення практичних навичок ескізування та оформлення креслень. Навчити студентів комплексно проектувати житловий будинок для відпочинку у природному ландшафті з врахуванням стильових, функціональних та естетичних вимог.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР 08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні. ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування, частина 1, Історія світової архітектури, Архітектурна графіка та композиція, частина 1; Супутні і наступні навчальні дисципліни: Архітектурна графіка та композиція, частина 2, Дизайн архітектурного середовища; Архітектурне проектування житлових будівель.
Короткий зміст навчальної програми: Проект дачного будинку є першим архітектурним проектом студента, де він набуває вміння самостійно проектувати та комплексно підходити до розв’язання архітектурних задач, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проектування, стилістичних та естетичних вимог) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта. В даному проекті студент знайомиться з особливостями житлової та рекреаційної (відпочинкової) функцій та засобами до функціонально-просторової організації будівлі та її оточення. У процесі проектування студент повинен відчути зв'язок планувальної та об’ємно-просторової структури будинку та зовнішнім середовищем на основі вивчення процесів життєдіяльності сім’ї. Курсовий проект з дисципліни «Основи архітектурного проектування, частина 2» складається з альбому завдань, які виконуються студентами під час практичних занять, протягом семестру на листах формату А3.
Опис: Ознайомлення з темою та складом курсового проекту і вимогами щодо його виконання. Формати креслення, основні надписи і підписи. Компоновка креслення. Масштаби зображень. Нанесення розмірів; Основні принципи графічної подачі генплану і його елементів; Поняття про основні елементи архітектурного плану. Основні принципи графічної подачі плану будівлі; Виклад основних засад проектування ансамблевих рішень малих архітектурних форм в залежності від стилістики оточуючого навколишнього середовища; Виклад основних засад проектування ансамблевих рішень інтер’єру і меблів в залежності від стилістики будинку; Виконання ескізних креслень та їх обговорення; Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, плану будівлі, малих архітектурних форм та меблів; Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях; Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання індивідуальних завдань, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання на задані теми: відповідність завданню; грамотність композиції; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи архітектурного проектування, частина 2» / Ю.Л.Богданова, І.М.Копиляк. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10062 2. Малі архітектурні форми: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Ковальчук Х.І., Богданова Ю.Л., Гой Б.В. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. 22 с. 3. Проектування малих архітектурних об’єктів: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 4. Архітектурне проектування дачного будинку: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 5. Проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 6. Проектна графіка: навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура"; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. 220 с. 7. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. Л.: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. 111 с. 8. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2015. 39 с. 9. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Система проектної документації для будівництва. Архітектурно-будівельні креслення. Правила виконання. Позначення характеристик точності ДСТУ Б А. 2. 4-37:2008. Вид. офіц. К.: Мінрегіонбуд України, 2009. 80 с. - (Національний стандарт України) 10. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс: підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура". Л: РАСТР-7, 2010. 275 с. 11. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень // Державний стандарт України: Системи проектної документації для будівництва ДСТУ Б А.2.4-7-95 (ГОСТ 21.501-93). – К.: Державний комітет України у справах містобудування і архітектури, 1996. 55 с. 12. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., к.арх. Кознарська Галина Євгенівна старший викладач Король Євгенія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студента з теоретичними та практичними основами проектування житлових будівель, виконати проект рекреаційного будинку у природному ландшафті, враховуючи Державні будівельні норми.
Завдання: • Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; • Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування; • Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень; • Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування; • Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; • Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; • Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
Результати навчання: • Здатність розв’язувати складні проектні задачі та практичні проблеми в сфері архітектурно-містобудівного і дизайнерського проектування, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, або у процесі навчання, що передбачає застосування методів оптимізації містобудівних, середовищних, архітектурно-розпланувальних і композиційних рішень, екологічності, соціальної ефективності, економічності, безпеки будівель та споруд; застосування інформаційних технологій, наукомістких комп’ютерних технологій, систем автоматизованого проектування; управління проектами • Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. • Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; • Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень; • Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи архітектурного проектування, частина 1 • Архітектурна графіка та композиція, частина 1 • Архітектурна графіка та композиція, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Проектування житлового будинку для відпочинку у природному ландшафті. Розпланування території присадибної ділянки навколо будинку. Застосування принципів енергозберігаючої і екологічної архітектури та гармонійне поєднання внутрішнього середовища з зовнішнім. Склад проекту (перелік креслень) - генплан з відкритим планом першого поверху (1:100) - характерний перетин по ділянці з будинком (1:100) - плани поверхів (1:100) - фасади (1:100) - аксонометрія або перспектива будинку з ділянкою
Опис: Проект рекреаційного будинку є першим архітектурним проектом студента, де він як автор на практиці пізнає творчий метод архітектора: набуває вміння комплексно підходити до розв’язання архітектурної задачі, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проектування) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта.
Методи та критерії оцінювання: • Ідея – 10% • Генплан з відкритим планом 1-го поверху (М 1:100), за наявності також план 2-го поверху (М 1:100) – 20% • Фасади (один М 1:50, решта - М 1:100) – 20% • Характерний перетин по будинку з ділянкою (М 1:100) – 15% • Аксонометрія або перспектива будинку з ділянкою – 15% • Графічне оформлення – 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожна робота має визначений термін здачі. Студент має можливість завантажити поточні роботи, пройти теоретичний тест у ВНС і побачити результат оцінювання після перевірки. У кінці семестру потрібно завантажити курсовий проект. Всі результати сумуються.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Дачний будинок: Методичні вказівки до курсового проектування для студентів І курсу напрямку 1201 “Архітектура” / Укл.: Криворучко Ю.І., Бобош Г.Є., Гоблик А.В., Король Є.І.–– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010.–– с. 36 • Розпланування території присадибної ділянки: Методичні вказівки до курсового проектування для студентів І і ІІ курсів напрямку 1201 “Архітектура” / Укл.: Бобош Г.Є., Мазур Т.М., Гоблик А.В., Король Є.І.–– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009.–– с. 32 • Правила виконання архітектурно-будівельних креслень // ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ УКРАЇНИ: Система проектної документації для будівництва ДСТУ Б А.2.4-7-95 (ГОСТ 21.501-93).— Київ: Державний комітет України у справах містобудування і архітектури, 1996.— 55 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Основи архітектурного проєктування, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна