Архітектурні конструкції

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.073
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вознюк Леонід Іванович ст.викладач, доцент, к.т.н. Римар Ярослав Васильович, доцент, к.т.н. Гладишев Дмитро Геннадійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс "Архітектурні конструкції будівель і споруд" являється одним із важливих розділів і відіграє суттєву роль в професійній підготовці студентів базового напрямку "Архітектура", Метою викладання даної дисципліни є засвоєння студентами теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків проектування, які необхідні для роботи в проектних і науково-дослідних структурах, а також в загально-будівельних і спеціалізованих будівельних організаціях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. спеціальні (фахові) компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК17. Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК20. Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: ПР03. Уміння застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Здатність оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проектування. ПР05. Уміння застосовувати основні теорії проектування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Уміння збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Нарисна геометрія Кореквізити: Архітектурні конструкції (КП) Архітектурне проектування житлових будівель
Короткий зміст навчальної програми: Програма складається з наступного змісту: загальні поняття про будинки і споруди. Будівельні системи будинків. Конструктивні системи і схеми будинків. Конструктивні елементи і вузли цивільних будинків масового будівництва. Основи. Фундаменти. Вертикальні огороджуючі конструкції будинків. Горизонтальні огороджуючі конструкції будинків. Підлоги. Покриття. Світлопрозорі огородження будинків. Двері, їх призначення і конструкції. Сходи. Будинки із великорозмірних (крупних) блоків. Будинки із об'ємно-просторових блоків. Безкаркасні крупнопанельні будинки. Каркасно-панельні будинки. Ліфтове обладнання житлових і громадських будинків. Будівництво в сейсмічних районах.
Опис: Завдання і зміст курсу. Загальні положення і основні поняття про будинки і споруди. Будівельні системи будинків. Матеріал, конструктивні елементи і технологія спорудження будинку. Конструктивні системи і схеми будинків. Основні конструктивні елементи будинків, їх значення і роль, яку вони виконують. Техніко-економічна оцінка об'ємно-плану вальних і конструктивних вирішень будинків. Основні техніко-економічні показники проектних вирішень. Конструктивні елементи і вузли цивільних будинків масового будівництва. Фундаменти. Загальні поняття про фундаменти і вимоги до них. Вертикальні огороджуючі конструкції будинків. Стіни. Горизонтальні огороджуючі конструкції будинків. Перекриття. Підлоги. Вимоги до підлог. Конструкції цивільних будинків із велирозмірних елементів. Конструктивні схеми будівель та споруд. Будівельні елементи санітарно-технічного і інженерного обладнання будинків. Спеціальні питання архітектурно-конструктивного проектування будинків. Сучасні індустріальні методи спорудження будинків.
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають поточний та семестровий контроль знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (виконання детального розрізу по стіні) - 30 балів. Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен) - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Туполев М.С. Конструкции гражданских зданий / М.С. Туполев, А.Н. Попов, A.И. Шкинев, B.В. Беспалов, И.А. Браунсдорфер, Ю.Л. Сопоцько, Т.И. Кириллова, В.Н. Карцев, О.В. Коретко, В.М. Кунин, Г.А. Довжик. – М.: “Архітектура-С”, 2006. – 240 c. 2. Казбек-Казиев З.А. и др. Архитектурные конструкции / З.А. Казбек-Казиев и др. – М.: “Архитектура-С“, 2014. –344 с. 3. Дыховичный Ю.А., Казбек-Казиев З.А. и др. Архитектурные конструкции. Книга I. Архитектурные конструкции малоэтажных жилых зданий. - М.: “Архитектура-С”, 2012. – 248 c. 4. Волга В.С., Армановский Л.И., Дехтяр С.Б. и др. Архитектурные конструкции гражданских зданий. – К.: Будивэльнык, 1988. – 240 с. 5. Попов А.Н. и др. Конструкции промышленных зданий. – М.: “Архитектура-С”, 2007. – 304 c. 6. Шерешевский И.А. Конструирование гражданских зданий. - М.: “Архитектура-С”, 2005. – 176 c. 7. Шерешевский И.А. Жилые здания Конструктивные системы и элементы для индустриального строительства. – М.: “Архитектура-С”, 2005. – 124 c. 8. Шерешевский И.А. Конструирование промышленных зданий и сооружений. – М.: “Архитектура-С”, 2005. – 152 c. 9. Мунчак Л.А. Конструкции малоэтажного жилого дома (курсовое проектирование). – М.: “Архитектура-С”, 2012. – 104 c. 10. Чернявський В.В., Семко В.О. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посiбник. – Полтава, 2011. – 185 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).