Основи містобудування та ландшафтної архітектури

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: к. арх., доц. Кознарська Галина Євгенівна старший викладач Король Євгенія Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення принципів та положень раціональної організації території (країни тв. її територіальних складових) відповідно до потреб комплексу суспільно-економічних функцій, урбаністичних засобів і методів просторової організації просторового середовища життєдіяльності людини з метою забезпечення процесів соціального відтворення і розвитку виробництва та комплексної охорони і використання природних ресурсів.
Завдання: • Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування; • Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд; • Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування; • Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач; • Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: • Знати основні містобудівні означення, поняття і методи функціонального використання територій та їх містобудівного проектування • Вміти досліджувати містобудівні системи і використовувати отримані теоретичні знання у проектуванні об’єктів містобудуванні і архітектури. • Вміти представляти результати дослідження і вивчення містобудівних систем, обґрунтувати свої висновки • Мати уявлення про основні напрямки розвитку містобудівних систем та їх проектування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Історія архітектури • Історія містобудування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи містобудування та ландшафтної архітектури» передбачає вивчення сучасних процесів і тенденцій урбанізації у глобалізованому світі, принципів та методів районування території, територіального формування розселення, районного розпланування, територіального формування систем поселень, планувальної організації міст та розподілу їх території разом з приміськими зонами, формування систем і мереж громадського обслуговування, основ реконструкції міст та їх центрів, містобудівні завдання і методи охорони історико-культурної спадщини.
Опис: Урбанізація і урбаністика. Розселення, районування території, розпланування території, приміська зона. Mісто – розпланування, система громадських центрів, сельбищна територія, виробнича територія. Транспорт і пішоходи. Mіський ландшафт і краєвид. Історико культурна спадщина. Mетодика просторового планування і проектування. Cучасні процеси урбанізації.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру, студент виконує п’ять типів розрахункових завдань і проходить два тести на перевірку теоретичних знань. У кінці курсу – виконує контрольну роботу на застосування теоретичних знань для практичних розрахунків.
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожна робота повинна бути виконана у визначені терміни. Максимальна оцінка за всі поточні роботи – 30 балів. Підсумковий теоретичний тест містять 25 питань підібрані у трьох рівнях складності та оцінюється максимально у 40 балів. Контрольна робота складається з розрахункових завдань, максимальна оцінка складає 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: навч. посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко, С.В.Ганець та ін.; за ред. Г.П.Петришин, Б.С.Посацького, Ю.В.Ідак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с. 2. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальна і просторове планування: Навч. Посібник. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2011. – 368 с. 3. Посацький Б.С. Простір міста і міська культура.=: Монографія. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2007. - 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи містобудування та ландшафтної архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.077
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна

Основи містобудування та ландшафтної архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.078
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна

Основи містобудування та ландшафтної архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.105
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Онуфрів Ярина Олегівна, Гнесь Людмила Богданівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є надання студентам спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» комплексу практичних знань з архітектурного проектування спортивно-молодіжного табору у ландшафтному середовищі
Завдання: Завданням викладання курсу є ознайомлення студента з основними етапами проектування спортивно-молодіжного табору у ландшафтному середовищі, а саме: – проаналізувати розташування проектованого об‘єкту (згідно з завданням на проектування) в природному територіальному комплексі та в системі розселення з погляду наявності рекреаційних ресурсів та можливостей організації масового відпочинку молоді; – визначити види і форми рекреаційної діяльності, які доцільно розвивати в конкретній проектній пропозиції, враховуючи природні умови та рекреаційні ресурси місцевості; – розробити проект архітектурно-планувальної організації відпочинкового комплексу з врахуванням ландшафтних особливостей території та вимог до охорони природного середовища. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; 3. Здатність приймати обґрунтовані рішення; фахові компетентності: 1. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування; 2. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд; 3. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування; 4. Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач; 5. Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: 1. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності; 2. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів; 3. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні; 4. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування Архітектурна форма та матеріали Архітектурне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи містобудування та ландшафтної архітектури» передбачає виконання курсового проекту, під час якого студент виконує містобудівельний та ландшафтний аналізи ділянки проектування; розробляє схему функціонального зонування території; у відповідності з схемою опрацьовує генеральний план комплексу відпочинку; визначає об'ємно-просторове та архітектурно-художнє вирішення його основних складових елементів (адміністративного, спального корпусу, їдальні, культурно-розважального і спортивного ядра, тощо) і архітектурно-ландшафтне облаштування території
Опис: 1. Вступ. Мета, завдання і програма курсу. Видача завдання. 2. Ознайомлення з ситуацією, природний та містобудівний аналіз території. 3. Функціональне зонування території (М 1:1000). Клаузура. 4. Розробка генерального плану проектованої ділянки з розміщенням спальних корпусів, їдальні, адміністрації, спортивних споруд і майданчиків з розрахунку на 50-100 дітей (висота споруд: 1-3 поверхи, М 1:500). 5. Клаузура по генплану проектованої ділянки з розміщенням спальних корпусів, їдальні, адміністрації, спортивних споруд і майданчиків 6. Виконання перетину по ділянці з посадкою проектованих споруд у ландшафтному середовищі (М 1:500, 1:200). 7. Розробка плану типового поверху спального корпусу з експлікацією (М 1:200). 8. Формування об’ємно-просторового вирішення табору. Клаузура. 9. Обговорення клаузури та доопрацювання виконаних креслень 10. Підбір конструктивно-будівельної схеми основних споруд табору. 11. Креслення фасадів споруд (М 1:200) 12. Креслення аксонометричного та перспективного зображення табору в ландшафтному середовищі. 13. Оформлення та компонування креслень на листах. 14. Обговорення та доопрацювання виконаного об’єму креслень 15. Здача проекту спортивно-молодіжного табору у ландшафтному середовищі
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру, студент розробляє курсовий проект та в рамках аудиторного навчання виконує три клаузури під час занять, що передбачають ескізування ідеї вирішення проектованого табору на трьох етепах: функціональне зонування території, генплан території та об’ємно-просторове вирішення табору. У кінці курсу – виконує оформлення та компонування креслень на листах. Кожна робота повинна бути виконана у визначені терміни. Максимальна оцінка за всі поточні роботи – 30 балів. Підсумкова оцінка за курсовий проект становить максимально 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожна робота має визначений термін здачі. Студент має можливість завантажити клаузури у ВНС і згодом побачити результат оцінювання. У кінці семестру будуть доступні папки для завантаження завершеного курсового проекту. Всі результати сумуються.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Посацький Б.С., Король Є.І. Основи містобудування. Конспект лекцій для студентів заочної форми навчання. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. - 108 с. 2. Мазур Т.М., Дідик В.В., Король Є.І., Ігнатюк А.О., Бобрун Н.С. Відпочинковий комплекс у ландшафтному середовищі: методичні вказівки до курсу «Архітектурне проектування» для студентів ІІ курсу базового напрямку 1201 «Архітектура» (спеціальність «Містобудування»). – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014 р. – 56 с. 3. Посацький Б. С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування: Навч. посібник. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 368 с. 4. Містобудування. Довідник проектувальника. Видання друге, доповнене/ За ред. Т.Ф. Панченко. – К.: Укрархбудінформ, 2006. – 192 с. 5. Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проєктування: підручник /за ред. Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 6. Містобудівне проєктування. Ч. 2 : Проектування структурних елементів міста: підручник /за ред Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 7. Ідак Ю.В., Онуфрів Я.О., Гнесь Л.Б. Основи містобудування та ландшафтна архітектура (спортивно-молодіжний табір у ландшафтному середовищі). [Електронний ресурс] https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6101 8. Державні будівельні норми України. Планування і забудова територій. ДБН Б.2.2 – 2019
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи містобудування та ландшафтної архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.123
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна

Основи містобудування та ландшафтної архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.141
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна