Типографіка і дизайн реклами

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни ознайомлення з основними теоретичними положеннями функціонування реклами в культурному просторі та розуміння ролі рекламних текстів та типографіки у формуванні рекламного повідомлення. Засвоєння теоретичних та практичних положень формування рекламного образу на основі вербально-текстового та ілюстративно-зображального візуальних рядів. На прикладі конкретно поставленого рекламного завдання створити ефективний дизайн візуальної комунікації.
Завдання: ознайомлення із теорією формування рекламного повідомлення засобами дизайну: - ознайомлення із основними способами формування рекламного наративу; - вміти формулювати рекламну ідею згідно поставленого проектного завдання; - освоєння закономірностей поетапного і методичного ведення розробки рекламного повідомлення на основі текстової та візуально-образної ідеї; - вміння формувати компоненти рекламного повідомлення в основних видах поліграфічної, зовнішньої реклами та мультимедійної реклами; - вміння використовувати положення засад формулювання текстів, типографіки та ілюстративних рядів на практиці в галузі рекламного дизайну.
Результати навчання: Розуміти правила функціонування вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Знати норми формування рекламних текстів копірайтингу. Вміти складати рекламні історії, інформаційні текстові, блоки, рекламні девізи. Будувати коди рекламного повідомлення на основі рекламної ідеї, що поєднує вербальну шрифтову та ілюстративну зображальну частини. Використовувати наукові моделі аналізу та творення рекламних повідомлень, в яких домінують візуальні художні форми - тексти, письмо, шрифти та асоціативно-образні статичні та динамічних зображення. Засвоїти художньо-образну та метафоричну методу формування рекламного образу засобами графічного промислового та предметно-просторового дизайнів. Вміти зробити рекламний дизайн на тему соціальної події. Курсова робота та курсовий проект – це рекламний дизайн, що передбачає розробку таких складових рекламного повідомлення, як: програма події, рекламний буклет, проспект, летючка, інформаційний постер чи афіша, ключові кадри для відео кліпу чи анімаційного кліпу, рекламний кліп у відео форматі, зовнішня реклама в міському середовищі, на фасадах будинків, в інтер’єрному просторі, на транспорті та в медіапроторі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія реклами і фірмовий стиль, Перспективи розвитку дизайну та інформаційного середовища, Дизайн пакування, Мультимедійний дизайн.
Короткий зміст навчальної програми: Курс висвітлює теорію вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Вивчається способи осмислення та формування рекламної ідеї, сюжету рекламного повідомлення, закономірності складання рекламних текстів. Простежено закономірності творення рекламних кодів на основі вербальної, письмової шрифтової та зображальної інформації. Розуміння рекламної кампанії та інтеграторів, поняття єдиного модуля - текстового та ілюстративно-зображального комплекту рекламних елементів. Розглядається взаємодія та взаємозалежність підходів у художньому проектуванні рекламних об’єктів у міському середовищі, на фасадах будинків та споруд, в інтер’єрних просторах, на виробах, упаковці, на транспорті. Розглядається вербальна та невербальна реклама в мультимедійному просторі. У процесі розкриття теми виявляється специфіка графічного та пластичного формотворення елементів рекламного повідомлення, яка і визначає ефективність реклами, залежно від обраного медіа носія. Вивчається трансміграція понять, знаків, образів та символів в гуманітарних, виробничо-споживчих та соціальних сферах, які визначають характер постіндустріального дизайну та реклами. Також вивчається трансформація площинних знаків, шрифтів в об’ємні пластичні форми, логотипи, вивіски, динамічна шрифтова реклама. Виявляється роль текстів та шрифтів у формуванні коду візуального повідомлення у рекламі мистецьких популярних подій, індустрії модного одягу. Художньо-образні особливості розвитку власних акцидентних шрифтів в галузі реклами, для соціальних та мистецьких подій та корпоративного дизайну для комерційних підприємств. Практична частина курсу це рекламний дизайн культурної, мистецької, політичної чи якоїсь іншої соціальної події, що базується на поєднанні стилізованих шрифтових частин: заголовків, рубрик, слоганів, з рекламними персонажами, образом товару, згідно придуманого рекламного задуму та сюжету.
Опис: Мета теоретичного курсу засвоєння теоретичних положень формування рекламного повідомлення як текстової, так і її символічно знакової форми, і їх поєднання. Дизайн стратегія реклами. Методологічні підходи у створенні концепції рекламного повідомлення (товару). Критерії зрозумілості рекламного повідомлення. Дискурс товару — текстова та ілюстративна інформація. Рекламний текст і копірайнтинг. Конструювання рекламних текстів. Особливості композиційного просторового та темпорального розміщення смислових логічних та метафоричних складових – конструювання рекламного тексту. Вербально-текстовий наратив – основа коду рекламного повідомлення. Рекламні тексти інформаційного виду, образо творення первинного попиту, тексти, що несуть у собі мотив аргументу, перевага як головний вербальний та візуально-художній образ, тексти, зміст який нагадує про комерційний або соціальний феномен, що потребує реалізації. Ділова етика та копірайтинг. Вимови до складання рекламних текстів: порядність, правдоподібність, якісність, ефективність. Властивості рекламних текстів - помітність, цікавість, емоційність, корисливість, запамятовуваність. Рекламний наратив та рекламна ідея у вербально-текстових складових масовій комунікації. Детальний опис ідей рекламного повідомлення, як спосіб складання рекламних історій та як проектне завдання у вигляді ескізних пошуків для рекламного дизайну. Переваги товару, відповідність осмислення ідеї споживачем, цікавість, адаптивність до різних художніх форм вираження та, до медійних носіїв, перспективність та конкурентна спроможність. Практичні заняття. Засвоєння теоретичних положень в галузі рекламного дизайну та вміти флотувати код рекламного повідомлення засобами графіки, фотографіки та анімації на основі текстового, типографічного та ілюстративного рядів. Реклама місця. Рекламний дизайн образотворення конкретної географічної або культурологічної локації. Рекламний дизайн художньо-образними, типографічними іконічними засобами популяризації країни, регіону, міста, села, гори, річки ,озера, заповідків, парків. Вибір об’єкту проектування. Обґрунтування соціокультурної та комерційної необхідності. Конкретизація технічного завдання. Формування проектного завдання згідно вимог специфіки рекламного дизайну. Розробка системи знаків ідентифікації, орієнтації, образної символіки та адаптації графічних систем в географічне та штучне предметно-просторове та віртуальне середовище обраного об’єкту. Коротке есе на тему соціально-культурного, виробничо-споживчого контенту на обрану тему для рекламного дизайну. Виявити, обґрунтувати та візуалізувати первинну та вторинну символіку, придумати метафоричні художні образи, архетипи міфотворчості, зокрема, в народному мистецтві в декорах та орнаментах. Запропонувати варіанти їх репрезентацій у зрозумілій, для субкультуного простору цільової аудиторії, знаково-образних формі рекламного повідомлення . На основі міфологізації теми створити рекламний наратив та детально описати рекламну ідею та головні знаково-образно-символічні структури масової комунікаціі та передбачувані засоби графічного дизайну для їх реалізації. Підготовка до контрольної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 10%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 20%, курсова робота - розробка системи знаків та образів на обрану тему - 70% засобами комп’ютерної графіки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота). Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 20%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Hlavsa O., Wick K. Typographia. SNTL, 1975. 2. Айзенберг. М. Н. Менеджмент реклами. - М., 1.991. 3. Веркман Д. К. товарньїе знаки. Создание, психология, восприятие. - М.: Прогресе,1986. 4. Галишич Р. Я. методичні вказівки для практичних занять з дисципліни «Типографіка» для магістрів газузі знань 0202 «Мистецтво» базового напряму «Дизайн», спеціалізації графічний дизайн (дизайн реклами та візуальних комунікацій). - С. 69. - Львів 2008. Веркман К. Товарные знаки: создание, психология, восприятие. М.:Прогресс, 1986. 5. Котлер. Ф. Основи маркетинга. - М., 1992. 6. Крафт 3. Защитная марка. - Берлин, 1970. 7. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 8. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 9. Минаев Г. Слоганн нового поколения: с крильїшками // Релкамнне идеи - УЕ8! 1998. 10. Мокшанцев. Р. Й. Психология реклами. - Москва, Новосибирск, 2002. 11. Морозова Й. Слогая слоганн. М.: РИП-Холдинг, 1998. 12. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. - Харьков: Ранок Веста, 2001. 13. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. - К.: Спілка рекламістів України, 1996. 14. Рамат Е. В. Формирование фирмового стиля в системе маркетингових коммуникаций //Маркетинг й реклама. 1998. № 5. С. 14-18. 15. Рівке .Т. шігогіисгіоп Соттипісаііоп ЗішНез. - Ьопдоп, М.У., 1990. 16. Ромат В. Е. Реклама. - Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001. 17. Рудер Э. Типографика. М.:Книга, 1982. 18. Слоган: фундамент рекламной кампании // Рекламние технологии. 2000. № 8. С. 5-6. 19. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. - К.: Веселка, 1981. 20. Юнг. К. Г. Архетип й симол. - М.: Ренессанс, 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типографіка і дизайн реклами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.026
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Галишич Руслан Ярославович, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ДОА
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни ознайомлення з практичними положеннями функціонування реклами в культурному просторі та розуміння ролі рекламних текстів, типографіки, іконічного ілюстративних рядів у рекламному дизайні. На прикладі конкретно поставленого проектного завдання створити ефективний дизайн рекламної комунікації для мистецького заходу – театр, перформанс. -втілення у проекті ефективних засобів рекламної комунікації. Засвоєння практичних положень формування рекламних текстів та художніх образів. Знати механізми візуально-психологічного впливу рекламних засобів на споживача в галузі культурної та комерційної діяльності.
Завдання: ознайомлення із теорією формування рекламного повідомлення засобами дизайну: - ознайомлення із основними способами формування рекламного наративу, створення рекламної статті; - вміти формулювати рекламну ідею згідно поставленого проектного завдання; - освоєння закономірностей поетапного і методичного ведення розробки рекламного повідомлення на основі текстової та візуально-образної ідеї; - вміння формувати компоненти рекламного повідомлення в основних видах поліграфічної та зовнішньої реклами; - вміння використовувати положення засад формулювання текстів, типографіки та ілюстративних рядів на практиці в галузі рекламного дизайну.
Результати навчання: Розуміти правила функціонування вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Знати норми формування рекламних текстів копірайтингу. Вміти складати рекламні історії, інформаційні текстові, блоки, рекламні девізи. Будувати коди рекламного повідомлення на основі рекламної ідеї, що поєднує вербальну шрифтову та ілюстративну зображальну частини. Використовувати наукові моделі аналізу та творення рекламних повідомлень, в яких домінують візуальні художні форми - тексти, письмо, шрифти та асоціативно-образні статичні та динамічних зображення. Засвоїти художньо-образну та метафоричну методу формування рекламного образу засобами графічного промислового та предметно-просторового дизайнів. Вміти зробити рекламний дизайн на тему соціальної події. Курсова робота та курсовий проект – це рекламний дизайн, що передбачає розробку таких складових рекламного повідомлення, як: програма події, рекламний буклет, проспект, летючка, інформаційний постер чи афіша, ключові кадри для відео кліпу чи анімаційного кліпу, рекламний кліп у відео форматі, зовнішня реклама в міському середовищі, на фасадах будинків, в інтер’єрному просторі, на транспорті та в медіапросторі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія реклами і фірмовий стиль, Перспективи розвитку дизайну та інформаційного середовища, Дизайн пакування, Мультимедійний дизайн.
Короткий зміст навчальної програми: Курс висвітлює теорію вербальної та невербальної комунікації в галузі реклами. Вивчається способи осмислення та формування рекламної ідеї, сюжету рекламного повідомлення, закономірності складання рекламних текстів. Простежено закономірності творення рекламних кодів на основі вербальної, письмової шрифтової та зображальної інформації. Розуміння рекламної кампанії та інтеграторів, поняття єдиного модуля - текстового та ілюстративно-зображального комплекту рекламних елементів. Розглядається взаємодія та взаємозалежність підходів у художньому проектуванні рекламних об’єктів у міському середовищі, на фасадах будинків та споруд, в інтер’єрних просторах, на виробах, упаковці, на транспорті. Розглядається вербальна та невербальна реклама в мультимедійному просторі. У процесі розкриття теми виявляється специфіка графічного та пластичного формотворення елементів рекламного повідомлення, яка і визначає ефективність реклами, залежно від обраного медіа носія. Вивчається трансміграція понять, знаків, образів та символів в гуманітарних, виробничо-споживчих та соціальних сферах, які визначають характер постіндустріального дизайну та реклами. Також вивчається трансформація площинних знаків, шрифтів в об’ємні пластичні форми, логотипи, вивіски, динамічна шрифтова реклама. Виявляється роль текстів та шрифтів у формуванні коду візуального повідомлення у рекламі мистецьких популярних подій, індустрії модного одягу. Художньо-образні особливості розвитку власних акцидентних шрифтів в галузі реклами, для соціальних та мистецьких подій та корпоративного дизайну для комерційних підприємств. Практична частина курсу це рекламний дизайн культурної, мистецької, політичної чи якоїсь іншої соціальної події, що базується на поєднанні стилізованих шрифтових частин: заголовків, рубрик, слоганів, з рекламними персонажами, образом товару, згідно придуманого рекламного задуму та сюжету.
Опис: Практичні заняття. Передбачає методику поетапного засвоєння практичних положень в галузі рекламного дизайну та дозволяє в результаті вивчення курсу вміти будувати код рекламного повідомлення на основі текстового, типографічного та ілюстративного рядів. Творити складні метафоричні рекламні образи. Застосовувати набуті навики в складних творчих завданнях в галузі рекламного дизайну.
Методи та критерії оцінювання: Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль лекції (семінари) – 10%. Підсумковий контроль – тести, усні відповіді, презентація рекламної дизайн ідеї - 20%, курсова робота - розробка системи знаків та образів на обрану тему - 70% засобами комп’ютерної графіки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання індивідуальних графічних завдань (аудиторна та самостійна робота). Курс лекцій, практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль ескізи – 20%. Підсумковий контроль –, презентація рекламної дизайн ідеї - 30%, курсова робота - розробка системи знаків та рекламних образів на обрану тему - 50%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Hlavsa O., Wick K. Typographia. SNTL, 1975. 2. Айзенберг. М. Н. Менеджмент реклами. - М., 1.991. 3. Веркман Д. К. товарньїе знаки. Создание, психология, восприятие. - М.: Прогресе,1986. 4. Галишич Р. Я. методичні вказівки для практичних занять з дисципліни «Типографіка» для магістрів газузі знань 0202 «Мистецтво» базового напряму «Дизайн», спеціалізації графічний дизайн (дизайн реклами та візуальних комунікацій). - С. 69. - Львів 2008. Веркман К. Товарные знаки: создание, психология, восприятие. М.:Прогресс, 1986. 5. Котлер. Ф. Основи маркетинга. - М., 1992. 6. Крафт 3. Защитная марка. - Берлин, 1970. 7. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 8. Ментатов В. В. Образ, знак, условность. - М.: Внсшая школа, 1980. 9. Минаев Г. Слоганн нового поколения: с крильїшками // Релкамнне идеи - УЕ8! 1998. 10. Мокшанцев. Р. Й. Психология реклами. - Москва, Новосибирск, 2002. 11. Морозова Й. Слогая слоганн. М.: РИП-Холдинг, 1998. 12. Победин В. А. Знаки в графическом дизойне. - Харьков: Ранок Веста, 2001. 13. Почепцов. Г. Г. Теорія комунікацій. - К.: Спілка рекламістів України, 1996. 14. Рамат Е. В. Формирование фирмового стиля в системе маркетингових коммуникаций //Маркетинг й реклама. 1998. № 5. С. 14-18. 15. Рівке .Т. шігогіисгіоп Соттипісаііоп ЗішНез. - Ьопдоп, М.У., 1990. 16. Ромат В. Е. Реклама. - Санкт-Петербург, Москва, Харьков, Минск., 2001. 17. Рудер Э. Типографика. М.:Книга, 1982. 18. Слоган: фундамент рекламной кампании // Рекламние технологии. 2000. № 8. С. 5-6. 19. Утевська Ф. І. Невмирущі знаки. - К.: Веселка, 1981. 20. Юнг. К. Г. Архетип й симол. - М.: Ренессанс, 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).