Мультимедійний дизайн

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Штець Віктор Олексійович, кандидат мистецтвознавства, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Мультимедійний дизайн» – засвоєння комплексу знань, вмінь та навиків у галузі мультимедійного дизайну, мультимедійних технологій, які дозволяють студентам створювати інтерактивні дизайнерські твори на високому професійному рівні.
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі дизайну або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. ФКС 2.1. Здатність виконувати роботу графічного дизайнера об’єктів різного призначення, в т.ч. поліграфічної та зовнішньої реклами, знаків ідентифікації, орієнтації та навігації в міському, інтер’єрному та мультимедійному просторах на підставі сформованої творчої концепції. ФКС 2.3. Здатність розробляти дизайн мультимедійного простору, у тому числі у веб-дизайні (графіка інтерфейсу, знаки ідентифікації на навігації, іконки, рекламно-агітаційні кліпи, короткометражні навчально-популярні фільми, комп’ютерні ігри різного напрямку та жанру) з урахуванням функціональних, технічних, технологічних, екологічних та естетичних вимог. ФКС 2.5. Здатність виконувати обов’язки арт-директора, організовувати та керувати роботою в групі графічних дизайнерів. ФКС 2.6. Здатність працювати молодшим науковим співробітником, здійснювати наукові дослідження у галузі філософії, мистецтвознавства, візуальної культури комунікації та дизайну. ФКС 2.7. Здатність працювати менеджером з дизайну: організовувати продуктивну роботу над груповим проектом за допомогою сучасних технічних і програмних засобів дизайну, здійснювати операції у мультимедійному просторі фірми, Інтернеті. Здатність провадити наукову роботу та писати наукові статті та публікувати їх у фахових виданнях України
Результати навчання: Мета вивчення навчальної дисципліни «Мультимедійний дизайн» – засвоєння комплексу знань, вмінь та навиків у галузі мультимедійного дизайну, які дозволять студентам створювати інтерактивні дизайнерські твори на високому професійному рівні. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. розуміти призначення і місце курсу «Мультимедійний дизайн» у загальній системі професійної підготовки дизайнера; 2. розуміти специфіку застосування проектних засобів та методів у процесі роботи з зображенням, шрифтом, звуковим супроводом. 3. знати професійну термінологію, яка стосується процесу роботи у галузі мультимедіа; 4. знати методи пошуку ідей та шляхів їх реалізації щодо проектного вирішення продуктів мультимедійного дизайну; 5. знати тенденції та перспективні напрями мультимедійного дизайну; 6. вміти аналізувати суть поставленного завдання та обирати найоптимальніші методи його вирішення за допомогою мультимедійних технологій. ПРНВ2.1. На високому рівні проводити передпроектні дослідження, ґрунтуючись на здобутих знаннях щодо теорії та методики досліджень, здійснювати аналіз аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ2.3 Бути фахівцем у використанні сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ2.4. Фахово застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. ПРНВ2.6. Вміти будувати віртуальну інформаційну модель для конкретного об’єкту дизайну, а також виконувати моделі для поліграфії та мультимедійного простору на високому професійному рівні. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основні тенденції розвитку сучасного дизайну Світло і колір в дизайні Кореквізти: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Мультимедійний дизайн» розрахований на один семестр навчання та включає теоретичну та практичну частини, а також самостійну роботу. Теоретична частина курсу охоплює матеріали, які висвітлюють ключові принципи мультимедійного дизайну в контексті проблематики та завдань комунікативного дизайну та дизайну предметно-просторового середовища, теорію формування інтерактивного інформаційного простору на базі зображень, текстів та інфографічних даних, звуку, відео та візуальних ефектів. Сьогодні мультимедійні технології формують перспективний та популярний напрямок комунікативного дизайну, що базується на одночасному використанні різних засобів представлення інформації. Курс передбачає вивчення сукупності прийомів, методів та способів збору, накопичення, обробки, зберігання, передачі та продукування аудіовізуальної, текстової, графічної інформації в умовах інтерактивної взаємодії користувача з інформаційною системою. У практичній частині курсу задаються методи та підходи до використання графічно-типографічної культури та комп’ютерних технологій у дизайн-проектуванні; вияву функціональних особливостей візуально-звукового ряду та методів їх представлення та стиснення; пошуку ідеї, формування проектної пропозиції, роботи над об’єктом мультимедійного дизайну. Розглядаються приклади мультимедійних презентацій, додатків, вебсайтів, ігор та інших продуктів, які представляють інформацію через сукупність різних засобів подачі, технології та образної мови. Вивчаються програми, необхідні для роботи з текстом, відео, зображеннями та звуком. У практичній частині курсу задаються методи та підходи до використання шрифтової культури та комп’ютерних технологій у дизайн-проектуванні; вияву функціональних особливостей шрифту, пошуку ідеї, формування ескізної пропозиції, роботи над оригінал-макетом.
Опис: Тема 1. ПОНЯТТЯ ТА ТЕРМІНИ У ГАЛУЗІ ДИЗАЙНУ МУЛЬТИМЕДІА. Апаратне і програмне забезпечення для створення, систематизації, перегляду мультимедіа. Технічне забезпечення. Програвачі, кодеки, конвертація, редактори відео та аудіо, створення музики, анімація ДИЗАЙНІ. Сфери використання. Презентаційна, навчальна, естетична, пізнавальна, розважальна ункції. Лінійна та інтерактивна презентація. Анімація. Ігри. ТЕМА 3. ІНТЕРАКТИВНІСТЬ В МУЛЬТИМЕДІЙНОМУ ДИЗАЙНІ. Основні напрями, стилі, тренди. Текстовий дизайн. «Інтерфейсний» дизайн (юзабіліті-дизайн). Інтерактивний (динамічний) дизайн. Комбінований дизайн. Класифікація К.Клонінгера. Панк-дизайн. Мінімалізм. Конструктивізм. Поп-арт. Нова хвиля. Деконструктивізм. ТЕМА 4. КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МУЛЬТИМЕДІЙНОГО ДИЗАЙНУ У ПРОСТОРОВО-ПРЕДМЕТНОМУ ТА ВІРТУАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Роль і значення дизайну візуальних комунікацій у віртуальному та предметно-просторовому середовищі. Особливості художньо-композиційного пошуку в мультимедійному проекті . використання засобів просторових ілюзій, освітлення, кольору, ритму. Пошук акцентів. Асоціації, образність, абстракція, символіка і візуальна метафора. Фон, акцент, контраст, нюанс, симетрія, асиметрія, ритм, масштаб. ТЕМА 5. ПРИНЦИПИ ТА ЕТАПИ РОБОТИ НАД МУЛЬТИМЕДІЙНИМ ПРОЕКТОМ. Збір теоретичної бази та референтів. Формування загальної бази даних. Створення мульимедійного продукту із застосуванням обраних програм та графічних редакторів. Використання фототехніки, графічного планшету та ручної графіки, анімування та озвучення.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: опитування (підсумкове), тестування (поточне та підсумкове), контролем самостійної роботи студента. Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу з «Мультимедійного дизайну» і не може бути зведена до рівня поточних форм контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати до 40 балів (15 балів – поточний контроль, 25 – за виконання індивідуального науково-дослідного завдання). На заліку – максимально 60 балів. Для допуску до заліку студент повинен набрати за результатами поточного контролю не менше 25 балів. Семестрова оцінка формується з суми набраних балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Посібник користувача Adobe After Effects. URL: https://helpx.adobe.com/ua/aftereffects/user-guide.html 2. Брижаченко Н, Мультимедійний принцип формування інтерактивного предметно-просторового середовища. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті, 7–12 3. Опалєв, М. Л. (2010). Дизайн мультимедійних презентацій: стильові напрямки і засоби формування візуально-образної мови. 4. Побіженко, І. О. (2020). Мультимедійний дизайн. 5. Чепмен Д., Чепмен Н. Цифровые технологии мультимедиа. К.: Діалектика, 2006. 624 с. 6. Cairo A. The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). Berceley : New Riders, 2012. 384 p. 7. Meggs P., Typographic Design: Form and Communication. – NY: Van Nostrand Reinhold, 1993. – 278 p. 8. Hollis R. Graphic Design. – London: Thames & Hudson world of art, 2001. – 232 p. 9. Mayer R., Moreno R. Cognitive Theory of Multimedia Learning: Implications for Design Principles. URL: https://www.researchgate.net/publication/248528255_A_Cognitive_Theory_of_Multi media_Learning_Implications_for_Design_Principles 10. Zelazny G. Say it with charts. URL: https://data.vk.edu.ee/PowerBI/Opikud/Zelazny%20Gen e%20Say%20It%20With%20Charts.pd
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).