Технології і матеріали в дизайні сучасного інтер'єру

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к. арх. доц. Оконченко Ольга Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вдосконалення професійної підготовки студента-дизайнера чи студента-архітектора до виконання самостійного вибору, аналізу і використання сучасних технологій і матеріалів в робочому проектуванні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. фахових компетентностей професійного спрямування: КС1. Здатність застосовувати сучасні методики проектування одиничних, комплексних, багатофункціональних об’єктів дизайну. КС6. Здатність застосовувати у проектно-художній діяльності спеціальні техніки та технології роботи у відповідних матеріалах (за спеціалізаціями). КС10.Здатність застосовувати знання прикладних наук у професійній діяльності (за спеціалізаціями). Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФКС1.1.Здатність провадити передпроектні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проектного вирішення. ФКС1.5.Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та окремих елементів. ФКС1.7. Здатність методично правильно виконати текстову частину проекту та презентувати своє дизайнерське вирішення.
Результати навчання: Результати навчання за професійним спрямуванням (ПРНВ) ПРНВ1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні. ПРНВ1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту. ПРНВ1.7. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища. ПРНВ1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів. Комунікація (КОМ) КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. ВіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Проектування; • Основи наукових досліджень; Кореквізити: • Виконання магістерської кваліфікаційної роботи; • Проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Технології і матеріали в дизайні сучасного інтер'єру» розрахований на один семестр навчання, в загальному охоплює 30 годин лекційних занять і 15 годин практичних занять. В теоретичній частині курсу розглядаються сучасні тенденції будівельно-оздоблювальних технологій, матеріалів та конструктивних рішень; класифікація та властивості матеріалів; сучасні технології декоративно-оздоблювальних робіт у дизайні інтер’єру; особливості застосування сучасних матеріалів та технологій у дизайні житлових та громадських інтер’єрів. В практичній частині курсу послідовно роглядаються етапи виконання РГР, в основі якої покладено дослідження обраної категорії сучасних матеріалів та технологій. Вивчення запропонованого курсу орієнтує на самостійне проведення передпроектного дослідження та прийняття концептуальних передпроектних рішень, вимагає від студентів пошуку джерел та опрацювання додаткової літератури.
Опис: Тема 1. Класифікація сучасних будівельно-оздоблювальних матеріалів, технологій та конструктивних рішень. Основні поняття.Тема 2. Матеріали, вироби та технології оздоблювальних робіт огороджуючих конструкцій стін.Тема 3. Матеріали, вироби та технології оздоблювальних робіт огороджуючих конструкцій стелі.Тема 4. Технології влаштування підлог та високотехнологічні матеріали в дизайні сучасних підлог. Тема 5. Двері в сучасному інтер’єрі – технології та матеріали.Тема 6. Вікна та інші світлопрозорі конструкції в сучасному інтер’єрі – технології та матеріали. Тема 7. Світловий дизайн сучасного інтер’єру – технології та матеріали.Тема 8. Дизайн і технологія влаштування SPA, саун та басейнів у сучасних інтер’єрах. Тема 9. Системи опалення та рекуперації повітря, дизайн камінів у сучасних інтер’єрах. Тема 10. Сучасні теплоізоляційні й акустичні матеріали. Тема 11. Дизайн сходів у сучасних інтер’єрах – технології та матеріали.
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань: практична перевірка активності студента у процесі виконання завдань практичних занять, перевірка завершених завдань, заслуховування доповідей за результатами завдань практичних занять, тестовий контроль засвоєння теоретичного матеріалу у віртуальному навчальному середовищі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання: поточний контроль завдань 40%, підсумковий контроль (тестовий контроль і доповіді за завданнями) - 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Матеріалознавство (для архітекторів та дизайнерів) : підручник / за ред.. К.К.Пушкарьової. — К. : Ліра-К, 2012. —592 с. 2. Чупріна Н. В. Сучасні технології дизайн-діяльності : навч. посіб. / Н. В. Чупріна, Т. В. Струмінська. – К. : КНУТД, 2017. – 416 с. 3. Матеріалознавство : підручник / С. С. Дяченко, І. В. Дощечкіна, А. О., Мовлян, E. I. Плешаков; за ред. проф. С. С. Дяченко. – Харків : ХНАДУ, 2007. - 440 с. 4. Пахолюк А. П. Основи матеріалознавства і конструкційні матеріали : посібник / А. П. Пахолюк, О. А. Пахолюк. – Львів : Світ, 2005. – 172 с., іл. 5. Черніцький С. Кошторисні норми на нові технології і матеріали в будівництві / С.В. Черніцький. — І-Ф : Місто НВ, 2007. — 212 с. 6. Мазур О. В. Основи наукових досліджень : навч. посіб. для студ. вищих навч. заклад. / О. В. Мазур, О. В. Подвойська, С. В. Радецька. — Вінниця : Нова Книга, 2013. — 120 c. 7. Дизайн. Харків: ХДАДМ, 2003. – 320 с. 8. Технічна естетика і дизайн: науково-технічний збірник. Вип. 1./ Відп. Ред. М.І. Яковлев. – К.: Віпол, 2001. – 176 с. 9. Гнатюк Л.Р. Дизайн інтер’єрів офісних приміщень з використанням сучасних екологічних тенденцій/ Л.Р. Гнатюк, Т.С. Синиця// Теорія та практика дизайну. Збірник наукових праць. – Вип. 9. Мистецтвознавстов – К.: НАУ, 2016. –C.47–56. 10. Шаповал С. В. Конспект лекцій з курсу «Сучасні будівельні матеріали і технології» Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова – Харків :ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 97 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).