Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.29
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Габрель М.М., Дида О.А.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності. ПРН 3 Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, поєднувати самостійну й колективну роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проектами. ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики. ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень. ПРН 15 Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів. ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технологія проектного процесу. Основи формування житлових і громадських об’єктів (комплексне дослідження). Кореквізити: Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту.
Короткий зміст навчальної програми: Здобувачі другого рівня вищої освіти - магістра архітектури та містобудування, оволодівають необхідним обсягом знань про роль і місце архітектурної науки у процесі формування архітектурного простору, а також про вплив цього простору на соціальні процеси, опановують сучасний методологічний і теоретичний інструментарій для розуміння просторових архітектурно-містобудівних явищ, вчаться виявляти оптимальні архітектурно-проектні рішення, опановують особливості організації науково-дослідної діяльності в архітектурній галузі. Під час практичних занять у студентів магістратури формуються уміння організовувати свою науково-дослідну діяльність, здатність самостійно виявляти архітектурно-просторові проблеми і знаходити їх оптимальні рішення, взаємодіяти у групі зі своїми колегами і, здійснюючи послідовні етапи дослідження, формулювати наукові концепції, логічно узагальнювати отримані результати і чітко формулювати свої висновки та пропозиції з графічною візуалізацією результатів дослідження. Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки магістрів архітектури та містобудування до виконання інноваційних наукових досліджень у теорії архітектури, для викладацької роботи за спеціальністю, для розроблення архітектурно-дослідної частини комплексних проектів різного призначення, для роботи у сфері управління на рівні районів, міст. Значну увагу приділено термінологічній базі архітектурної науки. Навчальна дисципліна розкриває основні форми і методи наукового аналізу, забезпечує особистісне бачення та розуміння теоретико-методологічних засад архітектури, що обумовлюють самостійну дослідницьку діяльність.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка практичних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка виконаної розрахунково-графічної роботи. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Підсумковий контроль: тестовий контроль у ВНС НУЛП, диференційований залік.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Просторовий підхід до обгрунтування архітектурних рішень» / М.М.Габрель, О.А.Дида – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (сертифікат № 03971, зареєстрований Е41-202-70/2021 від 06.05.2021) https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10084 2. Технологія архітектурно-проектного процесу: Конспект лекцій для студентів базового напряму 6.060102 «Архітектура»/ Укл.: В.Б. Якубовський, І.В. Якубовський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 119с. 3. Заклади відпочинку в ландшафтному середовищі: Методичні вказівки з курсу «Архітектурне проектування» для студентів базового напряму 6.1201 «Архітектура», спеціальностей 7.120101, 8.120102 «Архітектура будівель і споруд»/ Укл. Л.С. Грицюк, В.Б. Якубовський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 58с. 4. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем : моногр. / М.М. Габрель ; [Інститут регіональних досліджень НАН України]. – К. : Видавничий дім А.С.С, 2004. – 400 с. 5. Бархин М.Г. Методика архітектурного проектирования / М.Г. Бархин. – М. : Стройиздат, 1982. – 224 с. 6. Білоконь Ю.М. Управління розвитком територій (планувальні аспекти) / Ю.М. Білоконь ; за ред.. І.О. Фоміна. – К. : Укрархбудінформ, 2002. – 184 с. 7. Виноградський В.Г. Социальная организация пространства: Философско-социологический анализ / В.Г. Виноградский. – М., 1988. – 187 с.. 8. Владимиров В. Градостроительство как система научных знаний / Владимиров В., Саваренская Т., Смоляр И. ;[под. ред. И.М. Смоляра] // Труді РААСН. – М. : УССР, 1999. – 120 с. – (Серия «Теоретические основі градостроительства»). 9. Демин Н.М. Управление развитием градостроительных систем / Николай Мефодиевич Демин. – К. : Будівельник, 1991. – 184 с. 10. Клюшниченко Є.Є. Формування житлового середовища : навч. Посіб. / Є. Є. Клюшниченко. – К. : КНУБА, 2006. – 190 с.

Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.32
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Канд. арх, доц. Гой Б. В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення базових культурологічних основ та засад дизайну архітектурного середовища та вміння прогнозувати його розвиток у майбутньому.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Історія архітектури; 2. Архітектурне проектування середовища; 3. Історія містобудування; 4. Історія сучасної архітектури.
Короткий зміст навчальної програми: Лекційний курс ознайомлює студентів із культурологічними основами та засадами дизайну та їх впливом на сучасний розвиток дизайну архітектурного середовища. Ці знання допомагають набути навички у використанні культурологічних методів ведення наукових досліджень та прикладній діяльності з дизайну архітектурного середовища.
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік. Письмова складова – 75 б.; Усна складова – 25 б. Разом за дисципліну – 100 б.
Рекомендована література: 1. Ле Корбюзье. Три формы расселения. Афинская хартия. - М.: Стройиздат, 1976. - 136с. 2. Гидион 3. Время, пространство, архитектура. – М.: Стройиздат, 1984. – 454с. 3. Велев П. Города будущего. М.: Стройиздат, 1985. -160с. 4. Вуек Я. Мифы и утопии архитектуры XX века. – М.: Стройиздат, 1990. – 286с. 5. Чернихов Я. Архитектурные фантазии. - Л.: «Международная книга», 1933. – 102с. 6. Черкес Б.С. Архітектура сучасності. Остання третина ХХ – початок ХХІ століть. – Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 384с. 7. Антонов В.Л., Шубович С.А. Архитектурная композиция как система «среда-человек». – К.: НИИТИАГ, 1999. – 72с. 4. Проскуряков В., Ямаш Ю. Львівські театри. Час і архітектура. – Л.: Центр Європи, 1997. – 132с. 5. Черкес Б., Лінда С., Богданова Ю. Національний університет «Львівська політехніка»: архітектурний атлас. – Л.: В-во Львівської політехніки, 2016. – 404c. 6. Жук О. Головна будівля Львівської політехніки. – Л: В-во Львівської політехніки, 2008. – 76c. 7. Кос А. Площа Ринок у Львові. Путівник. – Л.: В-во Львівської політехніки, 2013. – 45c.

Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.33
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.мист., доцент Галишич Руслан Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміння організації дизайн-процесу екологічного проектування; - освоєння закономірностей поетапного і методичного проектування об'єктів екодизайну; - засвоєння принципів проектування енергозберігаючих об’єктів; - усвідомлення засад проектування на основі природних аналогів – природа, як об'єкт художнього освоєння; - засвоєння засад проектування дизайн-об’єктів на основі поєднання новітніх та традиційних технологій. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач. ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. ПРН 5 Ініціювати участь у розробці конкурсних проектів, розробляти і презентувати концептуальні архітектурно-містобудівні рішення, застосовувати креативні способи діяльності. ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики. ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію. ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити) - Технологія проектного процесу - Архітектурне проектування громадської будівлі Супутні навчальні дисципліни (кореквізити) - Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні - Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту
Короткий зміст навчальної програми: У змісті дисципліни послідовно розкрито теоретичні та практичні положення, основні закономірності процесу екологічного проектування. Вивчення курсу вимагає від студентів творчого підходу, орієнтує на самостійний пошук ідей та оригінальних стратегій щодо виконання поставлених конкретних практичних завдань із врахування екологічного фактора, вимагає від студентів опрацювання додаткової візуальної інформації та літератури. Курс містить теорію екологічного дизайну: історія становлення, формування та розвитку екологічного підходу в проектуванні об’єктів диайну. Вплив проблем екології на розвиток проектної культури. Екологічна свідомість. Визначення поняття "екодизайну". Характерні приклади об'єктів екодизайну. Визначення прниципів формотворення у екодизайні. Формотворчі особливості екодизайну. Природа, як об’єкт інспірації для художнього проектування. Мультисенсорний дизайн, концепція та сфера застосування. Специфіка і критерії оцінки продуктів екодизайну. Особливості організації дизайн-процесу екологічного проектування. Особливості застосування принципів і методів екодизайну, біоніка в дизайні. Проектування на основі природніх аналогів. У результаті засвоєння курсу студент набуває знання: суть філософських і гуманітарних ідей, які знаходяться в опозиції до консюмеризму у розумінні розвитку матеріальної культури людства; композиційні та формотворчі фактори, які характеризують екологічний дизайн; знати методи пошуку формотворчих ідей, виходячи із екологічних факторів; методи пошуку смислових, композиційних та формотворчих знаків, та образів, які символізують екологічні світоглядні ідеї та їх реалізацію; знати підходи дизайн-проектування, які демонструють процеси поступового заміщення культури мейнстріму споживання на екологічну культуру. Формуються практичні вміння: робити оцінку стратегії розвитку, робити системний аналіз елементів екологічного дизайну і втілювати теоретичні знання в галузі дизайну в реальному проектуванні - візуально комунікаційних та предметних систем та комплексів; висувати концептуальні ідеї екологічного проектування предметно-просторових ансамблів з дотриманням екологічних підходів проектування, в конкретних культурних та природнім умах; комплексно проектувати основні графічні та просторові системи з урахуванням екологічності матеріалів і технологій енергозбереження та комфортності відносно умов життєдіяльності. Вибирати в залежності від вимог конкретної проектної задачі оптимальні художньо-образні, конструкторські та технологічні вирішення, враховуючи екологічний аспект.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка повноти виконання індивідуальних завдань, оцінювання презентації та захисту проектної пропозиції, участі у дискусії, перевірка контрольної роботи.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Галишич Р.Я. Лисенко О. Ю. Юрченко і.А. Франків Р. Б. ЕКОЛОГІЧНИЙ ДИЗАЙН методичні вказівки. Для магістрів спеціальності дизайн, спеціалізацій "дизайн середовиша", "графічний дизайн". Видавництво Національного університету «Львівська Політехніка» 2008. – 61 с. друк на принтері наклад 197X210 ЗО примірників. 2. Галишич Р. Я., Мер’є О. В. Теорія реклами : конспект лекцій для студентів І курсу Інституту архітектури спеціальності “Дизайн”, денної та заочної форм навчання / Р. Я. Галишич, О. В. Мер’є. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 99 с., іл. – (Укр. мовою). – 15 прим. (Реєстраційний №6230 від 22.04.2015 р.). 3. Галишич Р Я., Квасниця Р.Б., Павлів А.П., Бойко Х.С., Родомська B P., Бучковська І.Ю., Ду6ова-Стрлшсвська М.Ю // Дизайн реклами: Мстодичні вказівки до курсу «Дизайн реклами» для студентів магістрів V курсу спеціальності 022 «Дизайн» спеціалізації 02 «Графічний дизайн». – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка". – 2017. – 10 с. 4. Візуалізація абстрактних смислів: конспект лекцій для студентів Інституту архітектури / Х.П. Крамарчук, Р.Я. Галишич. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 68с. 5. Електронний навчально-методичний комплекс «Erологічний дизайн» / Р. Я. Галишич. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6624#section-0 Рекомендована література Базова 1. Бойчук А.В., Орлова О.А. Экодом - реализация принципов экологического проектирования // Традиции и новации в высшем архитектурно-художественном образовании. Сб. научн. тр. - Харьков: ХГАДИ, 2000.- №2- 3.-С.139-141. 2. Генисаретский О.И. Методологические и гуманитарно-художественные проблемы дизайна: Автореф. дис... д-ра Искусств.: 17.00.06 /Гос. ком. СССР по науке и тех.М., 1990.36 с. 3. Генисаретский. О. И. Экология культуры: от ценностных ориентации – к проектной концептуалистике // Теоретические и проектные проблемы. Экология культуры. Вып. 1. – М., 1991. 4. Генисаретский. О. И. Еше раз о средовом проектировании и проектности культуры (заметки по ходу дела) // Кентавр. – 1996. – № 2. С. 25–30. 5. Генисаретский. О. И. Пректная культура и концептуализм // Социально-культурные проблемы образа жизни и предметной среды. – М.: ВНИИТЭ, Вып. 52, 1987. – 114 с. 6. Генисаретский. О. И. Проблемы исследования и развития проектной культуры дизайна; Аутореф. дис... д-ра искусств.: 17.00.06 / Гос. Ком. СССР по нуке и тех. – М., 1990. – 36 с. 7. Глазычев В. Л. Образ системности в дизайне // Техническая эстетика, 1981, № 5, с. 17–19. 8. Глазычев В.Л. Культурный потенциал городской среды: Автореф. дис... д-ра Искусств.: 17.00.08 / Акад. наук СССР. НИИ культуры. - М., 1991. - 44 с. 9. Даниленко В.Я. Дизайн. Підручник. - Харків: ХДАДМ, 2003. - 320 с. 10. Ефимов А.В. Колористика города. - М.: Стройиздат, 1990. - 270 с. 11. Изард К. Э. Психология эмоций / Перев. с англ. - СПб. Издательство «Питер». - 1999. - 464 с. (Серия «Мастера психологии»). 12. Каганов Ю.Т. Экобионика: проблема коэволюции биосферы и техники. - М.: Наука, 2000. - 97 с. 13. Кондратьева К.А. Дизайн и экология культуры. Московский государственный художественно-промышленный университет им. С.Г.Строганова, М., 2000г. - 100 с. 14. Курьерова Г. Г. Дизайн Бруно Мурари // Экологичская ориентация в современной проектной культуре Западной Европе // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика. Вып. 52. – М., 1987, с. 114. 15. Курьерова Г.Г. Экологическая ориентация в современной проектной культуре Западной Европы. // Труды ВНИИТЭ. Сер.: Техническая эстетика, 1987. - С. 88. Допоміжна 1. Baumann, Н. Life Cycle Assessment and Decision Making -theories and practices. - Goeteborg: ARF-Report 183, 1998. - 317 s. 2. Belanger J. Paul, Healthy natural solutions for northern living. Straw Bale Homes. Ecological design. - Toronto: ADS, 2001. - 98 s. 3. Benyus M., Morrow W. Biomunicry; Innovation inspired by natur - N.Y.: IEM, 1997,- 134 p. 4. Brezet H„ Hemel C. Ecodesign - a promising approach to sustainable production and consumption a joint UNEP- Paris: Rathenau Instituut, 1997. - 346 p. 5. Daniels K. The Technology of Ecological Building; Basic Principles and Measures, examples and Ideas. - Basel: Birkhauser Verlag, 1997. - 234 p. 6. Denison E„ Guang Yu Ren. Packaging Prototypes 3: Thinking Green.- London: RockportPublishers, 200L, - 160 p. 7. Ecodesign. Oecologische productgestaltung. – Wein: IOEW. – 1993. – 96 s. 8. Ecodesign. Oekologische produktgestaltung. - Wien: IOEW, 1993. - 96 s. Інформаційні ресурси 1. Anderberg, S (1998). "Industrial metabolism and linkages between economics, ethics, and the environment". Ecological Economics. 24 (2–3): 311–320. doi:10.1016/s0921-8009(97)00151-1. 2. Belton, Teresa. "Why becoming a 'happily modest consumer' could help save the planet". World Economic Forum. Retrieved 24 May 2020. 3. Bournay, E. et al.. (2006). Vital waste graphics 2. The Basel Convention, UNEP, GRID-Arendal. ISBN 82-7701-042-7. 4. Brower, M. & Leon, W. (1999). The Consumer's Guide to Effective Environmental Choices: Practical Advice from the Union of Concerned Scientists. New York: Three Rivers Press. ISBN 0-609-80281-X 5. Conceptual Framework Working Group of the Millennium Ecosystem Assessment. (2003). "Ecosystems and Human Well-being." London: Island Press. Chapter 5. "Dealing with Scale". pp. 107–124. ISBN 9781559634038.

Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.34
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: к. арх., доц. Лукащук Галина Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; • Компетентність у сучасних архітектурних теоріях та доктринах; • Компетентність у застосуванні енергоефективних та інших інноваційних технологій, пропагування ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень; • Компетентність у проектуванні об’єктів різних типів – житла, громадських будівель, промислових споруд та містобудівних комплексів; • Здатність до практичної діяльності у сфері формування ландшафтних композицій, ландшафтного дизайну інтер’єру, знання предметної області та розуміння фаху.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій території; • Архітектурне проектування;
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про дерева і кущі. Ознайомлення із життєвими формами деревних рослин. Екологія деревних рослин. Декоративні властивості деревних рослин. Дерева і кущі в ландшафті. Основні елементи ландшафтної композиції. Основні стилі ландшафтної архітектури та дизайну. Рослинність як основний засіб формування природоінтегрованої будівлі. Сучасні стилі екодизайну в озелененні.
Методи та критерії оцінювання: 7 графічних робіт формату А3 (50%). Тести (50%).
Рекомендована література: • Лукащук Г.Б. Дендрологія: навчальний посібник / Г.Б. Лукащук; за ред. проф. Петришин Г.П.. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 348 с. • Крижановская Н. Я. Основи ландшафтної архітектури та дизайну : підручник / Н. Я Крижановська, М.А. Вотінов, О. В. Смірнова. –Харків: ХНУМГ ім. О.М. Бекетова. 2019. – 348 с. • Martin Haberer. 300 najiepszych roslin do kazdego ogrodu – Warszawa: Buchmann. 2011. – 192 c.

Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.30
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н. Вознюк Л.І
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень ПРН 7 Володіти знаннями нормативної бази архітектурно-містобудівного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Архітектурні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма дисципліни включає у себе: - вибір варіанту конструктивної схем будівлі та особливості її поєднання з функцією та формою; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням металевих конструкцій; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням залізобетонних конструкцій; - особливості проектування великопролітних будівель та споруд із використанням дерев’яних конструкцій. - особливості проектування сейсмостійких архітектурних форм, із урахування сучасних норм проектування, а саме ДБН В.1.1-12-2014 Будівництво у сейсмічних районах України; - проектування висотних будівель; - особливості проектування фундаментів великопролітних будівель та споруд;
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання контрольних робіт та презентацій за темою наукового дослідження. Підсумковий контроль: диференційований залік.
Рекомендована література: 1. Клименко Є. В. Будівельні конструкції : навч. посіб. / Є. В. Клименко. – К. : Ліра–К, 2012. – 426 с 2. ДСТУ-Н Б EN 1993-1-11:2012 Єврокод 3. Проектування сталевих конструкцій. Частина 1-11 3. EN 1995-1-1 :2004+A 1 «Eurocode 5: Design of timber structures - Part 1-1: General -Common rules and rules for buildings. English version»

Спецпредмет на вибір студента I

Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.M.31
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Максим Романович Ясінський - к. арх., ст. вик.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати основні методи проведення передпроектного аналізу та послідовність процесу архітектурного проектування у дотриманні основних етапів – ескіз-ідея, ескіз, проектні креслення, макет, володіти вміннями самостійного розроблення та презентації авторського проектного рішення; - вміти провести естетичну оцінку архітектури, комплексний аналіз середовища і художньо-композиційних особливостей об’єктів; - бути ознайомленим із сучасними архітектурними концепціями, професійними прийомами проектування садибного житла; - знати специфіку організації архітектурного простору залежно від функціональної спрямованості об’єкту проектування і здійснювати розпланування ділянки; - вміти створити композиційно-образне вирішення споруди, об’ємно-планувальну структуру будинку, враховуючи вимоги і потреби потенційного користувача та прийняті обмеження; - вміти розробити ескізні варіанти та прийняти оптимальне композиційне рішення; моделювати та зображувати архітектурну споруду у різних просторових ракурсах, визначених масштабах; обирати графічну техніку для якісного та виразного представлення проектного рішення; - вміти виготовляти макети архітектурних проектів для різних цілей та завдань, взаємодіяти з підрядниками та готувати вихідні дані.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія проектного процесу Архітектурне проектування громадської будівлі Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Макетування у реконструкції об’єктів та територій» дозволяє оволодіти основними принципами та навиками розроблення та виготовлення архітектурних макетів. Дисципліна призначена для підготовки сучасного фахівця для проектування нових об’єктів архітектури в історичному середовищі та реконструкції цінних архітектурних об’єктів. У дисципліні в логічній послідовності викладено основні методи макетування, розкрито послідовність етапів процесу розроблення та виготовлення макетів різного масштабу та призначення, завдання на проектування та передпроєктного аналізу до розробки архітектурного макету. На практичних заняттях акцентовано на важливості оволодіння вміннями самостійного розроблення завдання на проектування, пошуку оптимального технологічного процесу виготовлення макету, знаходженню цікавого архітектурного образу споруди за допомогою використання архітектурного макету середовища проектування. В процесі навчання студенти навчаються використовувати створене у макеті середовище – для пошуку об’ємно просторової композиції проектованого об’єкту та оформляти знайдене рішення в архітектурному макеті який є невід’ємною частиною проектної документації яку необхідно представити на містобудівну раду історичного міста для отримання дозволу на будівництво. Архітектор повинен вміти брати на себе відповідальність в прийнятті проектних рішень, здійснювати реальні дії, володіти відповідними знаннями та вміннями. Значна увага приділяється взаємовідношення між замовником та архітектором. Запропоновано рольова гра, де один зі студентів виконує роль замовника, а інший - проектувальника.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за результатами поточного контролю, роботою студентів під час практичних занять.
Рекомендована література: 1. Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова територій. ДБН Б.2.2-12:2019 2. Державні будівельні норми України Житлові будинки. Основні положення. ДБН В.2.2-15-2005 3. Державні будівельні норми України Система проектної документації для будівництва. Основні вимоги до проектної та робочої документації. ДСТУ Б А.2.4-4:2009 4. Бархин Б.Г. Методика архитектурного проектирования: Учебник. — М.: Стройиздат, 1982. – 224 с. 5. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с. 6. Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова територій. ДБН Б.2.2-12:2019 7. Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад / пер. с нем. – 3-е изд. – М.: Архитектура-С, 2007. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).