Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Код дисципліни: 7.191.03.O.017
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: К. арх., старший викладач Ольга Дмитраш
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання магістерської кваліфікаційної роботи є закріплення та демонстрація сформованих протягом навчання в університеті знань і вмінь за спеціальністю, а саме: підсумувати і закріпити теоретичні знання, удосконалити практичні уміння і навички, необхідні для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю 191 «Архітектура і містобудування» зі спеціалізації Дизайн архітектурного середовища та підготувати студентів для подальшого працевлаштування за обраною професією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати творчі завдання дослідницького та/або інноваційного характеру в архітектури та містобудуванні. загальні компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК03. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. СК11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. ПР 02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. ПР 03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. ПР 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. ПР 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. ПР 09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. ПР 10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. ПР 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики. ПР 12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів. ПР 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Сучасні архітектурні теорії та доктрини; Гармонізація міського середовища засобами дизайну (комплексне дослідження); Монументальний дизайн (архітектурне проектування), Супутні і наступні навчальні дисципліни: Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота за спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» спеціалізацією Дизайн архітектурного середовища повинна продемонструвати поглиблене бачення сучасних проблем архітектури і архітектурного проектування, фундаментальність знань, що відповідають сучасному рівню розвитку архітектури, високу професійну культуру. Магістерська робота – це кваліфікаційна науково-дослідницька робота, виконана самостійно, яка готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеня магістра. Основне завдання її автора - продемонструвати рівень своєї наукової кваліфікації, уміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання. Кваліфікаційна робота повинна засвідчити професійну зрілість випускника, виявити його загальнонаукову, загальнотеоретичну та спеціальну підготовку, уміння застосовувати здобуті в університеті знання для розв’язання конкретних наукових та практичних завдань і, відповідно, готовність до самостійної професійної діяльності. Особливістю магістерської роботи є те, що в ній має бути передбачено проведення наукових досліджень (творчих розробок), продемонстрований певний рівень наукової кваліфікації студента, його вміння вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання. Проектно-графічна частина показує можливості втілення отриманих теоретичних положень у конкретні проектні пропозиції. Склад, масштаб креслень, їх композиційне розташування узгоджуються з керівником роботи. Подача матеріалів на планшетах повинна мати логічний порядок і структуровано розвиватися від висвітлення актуальності питання до способів його вирішення. Графічне опрацювання проектних концепцій за темою магістерської кваліфікаційної роботи в програмах (на вибір): MicrosoftWord, AutoCAD, ArchiCAD, Photoshop, CorelDraw, Lumion; Artlantis, 3DSMax.
Опис: Опрацювання наукової літератури, інформаційних джерел що стосуються заданої тематики , підготовка до консультацій з керівником; Опрацювання виданих картографічних матеріалів, за можливості вихід на ділянку, фотофіксація, натурні обстеження, обміри; Пошук, огляд і аналіз аналогів Робота із державними будівельними нормами визначення обмежень щодо проектування заданого об’єкту; Проведення проектно-пошукових робіт, моделювання існуючого середовища, випошук ідеї і концепції проєктованого об’єкту; Опрацювання у вигляді проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи за заданою темою; Підготовка та виконання пояснювальної записки до проектно-графічної частини за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання та захист клаузури. Перегляди стану виконання МКР. Підсумковий контроль: перегляд пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК .
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура: Повнота та наочність розкриття ідеї проектованого об’єкту; узгодження локалізації проектованого об’єкту із заданою тематикою; обґрунтування обраного рішення; відповідність пропонованого архітектурного рішення проектованого об’єкту заданій тематиці. Виконання пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК: Обґрунтувати тему дослідження: актуальність теми, мета та завдання роботи, об’єкт дослідження, предмет дослідження, методика дослідження, наукова новизна, практичне значення. Обґрунтувати вибір ділянки для проектованого об’єкту. Провести огляд і аналіз літературних джерел, вітчизняного та закордонного досвіду проектування об’єктів заданої тематики, виявити особливості і тенденції сучасних архітектурних рішень в галузі, що відповідає темі магістерської кваліфікаційної роботи. Здійснити аналіз державних будівельних норм і застосувати нормативні обмеження у процесі проектування архітектурного об’єкту. Розкрити ідею та особливості образного та конструктивного вирішення проектованого архітектурного об’єкту. Обсяг (без бібліографії та без додатків) пояснювальної записки роботи магістра: комп`ютерний набір – до 70 сторінок машинописного тексту. Список використаних джерел складає щонайменше 30 джерел (не враховуючи посилань на інтернет-ресурси).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально-методичний комплекс «Сучасні концепції дизайну архітектурного середовища» / Ю.Є. Джигіль. – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10068 2. Черкес Б.С. та Лінда С.М. 2010. Архітектура сучасності. Остання третина XX - початок XXI століть: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 3. Глазычев В. Л. Образы пространства (проблемы изучения) // Сб.: Творческий процесс и художественное восприятие. – Ленинград: «Наука», 1978. - С.159-174. 4. Дженкс Ч. 1985. Язык архитектуры постмодернизма / Пер с англ. А.В.Рябушина. М., Стройиздат. 136 с. 5. Джигіль Ю. Є. Актуальні проблеми фахової підготовки і практичної діяльності архітекторів за спеціальністю «Дизайн архітектурного середовища» // Вісн.Нац.ун-ту «Львівська політехніка». 2010. Зб.наук.праць: №674.Архітектура. С.210-215. 6. Джигіль Ю. Є. Профілі компетентності в підготовці архітектора: досвід і перспективи // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2018. № 895. С. 38–42. 7. Джигіль Ю. Є. Сучасні тенденції і моделі розвитку архітектури житла в Україні // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. – 2019. – Спец. вип. – С. 13–17. 8.Джигіль Ю. Є. Інноваційні архітектурні ідеї житла майбутнього (в проектах студентів кафедри дизайну архітектурного середовища) // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2020. С.67-75. 9. Джигіль Ю. Є. Архітектура прийдешнього десятиліття у дзеркалі цивілізаційних парадоксів сьогодення. Visioner-2030: наукове передбачення : зб. матеріалів Міжнародної міждисциплін. наук.-практ. конф. з нагоди Дня Науки, Київ, 29 травня 2020 р. / [уклад. Л. І. Юдіна]. Київ, 2020. 10. Джигіль Юрій. Архітектурний компас Заера-Поло як інструмент досліджень для сучасних концепцій дизайну архітектурного середовища // AS. 2021 рік; Том 7, номер 1 : 17-23. 11. Jencks, Charles. 2000. Jencks’ theory of evolution, an overview of 20th Century architecture. [online] The Architectural Review / 12 July 2000 by Charles Jencks archive. 12. Alejandro Zaera-Polo & Guillermo Fernandez Abascal. 2016. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram. [online] ArchDaily 13. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram // ArchDaily / [online] 14. Arch:speech. News. 2017. Modern architecture map: 7 directions, 181 bureaus [online] Arch:speech 14. Arch:speech. News. 2017. An interactive map of the directions of modern architecture has been launched [online] Arch:speech 15. Schumacher, Patrik. Parametricism as Style - Parametricist Manifesto // Presented and discussed at the Dark Side Club1, 11th Architecture Biennale, Venice 2008 / London 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).