Державне регулювання соціальної вфери
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.02.E.060
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Андрейчук Станіслав Казимирович
асист. Яцишин Ігор Ігорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знання механізмів державного регулювання соціальної сфери
Результати навчання: 1.Визначати можливості конституційного та правового регулювання суспільних відносин;
2.Дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб;
3.Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
4.Інформувати громадськість про соціально-економічні ініціативи та програми, що запроваджуються на рівні держави, області, регіону;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре реквізити
• Соціальний аудит та інспектування в системі соціальних служб.
• Соціально-психологічні аспекти спілкування в професійній діяльності
Кор. реквізити
• Моніторинг і оцінювання соціальних програм та проєктів.
• Навчальна практика
Короткий зміст навчальної програми: Теоретико-методологічні засади соціальної політики. Національна соціальна доктрина – основа формування і реалізації державної соціальної політики України. Теоретичні підходи, практика і проблеми управління та фінансування державних соціальних гарантій в Україні. Соціальний захист населення – важливий напрям державної соціальної політики. Розвиток соціальної сфери на шляху євро інтеграції.
Опис: Концептуальні засади державного регулювання соціальною сферою.
Соціальна сфера як об’єкт управління. Підходи до трактування структури соціальної сфери. Ознаки соціальної сфери. Реформування державного управління соціальною сферою в Україні. Державне регулювання розвитком сфери охорони здоров’я. Завдання та зміст державної політики в сфері охорони здоров’я. Формування та реалізація державної політики охорони здоров'я в Україні. Органи охорони здоров'я та заклади охорони здоров'я. Господарська діяльність та фінансове забезпечення у сфері охорони здоров'я. Державне регулювання розвитком сфери освіти
Завдання та зміст державної політики в галузі освіти. Державно-громадськк управління освітою в Україні. Проблеми системи управління освітою на місцевому рівні. Реформування системи управління освітою. Модернізація законодавчого поля щодо державно-громадського управління освітою. Державне регулювання розвитком житлово-комунального комплексу. Система та структура органів виконавчої влади у сфері житловокомунального господарства в Україні. Адміністративні процедури у сфері житлово-комунального господарства та напрями їх вдосконалення.
Державне регулювання сфери соціального захисту. Державне регулювання сфери соціального захисту в Україні.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, письмові робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (тести) (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування - 3
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення - 1
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи - 5
– правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування - 0,5
– коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
реферат та ессе - 10
– структура реферату (вступ, мінімум два пункти плану, список використаної літератури та джерел, висновки, обсяг змістовної частини мінімум 10 сторінок);
- якість джерел інформації та змісту роботи;
- рівень самостійності та глибина осмисленості вступу та висновків;
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями;
– вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Державна політика в соціогуманітарній сфері: підручник / авт.. кол.: В.А.Скуратівський, В.П.Трощинський, П.К.Ситник та ін..; за аг. Ред. В.А. Скуратівського, В.П.Трощинського. – К.: НАДУ, 2010. – 284 с.
2. Реалії та перспективи розвитку соціальної сфери в умовах децентралізації / Чечель А.О., Тарасенко Д.Л., Сухова К.К. / Проблеми та перспективи розвитку державного управління в умовах реформування: [колективна 32 монографія] / Заг. ред. Чечель А.О., Хлобистов Є.В. – Бельско-Бяла (Польща): Вища школа економіки та гуманітаристики, 2017.– С.272-287.
3. Список країн за ВВП (номінал) на душу населення [Електронний ресурс].Індексі людського розвитку ООН Україна – 83-я [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.bbc.co.uk/ukrainian/ business/2014/07/140724_human_development_ index_az.
4. Соціальна політика: політико-правові засади та особливості управління соціальними процесами [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://buklib.net/books/27137/.
5. Хома Н. М. Типологія моделей соціальної держави: аналіз основних підходів / Н. М. Хома // Держава і право. — 2012. — Випуск 56.
6. Пігуль Н. Г. Типологія моделей фінансування розвитку соціальної сфери / Н. Г. Пігуль // Проблеми та перспективи розвитку банківської системи України: збірник наукових праць. Суми, 2014. — Вип. 38. — С. 220–229.
7. Чорнодід І. С. Порівняння моделей соціально-орієнтованих економік / І. С. Чорнодід // Технологический аудит и резервы производства. — 2014. — No 2/2(16). — С. 34–38.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).