Глобальна інформаційна інфраструктура

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: доц., к.т.н. Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів загальних знань механізмів функціонування сучасних мереж зв’язку, набуття умінь користування концептуальними принципами побудови мереж, отримання навичок для розв’язування реальних задач, які виникають під час експлуатації та модернізації існуючих мереж
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання стандартів та нормативних документів Держкомзв’язку і інформатизації України для обслуговування та побудови мереж; 2. Знання характеристик та технологій Глобальної інформаційної інфраструктури (ГІІ), включаючи промислову, структурну та функціональну модель реалізації; 3. Уміння використовувати концептуальні принципи побудови мереж під час створення та оптимізації сучасних телекомунікаційних та інформаційних мереж; 4. Здатність забезпечувати надійність, безпеку та масштабування мережі; 5. Уміння аналізувати процеси функціонування мереж та мережних підсистем; 6. Уміння вирішувати мережеві задачі за допомогою методів оптимізації; 7. Здатність орієнтуватись у глобальних процесах розвитку інформаційних структур; 8. Здатність ефективно використовувати набуті знання для вирішення спеціалізованих задач та практичних проблем ГІІ. 9. Уміння здійснювати науковий пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач, сформованих ГІІ. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; • Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та системне мислення; • Здатність здійснювати пошук та аналіз інформації з різних джерел; • Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; • Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії; • Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; • Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; • Уміння працювати самостійно і в команді; • Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; • Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки (діагноз) для різних типів задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб; • Навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів в предметній області. фахових: • Глибокі знання стандартів та нормативних документів Держкомзв’язку і інформатизації України; • Здатність орієнтуватись у глобальних процесах розвитку інформаційних інфраструктур, інтеграції України в Світове інформаційне співтовариство; • Уміння розробляти та оптимізувати моделі телекомунікаційних інформаційних мереж Національної інформаційної інфраструктури України; • Уміння проектувати нові, модернізувати існуючі мережі; • Уміння забезпечувати організацію технічної експлуатації, у тому числі планування виробничої діяльності підприємства, виконання технологічних робіт, адміністрування мереж; • Уміння розробляти архітектуру і сценарії ГІІ та використовувати їх на практиці для створення перспективної мережі згідно положень Програми інформатизації України;
Результати навчання: • Знання та розуміння функціонування та технологій ГІІ; • Уміння складати проекти технічних умов, вимог, заяв та інших документів; • Знання сучасних інноваційних технологій в області ГІІ; • Уміння виконувати дослідження профілей взаємодії різних мережних архітектур і технологій ГІІ; • Уміння створювати перспективну мережу згідно положень Програми інформатизації України; • Уміння використовувати набуті знання щодо архітектури і сценаріїв ГІІ на практиці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Телекомунікаційні системи та мережі ч.1 та ч.2; • Теорія побудови та протоколи інформаційних мереж; • Розподілені сервісні системи та cloud- технології; • Планування та проектування телекомунікаційних мереж.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття Глобальна інформаційна інфраструктура; Фундаментальні блоки побудови послуг; Архітектури глобальних мереж; Базові стандарти і профілі взаємодії відкритих систем; Профілі в Інтернет; Мережі синхронізації.
Опис: Дисципліна присвячена: - вивченню основних принципів побудови та технологій Глобальної інформаційної інфраструктури; - розробці та оптимізації моделей телекомунікаційних та інформаційних мереж Національної інформаційної інфраструктури України; - проектуванню нових та модернізації існуючих мереж. Назви тем: 1. Глобальна інформаційна інфраструктура (ГІІ).Європейська інформаційна інфраструктура. Цілі, завдання, терміни. 2. Проспект стандартів (атлас технологій) ГІІ. Атрибути. 3. Global information infrastructure – General (ITU-T Y.110) Принципи та підходи до формування Глобальної інфраструктури 4. Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 1) 5. Global information infrastructure – General Information communication architecture (ч. 2) 6. Особливості побудови та функціонування cloud мереж 7. Особливості побудови та функціонування програмно-керованих мереж (SDN) 8. Принципи функціонування та інтеграції Google GII
Методи та критерії оцінювання: Захист практичних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • екзаменаційний контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово форма (50%), усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Building Multiservice Transport Networks / [J. Durkin, J. Goodman, R. Harris and other]. – Indianapolis: Cisco Press, 2006. – 576 р. 2. Oppenheimer P. Top-Down Network Design Second Edition / Priscilla Oppenheimer. – Indianapolis: Cisco Press, 2004. – 600 p. 3. Szigeti T. End-to-End QoS Network Design / T. Szigeti, C. Hattingh. – Indianapolis: Cisco Press, 2004. – 768 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Глобальна інформаційна інфраструктура (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н. Шпур Ольга Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів шляхом здійснення аналізу та розрахунку елементів інфраструктури гетерогенної мережі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК4. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК13. Здатність та уміння адаптуватися та працювати у нових ситуаціях фахові компетентності: ФК2. Знання теорій та методів проектування сучасних телекомунікаційних систем та мереж ФК8. Знання основних специфікацій та нормативних документів з проектування та експлуатації радіотехнічних та телекомунікаційних систем і їх елементів ФК9. Здатність проектувати радіотехнічні та телекомунікаційні системи відповідно до діючих специфікацій та інших нормативних документів
Результати навчання: ЗН5. Знання протоколів та методів побудови інфокомунікаційних мереж в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності УМ8. Уміння проводити дослідження у галузі інформаційних мереж зв'язку в обсязі, достатньому для виявлення закономірностей їх поведінки та підвищення ефективності їх функціонування АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення АіВ3. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вбудовані системи Інфокомунікаційні мережі Операційні системи Практикум з розробки програмних платформ інформаційно-комунікаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота покликана сформувати і розвинути вміння та навички проектування і розробки розподілених інформаційних систем. Пояснювальна записка до курсової роботи повинна містити текстовий та ілюстраційний матеріал. Термін виконання проекту – один семестр (16 тижнів). Нормативний час, який виділяється студенту для виконання роботи, становить 60 годин.
Опис: Дисципліна присвячена вивченню: - вивченню основних принципів побудови та технологій інфокомунікаційних мереж; - побудові структури гетерогенної мережі; - створенню доступу існуючої мережі до Сloud; - аналізу та розрахунку елементів мережевої інфраструктури.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи) (45%). 2. Перевірка тексту і графічної частини курсової роботи на академічну доброчесність (15%) 3. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (курсової роботи).(40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition). 2. Coulouris et а1., Distributed Systems — Concepts and Design. 3. Chow and Johnson, Distributed Operating Systems and Algorithms 4. Mullender, Distributed Systems, 2nd ed. 5. Verissimo and Rodrigues, Distributed Systems for Systems Architects 6. https://habrahabr.ru/post/185636/ 7. http://citforum.ck.ua/database/kbd96/45.shtml 8. http://www.inf.ed.ac.uk/teaching/courses/ds/coursework.pdf 9. https://www.overleaf.com/articles/assessed-coursework-rmi-and-udp/gwdqpdfbynhp/viewer.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).