Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.089
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: к.т.н., доцент Васьків Григорій Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни є вивчення студентами принципів роботи, особливостей побудови телекомунікаційних мереж. Показати особливу роль телекомунікаційних технологій в глобальній інфраструктурі. Вивчення функціонування діючих систем зв’язку, а також найновітніших технологій, що впроваджуються.
Завдання: Загальні компетентності • ЗК 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. • ЗК 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. • ЗК 3. Здатність здійснювати пощук та аналізувати інформацію з різних джерел • ЗК 5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та виробництва. • ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікативні технології, впроваджувати комп’ютерні програми та використовувати існуючі. • ЗК 10. Здатність адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. фахові компетентності: • ФК 1. Здатність використовувати базові знання в галузі телекомунікацій та радіотехніки, необхідної для ефективної професійної діяльності. • ФК 3. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати інформацію для планування наукових досліджень за спеціальністю. • ФК 5. Здатність аналізувати особливості структури та функціонування різних типів систем. • ФК 6. Здатність проектувати компоненти сучасних телекомунікаційних систем та мереж. • ФК 7. Здатність аналізувати питання технічного захисту інформації.
Результати навчання: • Вивчення студентами принципів роботи,основних протоколів зв’язку. • Оволодіння студентами способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологіями взаємодії з локальними мережами; • Вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні програмно апаратних засобів для взаємодії з наземними станціями і космічними аппаратами та інформаційними мережами зв’язку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кінцеві пристрої абонентського доступу Програмування апаратних засобів інформаційнихтехнологій
Короткий зміст навчальної програми: Протоколи зв’язку. Загальні положення. Види протоколів; передавання голосових повідомлень і управління з’єднанням; абонентські і міжстанційні протоколи. CAS-протоколи, ВСК і ЗКС. Лінійні і регістрові сигнали. Основні стани сигналів. Встановлення вихідного з’єднання. Режими з’єднання Протоколи сімейства TCP/IP. Канальний рівень стеку TCP/IP. Технологія Ethernet, протоколи управління логічним каналом
Опис: Протоколи зв’язку. Загальні положення. Види протоколів; передавання голосових повідомлень і управління з’єднанням; абонентські і міжстанційні протоколи. Представлення повідомлень у цифрових системах зв’язку. PDN i SDН технології мультиплексування. Різновидності xDSL технологій, стандарти та особливості застосування. Стек протоколів TCP/IP в моделі OSI Канальний рівень стеку TCP/IP. Технологія Ethernet, протоколи управління логічним каналом. Протокол IP, адресація в IP мережах. Комутація та маршрутизація Протокол транспортного рівня TCP, UDP. Протокол перетворення мережевих адрес NAT Протоколи DHCP, DNS Протоколи сімейства 802.11 Протоколи сімейства 802.16
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. The telecommunications handbook : engineering guidelines for fixed, mobile, and satellite systems / edited by: Jyrki T.J. Penttinen // Wiley. – 2015. - 955 p. ISBN: 9781119944881 2. Wireless communications and networks. Second Edition / Williant Stallings // Pearson Prentice Hall. – 2005. – 559 p. ISBN: 0-13-191835-4 3. Wireless communications / Andrea Goldsmith // Cambridge University Press. – 2005. – 561 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.090
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: к.т.н., доцент Васьків Григорій Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни є вивчення студентами принципів роботи, особливостей побудови телекомунікаційних мереж. Показати особливу роль телекомунікаційних технологій в глобальній інфраструктурі. Вивчення функціонування діючих систем зв’язку, а також найновітніших технологій, що впроваджуються.
Завдання: Вивчення навчальні компетентності передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності • ЗК 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. • ЗК 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. • ЗК 3. Здатність здійснювати пощук та аналізувати інформацію з різних джерел • ЗК 5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та виробництва. • ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікативні технології, впроваджувати комп’ютерні програми та використовувати існуючі. • ЗК 10. Здатність адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. фахові компетентності: • ФК 1. Здатність використовувати базові знання в галузі телекомунікацій та радіотехніки, необхідної для ефективної професійної діяльності. • ФК 3. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати інформацію для планування наукових досліджень за спеціальністю. • ФК 5. Здатність аналізувати особливості структури та функціонування різних типів систем. • ФК 6. Здатність проектувати компоненти сучасних телекомунікаційних систем та мереж. • ФК 7. Здатність аналізувати питання технічного захисту інформації.
Результати навчання: • Вивчення студентами принципів роботи,основних протоколів зв’язку. • Оволодіння студентами способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологіями взаємодії з локальними мережами; • Вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні програмно апаратних засобів для взаємодії з наземними станціями і космічними аппаратами та інформаційними мережами зв’язку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кінцеві пристрої абонентського доступу Програмування апаратних засобів інформаційнихтехнологій
Короткий зміст навчальної програми: Протоколи зв’язку. Загальні положення. Види протоколів; передавання голосових повідомлень і управління з’єднанням; абонентські і міжстанційні протоколи. CAS-протоколи, ВСК і ЗКС. Лінійні і регістрові сигнали. Основні стани сигналів. Встановлення вихідного з’єднання. Режими з’єднання Протоколи сімейства TCP/IP. Канальний рівень стеку TCP/IP. Технологія Ethernet, протоколи управління логічним каналом
Опис: Протоколи зв’язку. Загальні положення. Види протоколів; передавання голосових повідомлень і управління з’єднанням; абонентські і міжстанційні протоколи. CAS-протоколи, ВСК і ЗКС. Лінійні і регістрові сигнали. Основні стани сигналів. Встановлення вихідного з’єднання. Режими з’єднання LS I (аналогова абонентська лінія) Подвійне захоплення. Стан перед відповіддю. Поглинання луни. Flash. Міжмісто і "управлюючі" символи. DTMF. АБН. Спарені і паалельні телефони EI і міжстанційні CAS-протоколи. ІКМ-30, 2 ВСК . Імпульсний човник (R1.5) Безінтервальний пакет. Імпульсний пакет. R2. Цифрові абонентські лінії. ISDN s DSS-I. ISDN-BR I ISDN-PR I. Дані, відео і факс. DSS-I. Euro-ISDN. V5. міжстанційні потоколи для внутрішніх мереж. QSIG. DPNSS/ 3 KCN7 (SS7). MTP i SCCP. ISUP. TCAP i INAP. MAP i MVP OMAP. H.323. TCP/IP. Реєстрація терміналу RAS. Управління з’єднанням Н.225.0 і Н.245. Факсимільний зв’язок і передача даних. Представлення повідомлень у цифрових системах зв’язку. Кодеки голосових сигналів. PDN i SDН технології мультиплексування. Протоколи сімейства TCP/IP. Технічні принципи xDSL Різновидності xDSL технологій, стандарти та особливості застосування. Стек протоколів TCP/IP в моделі OSI Канальний рівень стеку TCP/IP. Технологія Ethernet, протоколи управління логічним каналом. Протокол IP адресація в IP мережах. Протокол транспортного рівня TCP, UDP. Протокол перетворення мережевих адресів МАТ Протоколи сімейства 802.11 Протоколи сімейства 802.16
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 25 балів Письмова компонента 65 балів Усна компонента 65 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мандзій Б.А., Желяк Р.І. Основи теорії сигналів. -Львів: Новий Тезаурус, 2001, укр 2. В. И. Носков, А.Ю. Савинов, И.А. Храповицкий Технологии и решения для операторских и корпоративных сетей связи Наукове видання.- К.: Вид-во «Ліра-н», 2010, укр 3. К. Галичский Компьютерные системы в телефонии СПб.:БХВ- Петербург, 2002, рос.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).