Супутникові інфокомунікаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.05.O.077
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: к.т.н., доцент Васьків Григорій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни є вивчення студентами принципів роботи, особливостей конструкції, будови та способів інсталяціїї кінцевих пристоїв в телекомунікаціях. Показати особливу роль кінцевих пристоїв в інфокомунікаційній інфраструктурі, де вони є основним елементом спілкування через телекомунікаційні системи та інформаційні мережі. Вивчення найновіших технологій, що забезпечують бездротовий доступ в Інтернет чи інших мереж через мобільні телефони, портативні комп’ютери або інші термінали.
Завдання: Загальні компетентності • ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. • ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями • ЗК8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. • ЗК13. Здатність до системного мислення. • ЗК14. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. фахові компетентності: • ФК1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства. • ФК3. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації. • ФК4. Здатність здійснювати комп’ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. • ФК6. Здатність проводити інструментальне вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах та радіотехнічних систем • ФК9. Здатність здійснювати приймання та освоєння нового обладнання відповідно до чинних нормативів. • ФК10. Здатність здійснювати монтаж, налагодження, налаштування та регулювання та здачу в експлуатацію засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки. • ФК12. Здатність проводити роботи з керування потоками навантаження інформаційно-комунікаційних мереж. 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання Основними задачами є: • вивчення студентами принципів роботи, схемних рішень та конструкції телекомунікаційних кінцевих пристоїв ; • оволодіння студентами технологіями та способами інсталяції кінцевих засобів при розробці та реалізації проектів інтегрованих, аналогових, цифрових і відеокомунікаційних систем; • вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні апаратних та програмних засобів в інформаційних мережах та мережах зв’язку на базі новітних технологій і комп’ютерної техніки; • розуміння студентами головних критеріїв ефективності при оптимальному виборі та інсталяціїї програмно-апаратного забезпечення сучасних технічних засобів.
Результати навчання: • вивчення студентами принципів роботи, схемних рішень та конструкції телекомунікаційних кінцевих пристоїв . • оволодіння студентами технологіями та способами інсталяції кінцевих засобів при розробці та реалізації проектів інтегрованих, аналогових, цифрових і відеокомунікаційних систем; • вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні апаратних та програмних засобів в інформаційних мережах та мережах зв’язку на базі новітних технологій і комп’ютерної техніки • розуміння студентами головних критеріїв ефективності при оптимальному виборі та інсталяціїї програмно-апаратного забезпечення сучасних технічних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Програмування апаратних засобів інформаційних технологій. Глобальні системи інфокомунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії дротового зв’язку. Поняття про коди що використовуються в телеграфії. Види модуляції для модемних з’єднань. Функції корекції помилок та компресії даних. Факсимільні апарати (принципи роботи і особливості конструкцій). Основні поняття про комутацію в телекомунікація. Характеристики міні – АТС .Комп’ютерна телефонія з використанням CTI плат. Види систем зв’язку рухомої служби. Транкінгові системи зв’язку. Глобальні системи зв’язку
Опис: Основи теорії дротового зв’язку. Загальні положення основ теорії дротового зв’язку. Одиниці вимірювання рівнів сигналу у двопровідних однорідних колах. Первинні параметри двопровідних однорідних кіл зв’язку. Основи техніки телеграфного зв’язку і передавання даних Дискретні повідомлення, основні параметри та характеристики. Типи телеграфних станцій комутації. Модеми Види модуляції для модемних з’єднань Частотна модуляція Амплітудна модуляція Фазова і фазорізницева модуляція Амплітудно-фазова модуляція Квадратурно-амплітудна модуляція Гратчаста модуляція (трелліс кодування) Фазові діаграми видів модуляції. Кількісні параметри швидкості передачі в модемних з’єднаннях Стандарти та протоколи модемних з’єднаннях Протоколи взаємодії Протоколи модуляції Функції корекції помилок та компресії даних. Різновидності модемів. Зовнішні автономні модеми. Принцип роботи та особливості конструкції. Внутрішні модеми. Інтегровані модеми. РСМСІА модеми. Голосові модеми. Стільникові модеми. Soft-модеми. Принцип роботи і структура універсального модему. Методи кодування мови в телекомунікаційних системах. Системи та засоби факсимільного зв’язку Основні принципи та способи факсимільного зв’язку. Стандарти і режими факсимільного зв’язку. Факсимільні апарати (принципи роботи і особливості конструкцій) Засоби відтворення зображень у факсимільних апаратах. Скануючі пристрої факсимільних апаратів. Комп’ютерні факсимільні засоби. Міні - АТС. Основні поняття про комутацію в телекомунікаціях. Типова структурна схема міні - АТС. Характеристики міні - АТС. Кількість портів. Номерна ємність. Питоме навантаження і продуктивність. Типи ліній. LSI (аналогова абонентська лінія) Е1 ISDN Стандарт DTMF Комп’ютерна телефонія з використанням CTI плат. Комп’ютерний відеозв’язок. Відеоконференц зв’язок. Веб - камери. Принцип роботи матриць на пристроях зарядового зв’язку. Основні параметри відеокамер. Формат. Роздільна здатність. Мінімальна освітленість. Електронний затвор. Гамма-корекція. Компенсація заднього світла. Автоматичне регулювання підсилення і синхронізація. Особливості радіоканалів мобільного зв’язку. Термінали для мобільного зв’язку (архітектура, принцип роботи). Характеристики середовища поширення радіохвиль. Основні поняття системи зв’язку рухомої служби. Види систем зв’язку рухомої служби.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 25 балів Письмова компонента 50 балів Усна компонента 25 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мандзій Б.А., Желяк Р.І. Основи теорії сигналів. -Львів: Новий Тезаурус, 2001, укр 2. В. К. Стеклов, Л. Н. Беркман, Є. В. Кільчицький.Оптимізація та моделювання пристроїв і систем зв’язку. Київ, Техніка, 2004 – 576 с., укр 3. К. Галичский Компьютерные системы в телефонии СПб.:БХВ- Петербург, 2002, рос.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).