Охоронні пристрої та системи

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.03.O.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: к.т.н., доц. Сторож Володимир Георгійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення принципів побудови та функціонування охоронних пристроїв та систем, ознайомлення з концепцією комплексного забезпечення безпеки об'єктів охорони різної категорії, поглиблення знань студентів в області схемотехнічної реалізації засобів виявлення, які базуються на різних фізичних принципах, для охоронних пристроїв та систем і в методах їх експериментального дослідження.
Завдання: загальні компетентності: ЗК-5. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК-6. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; ЗК-7. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; ЗК-9. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів; ЗК-10. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; ЗК-14. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих; ЗК-15. Уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи; фахові компетентності: ФК-1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; ФК-2. Базові уявлення про будову матерії, основні фізичні процеси і явища, на яких ґрунтується функціонування пристроїв мікро- та наноелектроніки, функціональної електроніки та електронної техніки; ФК-12. Базові уявлення про сучасні ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації; ФК-13. Базові уявлення про методологію наукових досліджень в електроніці.
Результати навчання: РН1: ЗН3. Проектування (конструювання) РТС; РН2: ЗН4. Уміння вибирати компоненти та засоби електронної техніки для виконання заданих функцій РТС. РНЗ: ЗН11. Уміння провадити випробування, експериментальні та теоретичні досліджень властивостей матеріалів, компонентів та пристроїв для РТС. РН4: УМ4. За технічним завданням, електронною схемою, технологічними, економічним та іншими показниками розробити (брати участь у розробленні) конструкції приладу РТС чи закінченого пристрою або системи. PH5: КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. PH6: АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Радіотехнічні системи, Антенно-фідерні пристрої, Методи приймання та обробки сигналів радіотехнічних систем. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Радіотехнічні пристрої та системи захисту інформації, Телевізійні системи та пристрої відображення інформації, Проектування радіотехнічних систем.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються основні положення системної концепції забезпечення безпеки об'єктів; розглядається схемотехнічна побудова засобів виявлення, які базуються на різних фізичних принципах; розглядаються алгоритми обробки інформаційних сигналів в засобах виявлення, які базуються на різних фізичних принципах і комбіновані засоби виявлення; розглядаються методи експериментального визначення основних параметрів та характеристик засобів виявлення охоронних пристроїв та систем.
Опис: Основні положення системної концепції забезпечення безпеки об'єктів. Система збору, обробки, відображення і документування інформації. Радіохвильові та радіопроменеві засоби виявлення. Мікрохвильові однопозиційні давачі з зосередженим розташуванням чутливих елементів. Сенсори руху на основі антен-автогенераторів. Охоронні пристрої на випромінюючих кабелях. Оптичні засоби виявлення. Сейсмічні засоби виявлення. Магнітометричні засоби виявлення. Телевізійні систем відеоконтролю територій. Комбіновані засоби виявлення. Системи і засоби контролю доступу та особливості їх застосування.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування; підсумковий контроль (70%): екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Магауенов Р.Г. Системы охранной сигнализации: основы теории и принципы построения. Учебное пособие / Р.Г. Магауенов. – М.: Горячая линия – Телеком, 2004. – 367 с. 2. Гарасимчук О.І. Комплексні системи санкціонованого доступу. Навч. посібник / О.І Гарасимчук., В.Б. Дудикевич, В.А. Ромака. – Львів: Вид-во Львів.політехніки, 2010. –212с. 3. Новейшие датчики. Пер з англ. Під ред В.В. Лучинина / Р.Г. Джексон. – Техносфера Москва. 2007 4. Гедзеберг Ю.М. Охранное телевидение. / Ю.М. Гедзеберг. – М.: Горячая линия – Телеком, 2005. – 312 с.: ил. Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни Охоронні пристрої та системи.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).