Телевізійні системи та пристрої відображення інформації

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.00.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: к.т.н., доц. каф. РЕПС Матієшин Юрій Миколайович,
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є поглиблення знань в галузі телевізійних систем та пристроїв відображення інформації, що експлуатуються, а також ознайомлення студентів з напрямами створення перспективних телевізійних систем та пристроїв відображення інформації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; ЗК5. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК8. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; ЗК15. Уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи; фахові компетентності: ФК4. Базові уявлення про будову, принцип дії та основні характеристики пристроїв мікроелектроніки та функціональної електроніки; ФК5. Базові уявлення про основні властивості напівпровідникових, діелектричних та інших функціональних матеріалів електроніки; ФКС3. Уміння оцінювати працездатність, діагностувати та налагоджувати пристрої, засоби та системи мікро- та наноелектроніки; ФКС5. Здатність до вирішення задач оптимізації та оновлення електронних засобів автоматизації, збору, оброблення, передавання, збереження та відображення інформації; ФКС6. Уміння аналізувати науково-технічну літературу щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки, технічної, технологічної та конструкторської документації, у тому числі іноземною мовою; ФКС7. Уміння проводити випробування, експериментальні та теоретичні дослідження властивостей матеріалів, компонентів та пристроїв електронної техніки.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Засвоєні знання про особливості принципів побудови сучасних телевізійних систем; 2. Засвоєні знання про особливості принципів побудови сучасних пристроїв відображення інформації; 3. Уміння оцінювати якість роботи сучасних телевізійних систем; 4. Уміння оцінювати якість роботи сучасних пристроїв відображення інформації; 5. Засвоєні сучасні методи вимірювання параметрів та характеристик телевізійних систем, навички їх експериментального дослідження; 6. Засвоєні сучасні методи вимірювання параметрів та характеристик пристроїв відображення інформації, навички їх експериментального дослідження. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1: ЗН1. Прогнозування та розроблення матеріалів та комплектуючих для радіоелектронних пристроїв та систем (РПС); РН2: ЗН2. Уміння формулювати вимоги до контролю якості та експлуатаційних параметрів матеріалів, компонентів та пристроїв електронної техніки на виробництві РПС; РНЗ: УМ1. Використовуючи науково-технічну документацію щодо властивостей матеріалів та комплектуючих, спроектувати та розробити матеріали та комплектуючі з заданими властивостями для РПС; РН4: КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); РН5: АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні модулі: основи радіомовлення і телебачення, основи теорії радіотехнічних систем, методи генерування та формування сигналів, методи приймання та обробки сигналів, цифрові методи реалізації радіотехнічних систем. Супутні модулі: радіоавтоматика, системи радіозв’язку та передавання інформації, цифрове телебачення та телевізійні центри, мікропроцесори в радіоелектронних пристроях та системах.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються наступні питання: класифікація систем відображення інформації; кодування інформації, що передається для зорового сприйняття; принципи відображення інформації; індикаторні пристрої систем відображення інформації; кольорові пристрої відображення інформації; матричні та буквено-цифрові пристрої відображення інформації; перспективні засоби відображення інформації; якість зображення в пристроях відображення інформації; поняття телевізійної системи та комплексу; широкомовні системи кольорового телебачення; системи об’ємного телебачення; телевізійні системи підвищеної чіткості; телевізійні системи високої та надвисокої чіткості; вузькосмугові телевізійні системи; прикладні телевізійні системи.
Опис: Поняття телевізійної системи та комплексу, широкомовні системи кольорового телебачення, системи об’ємного телебачення, телевізійні системи підвищеної чіткості, телевізійні системи високої та надвисокої чіткості, вузькосмугові телевізійні системи, класифікація систем відображення інформації, кодування інформації, системи відображення інформації, принципи відображення інформації, індикаторні пристрої СВІ, кольорові пристрої відображення інформації, матричні та буквено-цифрові СВІ, перспективні засоби відображення інформації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: - вибіркове усне опитування перед початком занять; - оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Семестровий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи (письмової компоненти), а також проведення додаткового усного опитування (усної компоненти).
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): розрахунково-графічна робота, усний захист лабораторних робіт; - підсумковий контроль (70%): екзамен, письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шклярський В.І. Телевізійні системи та комплекси. Конспект лекцій з дисципліни «Телевізійні системи та комплекси» (електронний варіант) для студентів спеціальності "Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси". Уклав Шклярський В.І. – 2012. – 80 с. 2. Ярочкін В.І. Інформаційна безпека. Підручник для студентів вузів/ 3-е вид. – М.: Академічний проект: Трікста, 2005. – 544 с. 3. Телевидение / Под. ред. В.Е. Джаконии. М: Горячая линия – Телеком, 2002. – 640 с. 4. Лисицын Б.Л. Отечественные приборы индикации и их зарубежные аналоги. – М.: Радио и связь, 1993. – 432 с. 5. Новаковский С.В., Котельников А.В. Новые системы телевидения. – М.: Радио и связь, 1992. – 88 с. 6. Ероховцев В.К. Голографические память и дисплеи. ІАН БССР, Ин-т техн. кибернетики. – Минск: Наука и тэхніка, 1991. – 222 с. 7. Игнатьев В.М. Системы отображения и ввода видеоинформации повышенных объема и плотности. – Саратов: Изд-во Саратовского ун-та, 1990. – 160 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).