Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.01.O.022
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Кайдан Микола Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка студентів в обсязі, достатньому для проведення науково-дослідницької діяльності в галузі електроніка та телекомунікації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - ЗК.3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; - ЗК.5. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди - ЗК.8. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; - ЗК.9. Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; - ЗК.13. Здатність та уміння адаптуватися та працювати у нових ситуаціях. фахові компетентності: - ФК. 1. Знання теорій та методів проектування сучасних радіотехнічних систем - ФК. 2. Знання теорій та методів проектування сучасних телекомунікаційних систем та мереж - ФК. 6. Вміння розробляти та застосовувати заходи з підвищення інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем - ФК. 11. Вміння спілкуватися англійською мовою на рівні, достатньому для проведення наукових досліджень та виконання службових обов'язків
Результати навчання: РН 1 (ЗН 7. Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних систем) РН 2 (УМ 9. Уміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності.)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Методологія наукових досліджень Супутні і наступні навчальні дисципліни Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Навчально-дослідницька практика
Короткий зміст навчальної програми: Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних систем. Уміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності
Опис: І. Мета та ціль проведення науково-дослідної роботи 1. ВСТУП. РОЛЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ. Короткий огляд фактів історії проведення науково-дослідницької роботи. Основні поняття та термінології в науково-дослідницькій роботі зі спеціальності. 2. ОСНОВНІ ЕТАПИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Планування проведення дослідження. Пошук інформації в наукових джерелах. Визначення стану завершеності отриманих результатів згідно існуючих планів і доцільність розвивати отримані результати та необхідність врахувати нові тенденції розвитку зв’язку. ІІ. Основні процеси науково-дослідної роботи 3. ГЕНЕРУВАННЯ ІДЕЙ. Основні методи генерування ідей та їх характеристики. Генерування ідей з врахування можливого розвитку науки та техніки в найближчі роки. Поява нових відкриттів, технологій та можливих змін вимоги до мережі. Економічна обгрунтованість та доцільність впровадження запропонованих ідей. Вибір теми дослідження. 4. ТЕОРЕТЕЧНА НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА. Види теоретичної науково-дослідницької діяльності. Наукові дослідження по спеціальності на основі існуючих математичних теорій, методик та різних моделей. Впровадження математичних підходів в науковій дослідній роботі по спеціальності. Наукові дослідження за допомогою алгоритмів та їх оцінка. 5. ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ. Методи моделювання для науково-дослідної роботи по спеціальності. Калібрування моделі. Оцінка адекватності моделей. 6. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Види експериментальних досліджень по спеціальності. Планування експерименту. Технічні аспекти проведення експериментальних вимірювань. 7. ОБРОБКА ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ. Оцінка якості отриманих результатів, визначення їх достовірності. Аналіз отриманих результатів. 8. ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ. Етапи впровадження отриманих результатів на практиці. ІІІ. Основні математичні моделі та методи, які використовуються в спеціальності 9. ТЕОРІЯ ЙМОВІРНОСТІ. Основні теореми та співвідношення, які використовуються науково-дослідницької роботі по даній спеціальності. Теорія ймовірності в процесі вимірювання. 10. ТЕОРІЯ ПРОГНОЗУВАННЯ. Основні методи прогнозування. Прогнозування та очікування результатів. Фрактали. 11. ОПТИМІЗАЦІЙНІ ЗАДАЧІ. Приклади оптимізації Поняття цільова функція. Лінійне програмування. Транспортна задача. Симплекс метод. Теорія ігор. Нелінійне програмування. Метод множників Лагранжа. Градієнтний метод
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль письмова компонента (індивідуальні завдання - теоретичні питання та розв’язок задач), усна компонента (опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання та захист лабораторних робіт -40 бали Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50; усна компонента 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська поілтехніка», Електронний навчально-методичний комплекс. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу ЕНМК: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11950 Рекомендована література Базова 1. Головій В.М., Кузькін Є.Ю. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій, Є.Ю. Кузькін. – Харків: ХІФ УДУФМТ, 2009. – 294 с. 2. Головій В.М. та інш. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій та інші. – К.: «Хай-Тек Прес», 2010. – 344 с. 3. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 2-ге вид. перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – С. 295 с. Допоміжна 1. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж[Текст] : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Є. М. Чернихівський ;Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Львів : Нац. ун-т «Львів. політехніка», 2011.— 270 с. : 2. Математичне програмування : навч. посіб. / О. В. Бех, Т. А. Городня, А. Ф. Щербак. – Львів : Магнолія 2006, 2014. – 200 с. Інформаційні ресурси Електронний навчально-методичний комплекс «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності +» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11950) для студентів Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки 172 спеціальності «Телекомунікації та радіотехніка». Укладач - д.т.н., професор Кайдан Микола Володимирович, професор кафедри телекомунікації.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.02.O.036
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Кайдан Микола Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка студентів в обсязі, достатньому для проведення науково-дослідницької діяльності в галузі електроніка та телекомунікації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - ЗК.3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; - ЗК.5. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди - ЗК.8. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; - ЗК.9. Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; - ЗК.13. Здатність та уміння адаптуватися та працювати у нових ситуаціях. фахові компетентності: - ФК. 1. Знання теорій та методів проектування сучасних радіотехнічних систем - ФК. 2. Знання теорій та методів проектування сучасних телекомунікаційних систем та мереж - ФК. 6. Вміння розробляти та застосовувати заходи з підвищення інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем - ФК. 11. Вміння спілкуватися англійською мовою на рівні, достатньому для проведення наукових досліджень та виконання службових обов'язків
Результати навчання: РН 1 (ЗН 7. Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних систем) РН 2 (УМ 9. Уміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності.)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Методологія наукових досліджень Супутні і наступні навчальні дисципліни Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей Навчально-дослідницька практика
Короткий зміст навчальної програми: Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних систем. Уміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності
Опис: І. Мета та ціль проведення науково-дослідної роботи 1. ВСТУП. РОЛЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ. Короткий огляд фактів історії проведення науково-дослідницької роботи. Основні поняття та термінології в науково-дослідницькій роботі зі спеціальності. 2. ОСНОВНІ ЕТАПИ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ. Планування проведення дослідження. Пошук інформації в наукових джерелах. Визначення стану завершеності отриманих результатів згідно існуючих планів і доцільність розвивати отримані результати та необхідність врахувати нові тенденції розвитку зв’язку. ІІ. Основні процеси науково-дослідної роботи 3. ГЕНЕРУВАННЯ ІДЕЙ. Основні методи генерування ідей та їх характеристики. Генерування ідей з врахування можливого розвитку науки та техніки в найближчі роки. Поява нових відкриттів, технологій та можливих змін вимоги до мережі. Економічна обгрунтованість та доцільність впровадження запропонованих ідей. Вибір теми дослідження. 4. ТЕОРЕТЕЧНА НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА. Види теоретичної науково-дослідницької діяльності. Наукові дослідження по спеціальності на основі існуючих математичних теорій, методик та різних моделей. Впровадження математичних підходів в науковій дослідній роботі по спеціальності. Наукові дослідження за допомогою алгоритмів та їх оцінка. 5. ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ. Методи моделювання для науково-дослідної роботи по спеціальності. Калібрування моделі. Оцінка адекватності моделей. 6. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Види експериментальних досліджень по спеціальності. Планування експерименту. Технічні аспекти проведення експериментальних вимірювань. 7. ОБРОБКА ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ. Оцінка якості отриманих результатів, визначення їх достовірності. Аналіз отриманих результатів. 8. ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ. Етапи впровадження отриманих результатів на практиці. ІІІ. Основні математичні моделі та методи, які використовуються в спеціальності 9. ТЕОРІЯ ЙМОВІРНОСТІ. Основні теореми та співвідношення, які використовуються науково-дослідницької роботі по даній спеціальності. Теорія ймовірності в процесі вимірювання. 10. ТЕОРІЯ ПРОГНОЗУВАННЯ. Основні методи прогнозування. Прогнозування та очікування результатів. Фрактали. 11. ОПТИМІЗАЦІЙНІ ЗАДАЧІ. Приклади оптимізації Поняття цільова функція. Лінійне програмування. Транспортна задача. Симплекс метод. Теорія ігор. Нелінійне програмування. Метод множників Лагранжа. Градієнтний метод
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль письмова компонента (індивідуальні завдання - теоретичні питання та розв’язок задач), усна компонента (опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання та захист лабораторних робіт -40 бали Екзаменаційний контроль: письмова компонента 50; усна компонента 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська поілтехніка», Електронний навчально-методичний комплекс. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу ЕНМК: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11950 Рекомендована література Базова 1. Головій В.М., Кузькін Є.Ю. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій, Є.Ю. Кузькін. – Харків: ХІФ УДУФМТ, 2009. – 294 с. 2. Головій В.М. та інш. Основи наукових досліджень: методологія, організація, оформлення результатів. Навчальний посібник / В.М. Головій та інші. – К.: «Хай-Тек Прес», 2010. – 344 с. 3. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 2-ге вид. перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – С. 295 с. Допоміжна 1. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж[Текст] : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Є. М. Чернихівський ;Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Львів : Нац. ун-т «Львів. політехніка», 2011.— 270 с. : 2. Математичне програмування : навч. посіб. / О. В. Бех, Т. А. Городня, А. Ф. Щербак. – Львів : Магнолія 2006, 2014. – 200 с. Інформаційні ресурси Електронний навчально-методичний комплекс «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності +» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11950) для студентів Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки 172 спеціальності «Телекомунікації та радіотехніка». Укладач - д.т.н., професор Кайдан Микола Володимирович, професор кафедри телекомунікації.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.03.O.052
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: Рицар Богдан Євгенович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у студентів знань, умінь та навичок, необхідних для проектування (логікового синтезу) цифрових пристроїв на основі сучасних оптимізаційних методів. Унаслідок вивчення дисципліни студентам прививається системний підхід до проектування цифрових пристроїв і систем
Завдання: ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-3. Здатність планувати та управляти часом. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-6. Здатність працювати в команді. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК-13. Здатність до системного мислення; ЗК-14. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. ФК-1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства. ФК-2. Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки. ФК-З. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації. ФК-4. Здатність здійснювати комп'ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. ФК-6. Здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах.
Результати навчання: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій. ЗН9. Здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж: радіоелектронні системи, телекомунікаційні системи і мережі, інформаційні мереж і зв’язку, технології конструювання та виробництва засобів телекомунікацій, проектування програмно-апаратних систем, розробка програмного забезпечення вбудованих систем, адміністрування інфокомунікаційних мереж. УМ6. Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв. КОМ1. Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни; Супутні і наступні навчальні дисципліни Фізика; Статистична радіотехніка Теорія сигналів; Цифрові методи реалізації радіотехнічних систем Цифрова схемотехніка; Радіотехнічні системи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі практичних (лекційних і лабораторних) занять розглядатимуться такі питання: • ознайомлення із сучасними теоретичними основами проектування (синтезом) пристроїв цифрової електроніки, що ґрунтуються на оптимізаційних методах логікового синтезу цифрових пристроїв і систем, це, зокрема, методи міінімізації та функційної декомпозиції на основі заданих даних проектованого цифрового пристрою; ознайомлення з відомими програмними засобами на рівні логікового синтезу цифрових пристроїв і систем та виконання конкретного завдання на їхній основі.
Опис: 1. Вступ до спецкурсу з наукових дослідженль. Цифризація інформації. Класифікація цифрових пристроїв (ЦП). Загальні питання синтезу та аналізу ЦП. 2. Теоретичні основи спецкурсу. Поняття кон’юнктивного терма (кон’юнктерма) як осного об’єкта дослідження цифрових пристроїв. Поняття логікової функції; її форми зображення та способи задання. 3. Основи логікового синтезу як одного з основних етапів проектування цифрових пристроїв і систем. Базові ЛЕ І-НЕ та ЧИ-НЕ. Основні параметри ЛЕ. Мінімізація логікових функцій. Метод карт Карно. Метод Квайна-МакКласкі. Метод розчеплення кон’юнктермів. 4. Поняття функційної декомпозиції. Основи структурного синтезу логікових схем і мереж. Метод розбиття кон’юнктермів. 5. Програмні засоби проектування цифрових пристроїв на етапі логікового синтезу для випадку заданої функції та їх системи у повному та частинному заданні. 6. Алгоритм і програма мінімізації заданої функції та їх системи у повному та частинному заданні. Програма SPLIT. 7. Алгоритм і програма декомпозиції заданої функції та їх системи у повному та частинному заданні. Програма BRASh .
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів, які використовуються: а) у процесі поточного контролю – перевірка (з використанням контрольних питань) готовності до виконання лабораторних робіт; б) у процесі семестрового контролю – перевірка відповідей на питання тестового завдання письмової компоненти екзамену та проведення додаткового усного опитування (усної компоненти).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - Лабораторні роботи – 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. David Harris & Sarah Harris, “Digital Design and Computer Architecture”, 2ndEdition, Morgan Kaufman Publishers, 2013. 2. Медведик Ф.Д. Схемотехніка цифрових пристроїв. Одеса, Наука і техніка, 2009, 324 с. 3. Бабич М.П. Комп’ютерна схемотехніка. К., МК-Прес, 2004, 412 с. 4. Схемотехніка електронних систем: У 3 кн. Кн. 2. Цифрова схемотехніка: Підручник / В.І. Бойко, А.М. Гуржій, В.Я. Жуйков та ін. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища шк., 2004. – 423 с.: іл. 5. Рицар Б.Є. Цифрова техніка. К, НМК Міносвіти України, 1992, 365 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.04.O.068
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.05.O.082
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Професор Дмитро Заячук
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів з основами проведення наукових досліджень та оформлення їх результатів у наукових установах, відділах, лабораторіях, зокрема, у вищих навчальних закладах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними; ЗК 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; ЗК 3. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; ЗК 4. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; ЗК 5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та виробництва. Фахові компетентності: ФК 3. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналі¬зувати й узагальнювати інформацію для планування наукових досліджень за спеціальністю; ФК 4. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності; ФК 9. Креативність, здатність до системного мислення; ФК 10. Здатність до застосування знань на практиці; ФК 11. Дослідницькі навички
Результати навчання: 1. Розуміння суті і логіки процесу наукового дослідження та його основних напрямків. 2. Розуміння місця наукових досліджень у сучасному суспільстві. 3. Знання методів, що застосовуються на емпіричному та теоретичному рівнях досліджень. 4. Засвоєння навиків проведення наукових досліджень за обраною спеціальністю. 5. Уміння проводити пошук наукової літератури за темою магістерської кваліфікаційної роботи та аналізувати її. 6. Уміння реферувати опрацьовану літературу, робити висновки щодо стану вивченості досліджуваного питання. 7. Розуміння вимог, що ставляться до виконання і написання магістерської кваліфікаційної роботи. 8. Уміння правильно структурувати магістерську кваліфікаційну роботу, формулювати її мету, завдання, об’єкт дослідження, предмет дослідження, новизну отриманих результатів, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Фізика, Вища математика Супутні і наступні навчальні дисципліни Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання, пов’язані з організацією та методикою науково-дослідницької діяльності в процесі виконання магістерської кваліфікаційної роботи – вибір теми дослідження, опрацювання наукової літератури за вибраною темою, визначення об’єкта і предмета дослідження, формулювання його мети і завдань, визначення оптимальних методів і методик дослідження, оформлення результатів наукових пошуків у вигляді магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Вступ Психологія наукової творчості Технологія наукової творчості Методологія наукового дослідження Методи і техніка наукового дослідження Інформаційне забезпечення наукових досліджень Застосування ЕОМ в наукових дослідженнях Магістерська робота як кваліфікаційне дослідження
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання якості роботи на лекціях і лабораторних заняттях та результатів виконання лабораторних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Рівень засвоєння навчального матеріалу. Рівень розуміння навчального матеріалу. Поточні результати на лабораторних заняттях.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с. 2. Демківський A.B., Безус П.І. Основи методології наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Академія муніципального управління, 2012. 276 с. 3. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посібник. Київ: Кондор, 2003. 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.06.O.096
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Професор Дмитро Заячук
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів з основами проведення наукових досліджень та оформлення їх результатів у наукових установах, відділах, лабораторіях, зокрема, у вищих навчальних закладах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними; ЗК 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; ЗК 3. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; ЗК 4. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; ЗК 5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та виробництва. Фахові компетентності: ФК 3. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналі¬зувати й узагальнювати інформацію для планування наукових досліджень за спеціальністю; ФК 4. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності; ФК 9. Креативність, здатність до системного мислення; ФК 10. Здатність до застосування знань на практиці; ФК 11. Дослідницькі навички
Результати навчання: 1. Розуміння суті і логіки процесу наукового дослідження та його основних напрямків. 2. Розуміння місця наукових досліджень у сучасному суспільстві. 3. Знання методів, що застосовуються на емпіричному та теоретичному рівнях досліджень. 4. Засвоєння навиків проведення наукових досліджень за обраною спеціальністю. 5. Уміння проводити пошук наукової літератури за темою магістерської кваліфікаційної роботи та аналізувати її. 6. Уміння реферувати опрацьовану літературу, робити висновки щодо стану вивченості досліджуваного питання. 7. Розуміння вимог, що ставляться до виконання і написання магістерської кваліфікаційної роботи. 8. Уміння правильно структурувати магістерську кваліфікаційну роботу, формулювати її мету, завдання, об’єкт дослідження, предмет дослідження, новизну отриманих результатів, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Фізика, Вища математика Супутні і наступні навчальні дисципліни Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання, пов’язані з організацією та методикою науково-дослідницької діяльності в процесі виконання магістерської кваліфікаційної роботи – вибір теми дослідження, опрацювання наукової літератури за вибраною темою, визначення об’єкта і предмета дослідження, формулювання його мети і завдань, визначення оптимальних методів і методик дослідження, оформлення результатів наукових пошуків у вигляді магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Вступ Психологія наукової творчості Технологія наукової творчості Методологія наукового дослідження Методи і техніка наукового дослідження Інформаційне забезпечення наукових досліджень Застосування ЕОМ в наукових дослідженнях Магістерська робота як кваліфікаційне дослідження
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання якості роботи на лекціях і лабораторних заняттях та результатів виконання лабораторних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Рівень засвоєння навчального матеріалу. Рівень розуміння навчального матеріалу. Поточні результати на лабораторних заняттях.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с. 2. Демківський A.B., Безус П.І. Основи методології наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Академія муніципального управління, 2012. 276 с. 3. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посібник. Київ: Кондор, 2003. 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.07.O.110
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.172.08.O.124
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна