Правове забезпечення інтелектуальної власності

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.O.78
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Кримінальне право і процес
Лектор: доцент кафедри КПП Слотвінська Наталія Дмитрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: на понятійному рівні – основні тенденції розвитку інтелектуальної власності, методологічні концепції та доктринальні підходи до розуміння інтелектуальної власності; на фундаментальному рівні – характер правовідносин у сфері реалізації інтелектуальної власності; на практично-творчому рівні – дії при вирішенні спірних ситуацій, пов'язаних з правом інтелектуальної власності; варіації розробки договорів про передання прав на використання права інтелектуальної власності; нормативно-правову базу обгрунтування позиції у судах та органах державної влади при складанні процесуальних та інших документів. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. правильно визначати види, об’єкти і суб’єкти права інтелектуальної власності; 2. забезпечувати юридичне оформлення відповідних прав; 3. тлумачити та застосовувати нормативно-правові акти, судову практику з метою прийняття обґрунтованих рішень у спірних відносинах, що виникають у процесі використання інтелектуальної власності, та її захисту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: .
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані під час вивчення навчальної дисципліни «Правове забезпечення інтелектуальної власності» сприяють формуванню у студентів систематичних знань системи інтелектуальної власності і, зокрема, промислової власності в винахідницькій та патентно-ліцензійній діяльності, методологічних основ створення об’єктів промислової власності і інженерної психології, міжнародного співробітництва у галузі інтелектуальної власності, захисту патентних прав, авторського права та суміжних прав, а також системи патентної інформації. Даний курс передбачає теоретичне і практичне оволодіння вмінням застосовувати на практиці нормативно-правові акти при забезпечені правової охорони науково-технічних досягнень та творчої продукції, провести патентні дослідження в певній галузі техніки та оформити заявку на винахід або інший об’єкт промислової власності, заявку на об’єкт авторського права, зокрема на комп’ютерні програми і бази даних, документи на комерційну таємницю, використати патентну інформацію та документацію при проведенні науково-дослідних, проектно-конструкторських, проектнотехнологічних розробок з метою створення конкурентоспроможної продукції. Відмінною особливістю даного курсу є те, що студенти повинні набути досвід роботи в оформленні матеріалів заявки на об’єкт права інтелектуальної власності (винахід, корисну модель, промисловий зразок, знак для товарів та послуг, твори науки, літератури і мистецтва тощо)
Методи та критерії оцінювання: Форми і методи навчання. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекції, «активні» семінари з елементами «ділової гри», тренінги, заняття із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової. Перевага продуктивним методам: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, кейс-стади, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації - спрямовані на активізацію і стимулювання навчально пізнавальної діяльності студентів. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає пред’явлення готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Методи діагностики знань, опосередком яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Кримінальний процес», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Під час контрольних заходів застосовується система об'єктивної оцінки знань, навичок та умінь, зокрема, з використанням інноваційних технічних засобів, інтерактивних платформ. Тестові завдання з навчальної дисципліни «Правове забезпечення інтелектуальної власності» - для проміжного і підсумкового контролю знань студентів, є складовими навчально-методичного комплексу, входять до пакетів кваліфікаційних завдань з дисципліни. Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення попереднього, поточного і підсумкового контролю знань студентів. Попередній контроль являє собою діагностику вхідного рівня знань, який дає змогу визначити наявний рівень знань студентів на початку вивчення дисципліни чи на початку вивчення конкретної теми. Формою попереднього контролю є вхідний контроль знань. Проводиться на першому семінарському занятті з метою оцінки залишкових знань студентів, отриманих під час вивчення переквізитних дисциплін (циклу дисциплін на попередніх рівнях освіти). Попередній контроль у виді перевірки і оцінки залишкових знань проводиться також через деякий час на початку наступного семінарського заняття. Вхідний контроль знань проводиться у формі письмової роботи з визначення певних понять, категорій чи процесуально - правових явищ. Оцінка вхідного контролю знань студентів зараховується до оцінки за семінарське чи практичне заняття. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни. Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на семінарських заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Самостійна та індивідуальна наукова дослідна робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни, свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну спеціальну літературу і нормативну базу, планувати власну наукову дослідну роботу. Самостійна робота студента - робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчально-методичними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, колоквіумів, рефератів, звітів.
Рекомендована література: 1.Москалюк, Л.В. Кузьмич. Право інтелектуальної власності. Практикум: Навч. посібник. Тернопіль, 2017 200 с. 2. Право інтелектуальної власності: підручник: / за заг.ред.О.І.Харитонова. К.: Юрінком Інтер, 2019. 540 с. . 3. Попова Л.М. Інтелектуальна власність: Навчальний посібник для студентів усіх форм навчання. Частина 1. Харків: ХНУБА, 2012. 67 с. 4. Попова Л.М. Інтелектуальна власність: Навчальний посібник для студентів усіх форм навчання. Частина 2. Харків: ХНУБА, 2012. 72 с. 5. Семків В. О., Шандра Р. С. Інтелектуальна власність : підручник для студентів неюридич- них факультетів / В. О. Семків, Р. С. Шандра. Львів: Галицький друкар, 2015. 280 с. 6. Інтелектуальна власність [Текст] : підруч. для студентів ВНЗ / М. М. Капінос, Е. Т. Лерантович, М. М. Солощук ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". Харків : НТУ "ХПІ", 2016. 347 с. 7. Інтелектуальна власність: навчальний посібник/ Під ред. В.П. Мартинюка. Тернопіль: ТНЕУ, 2015. 360 с. 8. Зеров К.О. Особливості захисту авторських прав на твори, розміщені в мережі інтернет [Текст] : [монографія] / Зеров К. О. ; Нац. акад. прав. наук України, НДІ інтелект. власності. - Київ : Інтерсервіс, 2018. 219 с. 9. Путівник по законодавству з інтелектуальної власності Інтелектуальна власність. Підручник; Ін-т законодавства Верх. Ради України, Нац. офіс інтелект. власності. Київ : Людмила, 2018. 160 с.