Основи інформаційних технологій

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.01.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни "Основи інформаційних технологій" полягає в ознайомленні студентів із загальними принципами та ключовими концепціями сучасних інформаційних технологій, в наданні теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для розуміння ролі та впливу інформаційних технологій в сучасному світі. В результаті вивчення цієї дисципліни, студенти повинні мати змогу застосовувати здобуті знання і вміння в практичних завданнях, в особистому та професійному житті, та бути готовими до подальшого вивчення більш спеціалізованих аспектів інформаційних технологій.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. - Здатність до асбтрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. - Здатність спілкуватись іноземною мовою. - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. - Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. - Здатність розробляти та управляти проектами. - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. - Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку. фахові компетентності: - Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область. - Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації. - Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (IoT), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. - Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші). - Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків. - Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. - Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей та методів. - Здатність управляти та користуватись сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (у тому числі такими, що базуються на використанні Інтернет). - Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.
Результати навчання: -Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних, теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання іфнормаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організацій. -Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем і технологій. -Аргументувати вибір програмних і технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних вимог; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій. -Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності. -Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури , проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази та структури. - Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Теорія інформаційних процесів і систем Операційні системи та мережеві технології
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Основи інформаційних технологій" є важливою частиною сучасної освіти та навчання, оскільки інформаційні технології стали необхідним інструментом у різних аспектах нашого життя. Студенти отримають знання про історію розвитку інформаційних технологій, базові концепції програмування, операційних систем, мереж, інтернет-технологій, та кібербезпеки. Під час навчання, студенти також будуть мати можливість відпрацювати практичні навички використання комп'ютерних програм і роботи з цифровими ресурсами. Дана дсицпиліна відкриває перед студентами можливості для подальшого розвитку в галузі інформаційних технологій та готує їх до використання сучасних інструментів у навчанні, науковій роботі та професійній кар'єрі. Цей курс дозволяє здійснити підготовку студентів до вимог сучасного інформаційного суспільства і розширити їхні горизонти в галузі технологій, що надасть їм конкурентну перевагу на ринку праці та сприятиме інноваційному розвитку суспільства.
Опис: Назви тем лекційних занять: Інформаційні технології: основні поняття та класифікація Комп’ютер: архітектура та компоненти Ноутбуки та інші мобільні пристрої: основні функції та можливості Принтери: основні характеристики та типи Безпека комп’ютерів та даних Комп’ютерні мережі Передача даних по локальних мережах Мережева адресація Надання мережевих сервісів
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів виконання лабораторних робіт передбачене в якості основної форми поточного контролю. Семестровий екзаменаційний контроль проводиться в письмовій формі на основі розробленого комплекту екзаменаційних білетів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання лабораторних занять – 30 балів, письмова компонента екзамену - 55 балів, усна компонента екзамену -15 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Жураковский Б. Ю. Комп’ютерні мережі. Частина 1. Навчальний посібник / Б. Ю. Жураковский, І. О. Зенів // КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2020. – 336 с. 2. Жураковський Б. Ю. Комп’ютерні мережі. Частина 2 Навчальний посібник / Б. Ю. Жураковский, І. О. Зенів // КПІ ім. Ігоря Сікорського. – 2020. – 372 с. 3. Ситнік Б. Т. Основи інформаційних систем і технологій: Навч. посібник. – Харків: УкрДУЗТ, 2019. – 175 с. 4. Ковалюк Т.В. Основи програмування / Т.В. Ковалюк. – К.: Видав. група BHV, 2005.– 384 с. 5. Кравчук С.О., Шонін В.О. Основи комп’ютерної техніки: Компоненти, системи, мережі : навч. посіб. для вузів / С.О. Кравчук, В.О. Шонін – К. : ІВЦ «Вид-во «Політехніка» ; Каравела, 2005. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).