Фізика

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.01.O.014
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Коломієць Олександр Вікторович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: – навчити студентів основам фундаментальної з фізики та наукового методу аналізу, навчити їх користуватися фізичними моделями та законами, планувати та проводити фізичні експерименти, що є необхідним для успішного засвоєння спеціальних дисциплін та розробки прикладних систем; – створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент, на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; – дати можливість орієнтуватися в основних сучасних фізичних ідеях, модельних підходах, та вміти їх використовувати у практичній діяльності; – допомогти аналізувати та пріоритизувати науково-технічну інформацію.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. КЗ1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. КЗ2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. КЗ3. Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності. фахові компетентності: КС1.Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область. КС2.Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації. КС6.Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків КС10.Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. КС11.Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів. КС13.Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень .
Результати навчання: ЕкзаменПР1. Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних, теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. ПР2. Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій. ПР4. Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях. КОМ 2. Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика, математичний аналіз, лінійна алгебра
Короткий зміст навчальної програми: АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Навчальна дисципліна Фізика формує у студентів науковий фізичний світогляд, розкриває фізичні поняття, закони, теорії та сприяє напрацюванню навичок застосування їх на практиці. Фізика вивчає властивості матеріального світу, будову і властивості матерії, закони взаємодії і руху матеріальних тіл.
Опис: Курс фізики складається з 30 лекцій (по 15 лекцій у І та II семестрах), і 30 лабораторних занять (по 15 лабораторних занять у I та II семестрах). Лекційний курс охоплює шість розділів, в яких викладені: фізичні основи механіки, основи молекулярної фізики і термодинаміки, електростатика і постійний струм (І семестр), електромагнетизм, хвильова оптика, елементи квантової механіки, ядерної фізики і фізики твердого тіла (ІІ семестр). Лабораторні роботи у I семестрі виконуються в механіко- молекулярній та електричній лабораторіях, а у II другому - в електричній і оптичній лабораторіях. Студенти після 8 лекції у кожному семестрі виконують завдання по перевірці самостійної роботи. У першому та другому семестрах студенти виконують по 1 розрахунковій роботі. Наприкінці кожного семестру студенти складають екзамен з фізики.
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) 40 Екзаменаційний контроль (ЕК) 60 Разом за Дисципліну (ПК+ЕК) 100 Лабораторні заняття Контроль самостійної роботи РГР Разом за ПК письмова компонента усна компонента 15 18 7 40 40 20 100 15 18 7 40 40 20 100
Критерії оцінювання результатів навчання: У процесі поточного контролю результатів навчання студентів використовуються такі методи: студенти виконують автоматизовані контрольні роботи протягом семестру, а після 8 лекції – розрахунково-графічну роботу. Після виконання кожної лабораторної роботи проводиться її захист з метою перевірки засвоєння теоретичного матеріалу та його використання на практиці. Результуючий рівень знань студента оцінюється на семестровому екзамені.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Критерій оцінки відповідей на теоретичні питання (10 балів): “10” - повна і вичерпна відповідь “9” - в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності “8” - в основному відповідь повна , однак трапляється незначні неточності “7” - відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку “6” - відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку “5” - відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “4” - відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “3” - відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку “2” - дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу “1” - відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку “0” - відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання.
Рекомендована література: 1. Зачек І. Р., Лопатинський І. Є., Гончар Ф. М., Мороз І. Є. Фізика і енергетика. – Навчальний посібник – Львів, Ліга-Прес, 2015. – 368 с. 2. Вайданич В.І., Пенцак Г.М. Фізика. Підручник. – Львів: Національний лісотехнічний університет України, 2009 р. 648 с. 3. Лабораторний практикум з фізики. Частина І. Під ред. Лопатинського І.Є., Бандрівчака І.В., Крушельницької Т.Д. - Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2002.- 184 с. 4. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006. 5. Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006.- 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).