Технології інформаційно-комунікаційних мереж

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентів комплексними знаннями принципів побудови інфокомунікаційних мереж, особливостей функціонування сучасних інформаційно комунікаційних технологій, їх налаштування, обслуговування та застосування в різних сферах діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. фахові компетентності: - Здатність застосовувати методи та засоби сучасних інформаційних технологій для проектування, розроблення та розгортання прикладних інформаційних систем в різних галузях - Здатність розробляти концептуальні та математичні моделі мікро-/нано- пристроїв і компонентів смарт систем, здійснювати їх параметризацію та проводити верифікацію щодо вимог технічного завдання; - Здатність комплексно інтегрувати, програмувати сенсорні та мікро-/нано- компоненти, використовуючи їх інтерфейси, для побудови інформаційних систем моніторингу й управління різноманітними технічними об’єктами.
Результати навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітних інформаційних систем та мереж чи їх складових - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами - Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи мережних технологій Розподілені інформаційно-комунікаційні системи Супутні і наступні навчальні дисципліни: Проектування інформаційних систем Адміністрування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню вивчення теорії інформації, структури та етапів побудови інформаційних систем, ознайомлення з сучасними інформаційними технологіями для використання їх в побудові програмно-конфігурованих мереж, а також формування у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комунікаційних технологій та можливостей їх використання.
Опис: Лекційні заняття 1. Вступне заняття 2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж 3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем 4. Технології мобільного та провідного зв’язку 5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet 6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку 7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж 8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях 9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж 10. Технологія програмно-конфігурованих мереж 11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття 1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці 2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків 3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark 4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows 5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж 6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer 7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet 8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf 9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра 10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat Самостійна робота 1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях 2. Маршрутизація та комутація 3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж Wi-Fi 4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах. 5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем. 6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку. 7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах 8. Основні технології в хмарних обчисленнях 9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах 10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах 11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів Віртуальне середовище: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66 2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітнихінформаційних систем та мереж чи їх складових; - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами. - Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Лекційні заняття 1. Вступне заняття 2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж 3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем 4. Технології мобільного та провідного зв’язку 5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet 6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку 7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж 8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях 9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж 10. Технологія програмно-конфігурованих мереж 11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття 1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці 2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків 3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark 4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows 5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж 6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer 7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet 8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf 9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра 10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat Самостійна робота 1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях 2. Маршрутизація та комутація 3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж Wi-Fi 4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах. 5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем. 6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку. 7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах 8. Основні технології в хмарних обчисленнях 9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах 10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах 11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів Віртуальне середовище: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).