Архітектура інформаційно-комунікаційних систем

Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.057
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н. Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування загальнокультурних і професійних компетенцій у студентів, що визначають готовність і здатність фахівця інформаційно-комунікаційних систем і технологій до використання знань в області інформаційно-комунікаційних систем при вирішенні практичних завдань в рамках проектно-конструкторської, проектно-технологічної та виробничо-технологічної діяльності професійної діяльності. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен: - оволодіти основними принципами побудови інформаційно-комунікаційних систем; - вивчити архітектури, моделі інформаційно-комунікаційних систем, основні складові елементи інформаційно-комунікаційних систем; - отримати теоретичні та практичні навички використання сучасних програмних засобів для створення інформаційно-комунікаційних систем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. фахові компетентності: • ФКС2.1 Здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій, методів і моделей інформаційної безпеки; • ФКС2.5 Здатність використовувати сучасні технології проектування в розробці алгоритмічного та програмного забезпечення інформаційно-комунікаційні систем. • ФКС2.6 Здатність застосовувати, впроваджувати та експлуатувати сучасні інформаційно-комунікаційних системи у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Результати навчання: ПРН2.1. Застосовувати математичні методи, комп’ютерні моделі, мови моделювання та програмні інструменти для виконання практичних завдань з даної спеціальності КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами; КОМ 2. Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити) 1. Операційні системи 2. Основи інформаційних технологій Супутні і наступні навчальні дисципліни (кореквізити) 1. Web-орієнтовані інформаційні системи 2. Технології інформаційно-комунікаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Розробка інформаційно-комунікаційної системи складається з трьох етапів: аналізу, проектування і реалізації, в результаті ітеративного виконання яких відбувається покрокове «нарощування» системи. На етапах аналізу і проектування відбувається побудова архітектури майбутньої інформаційно-комунікаційної системи. Архітектура програмного забезпечення системи або набору систем складається з усіх важливих проектних рішень з приводу структур програми і взаємодій між цими структурами, які складають системи. Проектні рішення забезпечують бажаний набір властивостей, які повинна підтримувати система, щоб відповідати вимогам замовника та ефективно функціонувати. Вивчивши навчальний матеріал цього курсу, студенти дізнаються або доповнять свої знання про існуючі на сьогоднішній день архітектури, моделі інформаційно-комунікаційних систем, основні складові елементи систем; навчаться використовувати сучасні програмні засоби для створення ефективних інформаційно-комунікаційних систем.
Опис: 1. Поняття «інформаційно-комунікаційних систем» та їх класифікація 2 Структура та елементи інформаційно-комунікаційних систем 3 Поняття «архітектури інформаційно-комунікаційних систем». Типи архітектур 4 Поняття і класифікація архітектурних стилів 5 Архітектура «клієнт-сервер» 6 Архітектура розподіленої обробки даних. Архітектура веб-додатків 7 Інтеграція та моделі інформаційних систем 8 Основи побудови та застосування сучасних баз даних
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів виконання лабораторних робіт передбачене в якості основної форми поточного контролю. Семестровий екзаменаційний контроль проводиться в письмовій формі на основі розробленого комплекту екзаменаційних білетів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (оцінювання лабораторних занять) - 40 %; Екзаменаційний контроль (письмова компонента + усна компонента) - 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Сергеев В. И. Логистика: информационные системы и технологии : учебн. практ. пособие / В. И. Сергеев, М. Н. Григорьев, С. А. Уваров. — М. : Альфа-Пресс, 2008. — 608 с. 2. Основи інформаційних систем: Навч. посібник. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. / В. Ф. Ситник, Т. А. Писаревська, Н. В. Єрьоміна, О. С. Краєва; За ред. В. Ф. Ситника. – К.: КНЕУ, 2001. – 420 с. 3. Архитектура информационных систем [Текст]: учеб. для студ. учреждений высш. проф. образования / Б.Я. Советов, А.И. Водяхо, В.А. Дубенецкий, В.В. Цехановский. – М.: Издательский центр «Академия», 2012. – 288 с. 4. Ларман К. Применение UML и шаблонов проектирования: Введение в объектноориентированный анализ и проектирование: Учебное пособие: Пер. с англ. - М.: Вильямс, 2001. - 496 с. 5. Елиферов В. Г. Бизнес-процессы: Регламентация и управление: Ученик / В. Г. Елиферов, В. В. Репин. – М.: ИНФРА-М, 2004. – 320 с. 6. Павленко Л. А. Корпоративні інформаційні системи: Навчальний посібник. – Харків: ВД «ІНЖЕК», 2003. – 260 с. 7. Карпов Л.Е. Архитектура распределенных систем программного обеспечения / Л.Е. Карпов. – М.: МАКС Пресс, 2007. – 130 с. 8. Сучасні інформаційні системи і технології: навч.-метод. посіб. для самост. роботи та практ. занять з навч. дисципліни / уклад.: В. Г. Іванов, С. М. Іванов, В. В. Карасюк та ін. – Х.: Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2014. – 151 с. 9. Гайна Г. А. Основи проектування баз даних : навч. посіб. / Гайна Г. А. – К.: Кондор, 2008. – 200 с. 10. Зарицька О. Л. Бази даних та інформаційні системи : метод. посіб. / Зарицька О. Л. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 132 с. Допоміжна 11. Гайдамакин, Н. А. Автоматизированные информационные системы, базы и банки данных : учеб. пособие / Н. А. Гайдамакин. – М. : Гелиос АРВ, 2002. – 367 с. 12. Яроцкий, А. П. Информационные технологии: концептуальные основы : курс лекций / А. П. Яроцкий. – Барнаул : Изд-во АлтГТУ им. И. И. Ползунова, 2007. – Ч. 1. – 106 с. 13. Долженков В., Стученков А. Microsoft Office Excel 2010. – СПб.: БХВ-Петербург, 2011. – 816 с. 14. Трофименко Е. Г. Создание и обработка баз данных : курс лекций / Трофименко Е. Г., Буката Л. Н., Швайко И. Г. – Одесса: ОНАС им. А.С. Попова, 2014. – 140 с. 15. Роберт Т. Фатрелл, Дональд Ф. Шафер, Линда И. Шафер. Управление программными проектами. Достижение оптимального качества при минимуме затрат.: Персо-на. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2004г. – 1136 с. 16. Востокин, С.В. Графическая объектная модель параллельных процессов и ееприменение в задачах численного моделирования [Текст] / С.В. Востокин. Изд-во Самарского научного центра РАН – Самара, 2007. 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).