Медичні прилади та системи

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.E.050
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Лозинський Василь Іванович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета — формування уявлення про сучасну медичну техніку, напрямки її розвитку технічне обслуговування та її перевірку. Створення уявлення про види медичного обладнання, загальні принципи функціонування за призначенням та обслуговування. Набуття студентами теоретичних знань та практичних навиків розробки, експлуатації, технічного обслуговування складних апаратно-програмних медичних комплексів та систем.
Завдання: загальні компетентності: - ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. - ЗК9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). - ЗК10. Навики здійснення безпечної діяльності. - ЗК13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: - ФК4. Здатність забезпечувати технічні та функціональні характеристики систем і засобів, що використовуються в медицині та біології (при профілактиці, діагностиці, лікуванні та реабілітації). - ФК7. Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також пристрої інтернету речей, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах. - ФКС1.1. Знання методів і засобів вивчення та аналізу впливів фізичних полів на людський організм при експлуатації біотехнічних та медичних апаратів і систем. - ФКС1.4. Здатність експлуатувати діагностичні та терапевтичні системи та виконувати обробку діагностичної інформації.
Результати навчання: — знати етапи розвитку різної біомедичної техніки; — знати основні види електронного біомедичного обладнання; — знати особливості ринку медичної техніки; — вміти організувати роботу з медичною технікою в лікувально-профілактичних закладах; — володіти нормами безпеки при роботі з медичною технікою; — володіти основами технічного обслуговування біомедичного обладнання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фізика, частина 1,2. Компонентна база біомедичної апаратури Основи матеріалознавства Кореквізити: Експлуатація біомедичних апаратів
Короткий зміст навчальної програми: У курсі вивчається сучасна класифікація медичної техніки, етапи та напрямки її розвитку, порядок її технічного обслуговування та способи перевірки. Розглядаються окремі види та одиниці медичного обладнання, їх будова, а також загальні принципи їх функціонування за призначенням, а також особливості сервісу цього обладнання.
Опис: Електрокардіостимулятори та кардіовертери-дефібрилятори Імплантовані стимулятори для нервово-м’язового контролю Респірація та її засоби Механічна вентиляція легень та її засоби Медичне обладнання для забезпечення анестезії Електрохірургічні прилади Біомедичні лазери Моніторинг рівня глюкози в крові та його засоби Клінічне лабораторне обладнання Внутрішньовенні та інші біомедичні насоси Рентгенівська діагностична апаратура Діагностична апаратура для отримання томограми Магніто-резонансна та ЯМР томографія Ультразвукова діагностична апаратура Тепловізійна апаратура Літотриптори Апаратура для діагностики і лікування цукрового діабету
Методи та критерії оцінювання: Оцінки за виконання практичних робіт виставляються на основі визначення правильності, повноти та самостійності отриманих рішень за кожне з завдань: - отримані результати правильні, повні і отримані самостійно – 100% від максимальної оцінки; - отримані результати правильні, повні і отримані зі значною допомогою та коригуванням викладача – 90% від максимальної оцінки; - отримані у роботі рішення правильні, але неповні і отримане зі значною допомогою та коригуванням викладача – 75% від максимальної оцінки; - отримані результати містить помилки, але підхід до отримання рішення та застосування інструментів отримання рішення вірні – 50% від максимальної оцінки. Екзамен проводиться у письмово-усній формі або у формі електронного тестування на базі ВНС Національного університету «Львівська політехніка» (письмова робота чи електронний тест оцінюються з 60 балів, усна компонента – з 10 балів). Усне опитування передбачає вибіркове опитування з різних розділів курсу та виконання простих завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Захист практичних робіт - 30 балів Письмова компонента, тестування у ВНС - 60 балів Усна компонента - 10 балів Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Medical Devices and Human Engineering, Edited By Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, ISBN 9781138748569, Published August 30, 2017 by CRC Press 891 Pages 299 B/W Illustrations. 2. The Biomedical Engineering Handbook Four Volume Set, By Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, Copyright Year 2015. 3. Introduction to Biomedical Instrumentation - The Technology of Patient Care, Barbara L. Christe, December 2017, DOI:10.1017/9781316882740, ISBN: 9781107185012. 4. Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation, First published: 14 April 2006, Print ISBN: 9780471263586| Online ISBN: 9780471732877| DOI: 10.1002/0471732877, Copyright © 2006 by John Wiley & Sons, Inc. 5. Медична апаратура спеціального призначення [Текст] : лаб. практикум / С. М. Злепко [та ін.] ; Вінниц. нац. техн. ун-т, Луц. біотехн. ін-т ЗАТ "Міжнар. наук.-техн. ун-т ім. Ю. Бугая". - Луцьк : Гадяк Ж. В., 2011. - 78 с. : рис., табл. - Бібліогр. в кінці розд. - 300 прим. - ISBN 978-966-2379-30-3
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).