Основи охорони праці та безпека життєдіяльності

Спеціальність: Біомедична інженерія (інтернет речей)
Код дисципліни: 6.163.03.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: К.х.н., Токарєва Марія Олександрівна.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у майбутніх фахівців з вищою освітою необхідного в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки та пожежної безпеки, визначеного відповідними державними стандартами освіти, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритетності охорони життя та здоров'я працівників по відношенню до результатів виробничої діяльності та полягає у набутті студентом базових знань для здійснення професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій і природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків; формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 10. Навики здійснення безпечної діяльності. фахові компетентності: ФК 7. Здатність планувати, проектувати, розробляти, встановлювати, експлуатувати, підтримувати, технічно обслуговувати, контролювати і координувати ремонт приладів, обладнання та системи для профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також пристрої інтернету речей, що використовується в лікарнях і науково-дослідних інститутах. ФК 10. Здатність застосовувати принципи побудови сучасних автоматизованих систем управління виробництвом медичних приладів, їх технічне, алгоритмічне, інформаційне і програмне забезпечення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знання: ЗН 22. Знання основ захисту навколишнього середовища та застосування екологічно чистих технологічних процесів та обладнань. ЗН 23. Обізнаність з основами організації праці на базі трудового законодавства і норм охорони праці. ЗН 24. Знання правил організації роботи відповідно до вимог безпеки життєдіяльності. Уміння: УМ 9. Уміння дотримуватися правил охорони праці та безпеки життєдіяльності в професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика, Фізика, Хімія Виконання та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи охорони праці та безпека життєдіяльності» об’єднує систему знань і навиків з охорони праці (ОП) яка вивчається з метою формування у майбутніх фахівців з вищою освітою необхідної в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки і пожежної безпеки, визнаного відповідними державними стандартами освіти, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритетності охорони життя та здоров’я працівників по відношенню до результатів виробничої діяльності та заходів безпеки життєдіяльності (БЖД) метою якої є теоретична та практична підготовка майбутніх фахівців щодо створення безпечних умов життя і діяльності, опанування принципів гармонійного розвитку особистості і сталого розвитку суспільства.
Опис: 1. Законодавча та нормативна база з питань охорони праці. 2. Гігієна праці та виробнича санітарія. 3. Електробезпека. 4. Пожежна безпека. 5. Категорії і поняття в безпеці життєдіяльності, таксономія небезпек, ризик як кількісна оцінка небезпек. 6. Природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки. 7. Техногенні небезпеки та їх наслідки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – (40 балів). Виконання обов’язкових лабораторних робіт та їх захист у вигляді усної компоненти. Виконання індивідуальних практичних занять, написання розрахунково-графічної роботи. Підсумковий контроль – (60 балів, залік ); тестування по темах дисципліни у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою семестрового контролю навчальної дисципліни «Основи охорони праці та безпека життєдіяльності» є диференційований залік, тому семестрова оцінка виставляється як сумарна оцінка результатів поточного контролю усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, а саме: ? max 60 балів за засвоєння теоретичного матеріалу 13 лекцій (тестування у ВНС; кількість балів за кожну з лекцій обумовлена складністю навчального матеріалу, об’ємом навчального матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання); ? max 10 балів за виконання практичних робіт (презентація по наданні домедичної допомоги); ? max 15 балів за виконання лабораторних робіт (max 5 балів за роботу, причому оцінці підлягають результати виконання, дотримання вимог щодо оформлення і захист робіт шляхом тестування у ВНС); ? max 15 балів за виконання розрахунково-графічної роботи (max 9 балів за правильність виконання розрахункової частини, max 6 балів за правильність виконання ілюстративного матеріалу та формулювання висновків,). До кількості балів, яку студент набрав з дисципліни, можуть додаватися заохочувальні бали за публікації наукових робіт, участь в олімпіадах за профілем дисципліни тощо. Загальна кількість балів не може перевищувати 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник / Мохняк С.М., Дацько О.С., Козій О.І. і ін. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2009. - 264с. 2. Гогіташвілі Г.Г. та ін. Управління охорони праці та ризиком за міжнародними стандартами. – К.: Знання, 2007. – 367 с. 3. Жидецький В.Ц. та ін. Охорона праці. – Львів: Афіша, 2000. – 348 с. 4. Катренко Л.А., Кіт Ю.В., Пістун І.П. Охорона праці. Курс лекцій. Практикум: Навчальний посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВТД “Університетська книга”, 2007. – 496 с. 5. Кучерявий В.П., Павлюк Ю.Є., Кузик А.Д. Охорона праці: Навч. посібник. – Львів: Оріяна-Нова, 2007. – 368 с. 6. Яремко З.М., Тимощук С.В., Третяк О.І. та ін. Охорона праці: навч. посібник. – Львів: Видав. центр ЛНУ ім. І.Франка, 2010. – 374 с. 7. Пістун І. П. Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. – Суми: Університет. книга, 1999. – 301 с. 8. Ярошевська В.М., Ярошевський М.М., Москальов І.В. Безпека життєдіяльності. – К.: НМЦ, 1997. – 292 с. 9. Петрук М.П., Гіщак Х.Я., Гончарук В.Є., Васійчук В.О., та ін. Безпека життєдіяльності: Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей і форм навчання – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. – 226 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).