Програмування, частина 2

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.00.O.013
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: к.т.н., доцент Чайковський Ігор Борисович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є підготування фахівців у галузі телекомунікації. Для цього студенти опановують вміння розробляти програмні продукти для завдань управління сучасними технологіями телекомунікацій і радіотехніки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетентності: ФК-4. Здатність здійснювати комп'ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. ФК-8. Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів.
Результати навчання: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Математичний аналіз, теорія ймовірності. Кореквізити: Програмування, частина1.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Програмування, частина 2", викладається для сформування у студентів умінь, необхідних для ефективного використання мов програмування при розробленні прикладного і системного програмного забезпечення та, розв‘язування практичних обчислювальних задач. Розглядаються основи мови Python. На прикладах пояснюються засоби її застосування до вирішення практичних задач управління телекомунікаціями. Весь теоретичний виклад супроводжується прикладами. Лабораторний практикум містить завдання для лабораторних та практичних робіт у різних варіантах.
Опис: Основи програмування мовою Python: вступ, структура програми, типи даних, арифметичні та логічні операції. Складні структури даних і алгоритмічні конструкції. Функції та робота з файлами при використанні мови Python. Модулі в Python. Об’єктно-орієнтоване програмування в Python. Декоратори та графічне середовище tkinter. Тестування у Python.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) Екзаменаційний контроль (70%, контрольний захід, іспит: письмово (60%) усна форма (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у виді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Марк Лутц, Изучаем Python, 4-е издание, 2010, Символ-Плюс. 2. Python3.6.0 documentation. 3. Марк Саммерфилд, Программирование на Python 3. Подробное руководство. – Символ-Плюс, 2009. 4. Г.Россум, Ф.Л.Дрейк, Д.С.Откидач, М.Задка, М.Левис, С.Монтаро, Е.С.Реймонд, А.М.Кичлинг, А.Лембург, К.П. Йи, Д.Ксиллаг,.Г.Петрилли, Б.А.Варсав, Дж.К.Ахлстром, Дж.Роскинд, Н.Шеменор,С.Мулендер. Язык программирования Python./2001- 454 с. 5. Peter Norton, Alex Samuel, David Aitel та інші – Beginning Python. 6. Wesley J. Chun - Core Python Programming – 2001. 7. Magnus Lie Hetland - Beginning Python from Novice to Professional, 2nd ed. – 2008. 8. A Byte of Python (Russian) Версия 2.01 Swaroop C H (Translated byVladimir Smolyar). 9. Прохоренок Н.А. Python 3 и PyQt. Разработка приложений – 2012 10.Mark Pilgrim - Dive into Python, Version 5.4 – 2004. 11. Jim Knowlton - Python Create Modify Reuse – 2008. 12. Noah Gift, Jeremy M. Jones Python for Unix and Linux System Administration.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).