Програмно-апаратні засоби в телекомунікаціях та радіотехніці

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.00.O.026
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: ст. викл. Мінзюк Вадим Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у студентів уявлень про програмно-апаратні засоби, їхнє місце в телекомунікаціях і радіотехніці, структуру, принципи функціонування та проєктування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-3. Здатність планувати та управляти часом. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-6. Здатність працювати в команді. ЗК-13. Здатність до системного мислення. фахові компетентності: ФК-1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства. ФК-2. Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки. ФК-8. Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів. ФК-10. Здатність здійснювати монтаж, налагодження, налаштування, регулювання, дослідну перевірку працездатності, випробування та здачу в експлуатацію споруд, засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки.
Результати навчання: РН1: ЗН-2. Навички оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації і даних. РН2: УМ-7. Застосування розуміння засобів автоматизації проєктування і технічної експлуатації систем телекомунікацій та радіотехніки у професійній діяльності. РН3: КОМ1. Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки. РН4: АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення. Лекції та лабораторні заняття - інформаційно- рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Поточний контроль -виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування. Поточний контроль -виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Програмування апаратних засобів • Аналогова схемотехніка Кореквізити: • Робототехніка і системи керування • Мікропроцесорні системи в ТК і РТ
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються такі питання: поняття програмно-апаратного засобу, їх види та застосування, давачі, виконавчі пристрої, під’єднання периферії до мікроконтролера, архітектура програмно-апаратних засобів, STM32, протоколи послідовного зв’язку.
Опис: Предмет та завдання дисципліни. Поняття програмно-апаратного засобу, їх види та застосування. Давачі, виконавчі пристрої, електронні модулі розширення. Під’єднання периферії до мікроконтролера. Архітектура програмно-апаратних засобів. Архітектура мікроконтролера. Огляд процесорів Cortex. Програмна модель STM32. Схема підключення STM32. Системна архітектура. Периферійні пристрої: - порти введення-виведення загального призначення; - зовнішні переривання; - АЦП; - цифро-аналоговий перетворювач; - сторожовий таймер; - таймери загального призначення та багатофункціональні таймери; - годинник реального часу та регістри із резервним живленням; - блок обчислення CRC. Комунікаційні інтерфейси: - Інтерфейс SPI; - Модуль I2S; - Модуль I2C; - Модуль USART; - Модуль СAN; - Модуль інтерфейса USB. Енергоощадливе функціонування: - активний режим RUN; - енергоощадливі режими: SLEEP, STOP, STANDBY; - споживання енергії від резервного живлення. Функціонал для забезпечення надійності: - керування скидом; - контроль напруги живлення; - система захисту синхронізації; - сторожові таймери; - можливості GPIO для забезпечення надійного функціонування. Області пам'яті: - модуль Flash пам’яті; - захист і програмування внутрішньої Flash-пам'яті; - операції стирання та запису; - байти параметрів; - контролер статичної пам'яті; - інтерфейс SDIO. Інструменти розробки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю, захисту звітів з лабораторних робіт та виконання контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль та захист звітів з лабораторних робіт (72%); • контрольна робота (28%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Martin Trevor - The Insider's Guide to the STM32. 2009 2. STM32CubeIDE User Guide 3. Geffrey Brown - Discovering the STM32 Microcontroller. 2016 4. Carmine Noviello - Mastering STM32. 2018 5. STM32CubeIDE Quick Start Guide (10 pages). 6. The Definitive Guide to the ARM Cortex-M0 Joseph Yiu 7. STM32F4 Family Datasheet.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).