Електронні та квантові прилади надвисоких частот

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.03.E.078
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: д.т.н., доц. Оборжицький Валерій Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є освоєння студентами принципів дії, характеристик, особливостей конструкції електровакуумних і напівпровідникових приладів надвисоких частот, а також квантових приладів надвисокочастотного та оптичного діапазонів, методів розрахунку їх параметрів і можливостей застосування в сучасній техніці.
Завдання: Загальні компетентності: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; - навики здійснення безпечної діяльності. Фахові компетентності: - здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки; - здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах; - здатність до використання та експлуатації пристроїв, засобів та систем мікро- та наноелектроніки, які входять до складу радіоелектронних пристроїв систем та комплексів; - уміння оцінювати працездатність, діагностувати та налагоджувати пристрої, засоби та системи, які входять до складу радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів; - уміння формулювати вимоги до регламенту, технічних режимів та умов безпечної експлуатації, обслуговування, випробувань електронного обладнання радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Засвоєні фізичні основи короткочасної і тривалої взаємодії електронного потоку з електромагнітним полем; 2. Знання принципів роботи та особливостей електровакуумних приладів НВЧ з різними видами взаємодії електронів і електромагнітного поля; 3. Знання принципів роботи та особливостей напівпровідникових приладів НВЧ; 4. Знання принципів роботи та особливостей квантових приладів НВЧ та оптичного діапазону; 5. Засвоєні навики застосовувати набутих знань для розрахунку електронних приладів НВЧ; 6. Засвоєні принципи експериментально дослідження електронних приладів НВЧ. Методи навчання і викладання: - лекції - інформаційно-рецептивний чи евристичний метод, метод проблемного викладу; - самостійна робота – дослідницький чи репродуктивний метод; Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: - поточний контроль - усне та фронтальне опитування; виконання та захист лабораторних робіт; виступи на семінарах за результатами практичних робіт, оцінка активності; - диференційований залік - виставляється за результатами поточного контролю та за результатами контрольної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити): Фізика, Електродинаміка та поширення радіохвиль, Антенно-фідерні пристрої. Супутні і наступні навчальні дисципліни (ко-реквізити): Методи приймання та обробки сигналів, Пристрої генерування та формування сигналів, Основи теорії радіотехнічних систем.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються питання класифікації та фізичних основ електронних приладів НВЧ. Вивчається будова, принцип дії та параметри: електронних приладів НВЧ з електростатичним керуванням (тріоди, тетроди); електровакуумних приладів з динамічним керуванням типу О (з короткочасною взаємодією – пролітні та відбивні клістрони; з тривалою взаємодією – ЛБХО, ЛЗХО), типу М (магнетрони, платінотрони, ЛБХМ, ЛЗХМ), гіротрони; напівпровідникових приладів (біполярні, польові, з гетеропереходами транзистори НВЧ; діодів НВЧ з бар’єром Шотки, варакторних, лавинно-пролітних, Гана, p-i-n-діодів). Розглядаються фізичні основи квантових приладів; квантові прилади діапазону НВЧ (мазери) та оптичного діапазону (лазери).
Опис: В с т у п. Особливості НВЧ та оптичного діапазонів. Класифікація електронних приладів НВЧ і квантових приладів. Тема 1. ЕЛЕКТРОННИЙ ПОТІК ТА МЕТОДИ КЕРУВАННЯ НИМ. Швидкість, кут прольоту електронів, просторова-часова діаграма. Повний, конвекційний та наведений струми. Способи відбору енергії від електронного потоку. Метод електростатичного керування електронним потоком Метод динамічного керування електронним потоком. Тема 2. ТРІОДИ І ТЕТРОДИ НВЧ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. Фактори впливу на роботу НВЧ тріодів і тетродів. Особливості конструкції НВЧ тріодів та тетродів. Варіанти схем включення НВЧ тріодів і тетродів. Тема 3. КЛІСТРОНИ. Особливості клістронів та їх класифікація. Пролітний дворезонаторний клістрон: процес групування електронів; струми та відбір енергії електронів; енергетичні характеристики дворезонаторного клістрона; режим генерування в дворезонаторному клістроні. Багаторезонаторні клістрони. Відбивний клістрон: будова та принцип дії відбивного клістрона; параметри і характеристики відбивного клістрона, особливості конструкції та використання. Тема 4. ПРИЛАДИ ТИПУ "О" З ТРИВАЛОЮ ВЗАЄМОДІЄЮ. Сповільнювальні системи. Лампа біжучої хвилі типу О: будова та принцип дії; параметри та характеристики ЛБХО. Лампа зворотної хвилі типу О: будова та принцип дії лампи зворотної хвилі О-типу; параметри та характеристики ЛЗХО. Тема 5. ЕЛЕКТРОННІ ПРИЛАДИ ТИПУ "М". Рух електрона у схрещених електричному та магнітному полях: рух електронів у статичному режимі; режим руху при дії змінного НВЧ поля. Багаторезонаторний магнетрон: будова і принцип дії багаторезонаторного магнетрону; параметри та характеристики багаторезонаторного магнетрону. Лампи біжучої хвилі типу М. Лампи зворотної хвилі типу М. Генераторні та підсилювальні прилади магнетронного типу: мітрон; платінотрон. Гіротрон – прилад з циклотронним резонансом. Тема 6. ТРАНЗИСТОРИ НВЧ. Вплив властивостей напівпровідникових матеріалів на роботу напівпровідникових приладів в діапазоні НВЧ. Особливості побудови біполярних та уніполярних транзисторів НВЧ. Принцип дії польових транзисторів з бар’єром Шотки. Транзистори з високою рухливістю електронів (HEMT, PHEMT). Тема 7. ДІОДИ НВЧ. Особливості та типи діодів НВЧ. Діоди з бар’єром Шотки (детекторні та змішувальні діоди). Детекторні секції та схеми НВЧ змішувачів. Діоди з р - n переходом в режимі керованої ємності (варактори, варікапи). Схеми пристроїв НВЧ на діодів з керованою ємністю. Принцип дії, характеристики та використання р-i-n-діодівТунельні та лавино-пролітні діоди, їх особливості, принцип дії та використання. Діоди Гана, режими роботи, характеристики та сфери застосування. Тема 8. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ КВАНТОВИХ ПРИЛАДІВ. Визначення та класифікація квантових приладів. Основні поняття квантової механіки. Особливості підсилення та генерації коливань квантовими приладами. Характеристики випромінювання квантових приладів. Тема 9. КВАНТОВІ ПРИЛАДИ НВЧ ДІАПАЗОНУ. Молекулярні квантові генератори та підсилювачі. Квантові парамагнітні підсилювачі Тема 10. КВАНТОВІ ПРИЛАДИ ОПТИЧНОГО ДІАПАЗОНУ. Загальна характеристика та класифікація лазерів. Структура, параметри та використання твердотільних лазерів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у формі вибіркового усного опитування перед початком занять. Поточний контроль на практичних заняттях проводиться шляхом оцінювання результатів розрахунків, виконаних студентом у процесі занять, а також внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, доповнень. Контрольна робота проводиться у формі відповіді студента на контрольні запитання, які поділяються на: а) тестові – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль у вигляді диференційованого заліку проводиться за результатами поточного контролю та контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні заняття – 40 балів; практичні заняття – 30 балів; контрольна робота – 30 балів. Разом за дисципліну: – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення (Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни): 1. Дослідження характеристик електровакуумних НВЧ тріодів і тетродів. 2. Дослідження відбивного клістрону. 3. Дослідження лампи біжучої хвилі О-типу. 4. Дослідження лавинно-пролітного діода. Рекомендована базова література: 1. Шматько А. А. Электронные приборы сверхвысоких частот. Основы теории и радиофизический лабораторный практикум: учеб. пособие / А. А. Шматько. – Харьков: ХНУ им. В. Н. Каразина, 2006. – 328 с. 2. Панфілов І. П. Електронні та квантові прилади НВЧ: навч. посібник для вузів. Модуль 1 / І. П. Панфілов, Ю. В. Флейта. – Одаса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2010. – 120 с. 3. Андрушко Л.М. Электронные приборы НВЧ и квантовые приборы / Л. М.Андрушко, Н. Д. Федоров. – М.: Радио и связь, 1981. – 280 с. 4. Федоров Н.Д. Электронные приборы СВЧ и квантовые приборы / Н. Д. Федоров. – М.: Атомиздат, 1979. – 288 с. 5. Лебедев И. В. Техника и приборы СВЧ. В 2-х т. / И. В. Лебедев. – М.: Высш. шк., Т. 2, 1972. – 310 с. Інформаційні ресурси: 1. www.dut.edu.ua/ua/lib/1/category/754/view/552 2. k504.khai.edu/attachments/article/327/pribory_svch.pdf 3. www.dut.edu.ua/uploads/l_552_99021775.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Електронні та квантові прилади надвисоких частот

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.04.E.093
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: д.т.н., доц. Оборжицький Валерій Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є освоєння студентами принципів дії, характеристик, особливостей конструкції електровакуумних і напівпровідникових приладів надвисоких частот, а також квантових приладів надвисокочастотного та оптичного діапазонів, методів розрахунку їх параметрів і можливостей застосування в сучасній техніці.
Завдання: Загальні компетентності: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; - навики здійснення безпечної діяльності. Фахові компетентності: - здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки; - здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах; - здатність до використання та експлуатації пристроїв, засобів та систем мікро- та наноелектроніки, які входять до складу радіоелектронних пристроїв систем та комплексів; - уміння оцінювати працездатність, діагностувати та налагоджувати пристрої, засоби та системи, які входять до складу радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів; - уміння формулювати вимоги до регламенту, технічних режимів та умов безпечної експлуатації, обслуговування, випробувань електронного обладнання радіоелектронних пристроїв, систем та комплексів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Засвоєні фізичні основи короткочасної і тривалої взаємодії електронного потоку з електромагнітним полем; 2. Знання принципів роботи та особливостей електровакуумних приладів НВЧ з різними видами взаємодії електронів і електромагнітного поля; 3. Знання принципів роботи та особливостей напівпровідникових приладів НВЧ; 4. Знання принципів роботи та особливостей квантових приладів НВЧ та оптичного діапазону; 5. Засвоєні навики застосовувати набутих знань для розрахунку електронних приладів НВЧ; 6. Засвоєні принципи експериментально дослідження електронних приладів НВЧ. Методи навчання і викладання: - лекції - інформаційно-рецептивний чи евристичний метод, метод проблемного викладу; - самостійна робота – дослідницький чи репродуктивний метод; Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: - поточний контроль - усне та фронтальне опитування; виконання та захист лабораторних робіт; виступи на семінарах за результатами практичних робіт, оцінка активності; - диференційований залік - виставляється за результатами поточного контролю та за результатами контрольної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити): Фізика, Електродинаміка та поширення радіохвиль, Антенно-фідерні пристрої. Супутні і наступні навчальні дисципліни (ко-реквізити): Методи приймання та обробки сигналів, Пристрої генерування та формування сигналів, Основи теорії радіотехнічних систем.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються питання класифікації та фізичних основ електронних приладів НВЧ. Вивчається будова, принцип дії та параметри: електронних приладів НВЧ з електростатичним керуванням (тріоди, тетроди); електровакуумних приладів з динамічним керуванням типу О (з короткочасною взаємодією – пролітні та відбивні клістрони; з тривалою взаємодією – ЛБХО, ЛЗХО), типу М (магнетрони, платінотрони, ЛБХМ, ЛЗХМ), гіротрони; напівпровідникових приладів (біполярні, польові, з гетеропереходами транзистори НВЧ; діодів НВЧ з бар’єром Шотки, варакторних, лавинно-пролітних, Гана, p-i-n-діодів). Розглядаються фізичні основи квантових приладів; квантові прилади діапазону НВЧ (мазери) та оптичного діапазону (лазери).
Опис: В с т у п. Особливості НВЧ та оптичного діапазонів. Класифікація електронних приладів НВЧ і квантових приладів. Тема 1. ЕЛЕКТРОННИЙ ПОТІК ТА МЕТОДИ КЕРУВАННЯ НИМ. Швидкість, кут прольоту електронів, просторова-часова діаграма. Повний, конвекційний та наведений струми. Способи відбору енергії від електронного потоку. Метод електростатичного керування електронним потоком Метод динамічного керування електронним потоком. Тема 2. ТРІОДИ І ТЕТРОДИ НВЧ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. Фактори впливу на роботу НВЧ тріодів і тетродів. Особливості конструкції НВЧ тріодів та тетродів. Варіанти схем включення НВЧ тріодів і тетродів. Тема 3. КЛІСТРОНИ. Особливості клістронів та їх класифікація. Пролітний дворезонаторний клістрон: процес групування електронів; струми та відбір енергії електронів; енергетичні характеристики дворезонаторного клістрона; режим генерування в дворезонаторному клістроні. Багаторезонаторні клістрони. Відбивний клістрон: будова та принцип дії відбивного клістрона; параметри і характеристики відбивного клістрона, особливості конструкції та використання. Тема 4. ПРИЛАДИ ТИПУ "О" З ТРИВАЛОЮ ВЗАЄМОДІЄЮ. Сповільнювальні системи. Лампа біжучої хвилі типу О: будова та принцип дії; параметри та характеристики ЛБХО. Лампа зворотної хвилі типу О: будова та принцип дії лампи зворотної хвилі О-типу; параметри та характеристики ЛЗХО. Тема 5. ЕЛЕКТРОННІ ПРИЛАДИ ТИПУ "М". Рух електрона у схрещених електричному та магнітному полях: рух електронів у статичному режимі; режим руху при дії змінного НВЧ поля. Багаторезонаторний магнетрон: будова і принцип дії багаторезонаторного магнетрону; параметри та характеристики багаторезонаторного магнетрону. Лампи біжучої хвилі типу М. Лампи зворотної хвилі типу М. Генераторні та підсилювальні прилади магнетронного типу: мітрон; платінотрон. Гіротрон – прилад з циклотронним резонансом. Тема 6. ТРАНЗИСТОРИ НВЧ. Вплив властивостей напівпровідникових матеріалів на роботу напівпровідникових приладів в діапазоні НВЧ. Особливості побудови біполярних та уніполярних транзисторів НВЧ. Принцип дії польових транзисторів з бар’єром Шотки. Транзистори з високою рухливістю електронів (HEMT, PHEMT). Тема 7. ДІОДИ НВЧ. Особливості та типи діодів НВЧ. Діоди з бар’єром Шотки (детекторні та змішувальні діоди). Детекторні секції та схеми НВЧ змішувачів. Діоди з р - n переходом в режимі керованої ємності (варактори, варікапи). Схеми пристроїв НВЧ на діодів з керованою ємністю. Принцип дії, характеристики та використання р-i-n-діодівТунельні та лавино-пролітні діоди, їх особливості, принцип дії та використання. Діоди Гана, режими роботи, характеристики та сфери застосування. Тема 8. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ КВАНТОВИХ ПРИЛАДІВ. Визначення та класифікація квантових приладів. Основні поняття квантової механіки. Особливості підсилення та генерації коливань квантовими приладами. Характеристики випромінювання квантових приладів. Тема 9. КВАНТОВІ ПРИЛАДИ НВЧ ДІАПАЗОНУ. Молекулярні квантові генератори та підсилювачі. Квантові парамагнітні підсилювачі Тема 10. КВАНТОВІ ПРИЛАДИ ОПТИЧНОГО ДІАПАЗОНУ. Загальна характеристика та класифікація лазерів. Структура, параметри та використання твердотільних лазерів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у формі вибіркового усного опитування перед початком занять. Поточний контроль на практичних заняттях проводиться шляхом оцінювання результатів розрахунків, виконаних студентом у процесі занять, а також внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, доповнень. Контрольна робота проводиться у формі відповіді студента на контрольні запитання, які поділяються на: а) тестові – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення. Підсумковий контроль у вигляді диференційованого заліку проводиться за результатами поточного контролю та контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні заняття – 40 балів; практичні заняття – 30 балів; контрольна робота – 30 балів. Разом за дисципліну: – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення (Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни): 1. Дослідження характеристик електровакуумних НВЧ тріодів і тетродів. 2. Дослідження відбивного клістрону. 3. Дослідження лампи біжучої хвилі О-типу. 4. Дослідження лавинно-пролітного діода. Рекомендована базова література: 1. Шматько А. А. Электронные приборы сверхвысоких частот. Основы теории и радиофизический лабораторный практикум: учеб. пособие / А. А. Шматько. – Харьков: ХНУ им. В. Н. Каразина, 2006. – 328 с. 2. Панфілов І. П. Електронні та квантові прилади НВЧ: навч. посібник для вузів. Модуль 1 / І. П. Панфілов, Ю. В. Флейта. – Одаса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2010. – 120 с. 3. Андрушко Л.М. Электронные приборы НВЧ и квантовые приборы / Л. М.Андрушко, Н. Д. Федоров. – М.: Радио и связь, 1981. – 280 с. 4. Федоров Н.Д. Электронные приборы СВЧ и квантовые приборы / Н. Д. Федоров. – М.: Атомиздат, 1979. – 288 с. 5. Лебедев И. В. Техника и приборы СВЧ. В 2-х т. / И. В. Лебедев. – М.: Высш. шк., Т. 2, 1972. – 310 с. Інформаційні ресурси: 1. www.dut.edu.ua/ua/lib/1/category/754/view/552 2. k504.khai.edu/attachments/article/327/pribory_svch.pdf 3. www.dut.edu.ua/uploads/l_552_99021775.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).