Термінальне обладнання телекомунікаційних систем та мереж

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.08.E.159
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Лектор: Ст. викл., к.т.н. Бенч Андрій Ярославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна повинна сформувати у студента розуміння основних принципів функціонування термінального обладнання, що застосовується у сучасних телекомунікаційних системах та мережах, та сформувати практичні навички роботи із ним. Вивченню підлягає як традиційне термінальне обладнання – телефонні апарати та модеми, так і обладнання, що з’явилось у телекомунікаційних мережах недавно - ADSL модеми та мобільні термінали.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до застосування знань на практиці; мати дослідницькі навички; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; уміння ставити та розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; креативність, здатність до системного мислення; здатність вчитись та оволодівати сучасними знаннями; уміння працювати як індивідуально, так і в команді відповідальність за якість виконуваної роботи. фахових: базові знання технічних характеристик, конструкт¬ивних особливостей, призначення і правил експлуа¬тації телекомунікаційного, радіотехнічного та електронного устаткування та обладнання; здатність застосовувати сучасні досягнення у галузі професійної діяльності з метою побудови перспективних інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж та систем; здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування телекомунікаційних та радіотехнічних систем та їх складових.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент має бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Підготовлений фахівець повинен знати: - будову та принципи роботи телефонних апаратів; - аналогові види сигналізації; - будову та принципи роботи модемів, ADSL модемів; - види цифрової модуляції сигналів, що застосовуються при роботі модемів - протоколи, що застосовуютьтся у роботі модемів; - будову та принципи роботи бездротових терміналів 2. Підготовлений фахівець повинен уміти: - підключати до мережі та налаштовувати телефонні апарати; - підключати до мережі та налаштовувати ADSL модеми та бездротові точки доступу; - налаштовувати бездротові термінали.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія електричного зв’язку
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Термінальне обладнання телекомунікаційних систем та мереж” надає студентам знання про будову та функціонування термінального обладнання, із яким безпосередньо взаємодіють користувачі телекомунікаційних мереж. Отримані практичні навички дозволяють підключати термінальне обладнання до мережі та налаштувати його.
Опис: Вступ. Зміст дисципліни “Термінальне обладнання телекомунікаційних систем та мереж ”. Основні поняття. Еволюція абонентських терміналів. Розділ 1. Телефонні апарати Структурна схема телефонного апарату. Мостова схема телефонного апарату. Компенсаційна схема телефонного апарату. Принципові схеми телефонних апаратів: принципова схема електромеханічних телефонних апаратів, принципова схема сучасних електронних телефонних апаратів Передавання адресної інформації від телефонних апаратів: декадно-шлефні імпульси (ДКШІ), частотний набір номера (DTMF). Абонентська сигналізація аналогових терміналів Телефонні апарати з радіодоступом. Стандарт DECT Абонентські термінали ISDN. Розділ 2. Модеми Принципи роботи модемів. Види модуляції для модемних з’єднань. Функції корекції помилок та компресії даних Структурна схема модему. xDSL модеми. Точки доступу до бездротової мережі. Технологія Wi-Fi. Розділ 3. Мобільні термінали Мережі бездротового широкосмугового доступу (Wireless Broadband Acess). Покоління терміналів 2G, 3G, 4G. Технології HDSPA, LTE. Передавання даних між мобільними терміналами. Технології Bluetooth, BLE, Mesh networks. Мобільні операційні системи. IOS. Android. Технології створення мобільних додатків Розділ 4. Тенденції розвитку термінального обладнання Технологія 5G. Інтернет речей (Internet of Things – IoT).
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (оцінка виконаних завдань) Семестровий контроль (проведення усно-письмового екзамену)
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні заняття 30 балів Екзаменаційна контрольна робота (письмова компонент) 60 балів Екзаменаційна контрольна робота (усна компонента) 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Термінальне обладнання та комутаційні прилади: Навч. Посібник / [О.В. Вербанов, В.І. Дузь, В.М. Колчар, Г.В. Стовбун]. – Одеса:ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2008. – 128 с. 2. Терминальное оборудование цифровых сетей электросвязи с интеграцией служб / В. И. Борщ, А. В. Вивчарюк, В. А. Донец, В. В.Коваль, И. П. Лесовой, Н. П. Орленко. – К.: Наукова думка, 1999. 3. Лагутенко О.И. Современные модемы. М.: Эко-Трендз, 2002. — 346 с 4. Бакланов И.Г. Технологии ADSL, ADSL2+. Теория и практика применения. – М:Метротэк, 2007. – 384с. 5. Горбатий І.В. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування технології та протоколи: навч. посібник / І.В. Горбатий, А.П. Бондарєв. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 336 с. Додаткова 1. Бенч А.Я., Бондарєв А.П., Маньковський С.В. Проектування програмно-апаратних засобів: конспект лекцій для студентів спеціальності “Телекомунікації та радіотехніка” / А.Я. Бенч, А.П. Бондарєв, С.В. Маньковський.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 52 с. 2. John A.C. Bingham. ADSL, VSDL and multicarrier modulation. – New York: John Wiley & Sons, 2000. -289 c. 3. Das Sajal Kumar. Mobile terminal receiver design : LTE and LTE-advanced - Singapore ; Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2016. – 356 c. 4. Телефонні апарати: Метод. керівництво до лаб. роботи No 11 за курсом «Системи комутації в електрозв’язку» [О.Я. Маркович, Г.В. Стовбун] – Одеса, ВЦ ОНАЗ, 2002. Додаткова література до лабораторних занять 5. Телефонні апарати: Метод. керівництво до лаб. роботи No 11 за курсом «Системи комутації в електрозв’язку» [О.Я. Маркович, Г.В. Стовбун] – Одеса, ВЦ ОНАЗ, 2002. 6. Абонентська сигналізація аналогових терміналів: Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи. [Печерський В.І., Смаглюк Т.В.] - Одеса, ВЦ ОНАЗ, 2012. 7. Інформаційні ресурси ВНС: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8656
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).