Пристрої генерування і формування сигналів (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.03.E.086
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: ст. викладач Кузик Андрій Остапович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів, оволодіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних даних у літературі, збору та обробки матеріалів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-4. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; ЗК-7. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; ЗК-11. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; ЗК-12. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дає змогу формулювати висновки (діагноз) для різних типів складних управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб; ЗК-13. Мати навички розроблення та керування проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів у предметній області; ЗК-14. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих; ЗК-15. Уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи. фахові компетентності: ФК-1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; ФК-7. Базові уявлення про засоби вимірювання характеристик матеріалів та пристроїв електроніки, їх налагодження та діагностики; ФК-8. Базові уявлення про сучасні технології одержання матеріалів, виробництва компонентів та пристроїв мікро- та наноелектроніки; ФК-9. Базові уявлення про основи автоматизації процесів у технології, проектуванні, виробництві та вимірювальних засобах; ФК-10. Базові уявлення про основи аналогової та цифрової схемотехніки і мікропроцесорної техніки; ФК-11. Базові уявлення про сучасні комп’ютерні технології та інструменти інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, графіки, моделювання та оптимізації, сучасні засоби інформаційних технологій; ФК-12. Базові уявлення про сучасні ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації; ФК-13. Базові уявлення про методологію наукових досліджень в електроніці; ФКС-6. Уміння аналізувати науково-технічну літературу, щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки, технічної, технологічної та конструкторської документації, у тому числі іноземною мовою.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН1: ЗН3. Проектування (конструювання) РТС. РН2: ЗН7. Здатність розробляти проектно-конструкторську, технологічну, метрологічну та організаційно-керівну документації РТС. РНЗ: УМ4. За технічним завданням, електронною схемою, технологічними, економічним та іншими показниками розробити (брати участь у розробленні) конструкції приладу РТС чи закінченого пристрою або системи. РН4: КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. PH5: АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Пристрої генерування і формування сигналів. Електронні та квантові прилади надвисоких частот. Основи моделювання та проектування програмно-апаратних радіоелектронних засобів. Кореквізити: Основи теорії радіотехнічних систем, частина 1. Проектування радіоелектронних засобів інфокомунікаційних систем. Методи приймання та обробки сигналів радіотехнічних систем.
Короткий зміст навчальної програми: У результаті виконання курсової робота студенти засвоюють основні принципи розрахунку та функціонування, ескізного розрахунку та побудови структурних схем, вибору елементної бази для формувачів радіосигналу ВЧ та НВЧ діапазону. Студенти засвоюють методики розрахунку та проектування автогенераторів ВЧ та НВЧ; розрахунок та проектування синтезаторів частоти; розрахунок та проектування підсилювачів потужності ВЧ та НВЧ; розрахунок та проектування схем формування аналогових та цифрових видів модуляції: квадратурних, амплітудно-, частото-, фазо- модульованих та маніпульованих сигналів.
Опис: Ескізний розрахунок, побудова структурної схеми та вибір елементної бази формувача радіосигналу ВЧ та НВЧ діапазону. Розрахунок та проектування автогенераторів ВЧ та НВЧ. Розрахунок та проектування синтезаторів частоти. Розрахунок та проектування підсилювачів потужності ВЧ та НВЧ. Розрахунок та проектування схем формування аналогових та цифрових видів модуляції: квадратурних, амплітудно-, частото-, фазо- модульованих/маніпульованих сигналів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи; • підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (30%): звіти з виконання розрахунків, усне опитування. • підсумковий контроль (70 %,): диференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Проектирование устройств генерирования и формирования сигналов в системах подвижной радиосвязи: Учебное пособие для вузов / В.В. Шахгильдян, В.Л. Карякин, Под ред. В.В. Шахгильдяна. – М.: СОЛОН-Пр., 2011 – 400 с. 2. Richard C. Li. RF Circuit Design. Wiley Inc., Publ., 2009 – 827 p. 3. Проектирование радиопередатчиков / Под ред. В.В. Шахгильдяна. – М.: Радио и связь, 2000 – 656 с. 4. Петров Б.Е., Романюк В.А. Радиопередающие устройства на полупроводниковых приборах. – М.: Высшая школа, 1989. – 232 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Пристрої генерування і формування сигналів. Методичні вказівки до виконання курсової роботи. Частина 1. Кузик А.О. – Л.: НУ «Львівська політехніка», 2022 – 54 с. 2. Проектування пристроїв генерування і формування радіосигналів. Метод. рекомендації до курсового та дипломного проектування. Частина 2. Кузик А.О. – Л.: НУ «Львівська політехніка», 2022 – 62 с. Інформаційні ресурси 1. Дисципліна «Пристрої генерування і формування сигналів» (КР) [Електронний ресурс]. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6122 (дата звернення: 15.08.22). 2. ДСТУ – База нормативних документів: http://www.csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1 3. https://www.nxp.com/products/rf:RF_HOME 4. http://www.ti.com/rf-microwave/overview.html 5. https://www.toshiba.co.jp/worldwide/index.html 6. http://www.analog.com/en/index.html 7. https://www.st.com/content/st_com/en.html 8. https://www.infineon.com/cms/en/product/ 9. http://www.mitsubishielectric.com/semiconductors/ 10. https://www.microsemi.com/products/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Пристрої генерування і формування сигналів (курсова робота)

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.04.E.101
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: ст. викладач Кузик Андрій Остапович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є поглиблення теоретичних знань, і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів, оволодіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних даних у літературі, збору та обробки матеріалів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-4. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; ЗК-7. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; ЗК-11. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; ЗК-12. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дає змогу формулювати висновки (діагноз) для різних типів складних управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб; ЗК-13. Мати навички розроблення та керування проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів у предметній області; ЗК-14. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих; ЗК-15. Уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи. фахові компетентності: ФК-1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; ФК-7. Базові уявлення про засоби вимірювання характеристик матеріалів та пристроїв електроніки, їх налагодження та діагностики; ФК-8. Базові уявлення про сучасні технології одержання матеріалів, виробництва компонентів та пристроїв мікро- та наноелектроніки; ФК-9. Базові уявлення про основи автоматизації процесів у технології, проектуванні, виробництві та вимірювальних засобах; ФК-10. Базові уявлення про основи аналогової та цифрової схемотехніки і мікропроцесорної техніки; ФК-11. Базові уявлення про сучасні комп’ютерні технології та інструменти інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, графіки, моделювання та оптимізації, сучасні засоби інформаційних технологій; ФК-12. Базові уявлення про сучасні ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації; ФК-13. Базові уявлення про методологію наукових досліджень в електроніці; ФКС-6. Уміння аналізувати науково-технічну літературу, щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки, технічної, технологічної та конструкторської документації, у тому числі іноземною мовою.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН1: ЗН3. Проектування (конструювання) РТС. РН2: ЗН7. Здатність розробляти проектно-конструкторську, технологічну, метрологічну та організаційно-керівну документації РТС. РНЗ: УМ4. За технічним завданням, електронною схемою, технологічними, економічним та іншими показниками розробити (брати участь у розробленні) конструкції приладу РТС чи закінченого пристрою або системи. РН4: КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. PH5: АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Пристрої генерування і формування сигналів. Електронні та квантові прилади надвисоких частот. Основи моделювання та проектування програмно-апаратних радіоелектронних засобів. Кореквізити: Основи теорії радіотехнічних систем, частина 1. Проектування радіоелектронних засобів інфокомунікаційних систем. Методи приймання та обробки сигналів радіотехнічних систем.
Короткий зміст навчальної програми: У результаті виконання курсової робота студенти засвоюють основні принципи розрахунку та функціонування, ескізного розрахунку та побудови структурних схем, вибору елементної бази для формувачів радіосигналу ВЧ та НВЧ діапазону. Студенти засвоюють методики розрахунку та проектування автогенераторів ВЧ та НВЧ; розрахунок та проектування синтезаторів частоти; розрахунок та проектування підсилювачів потужності ВЧ та НВЧ; розрахунок та проектування схем формування аналогових та цифрових видів модуляції: квадратурних, амплітудно-, частото-, фазо- модульованих та маніпульованих сигналів.
Опис: Ескізний розрахунок, побудова структурної схеми та вибір елементної бази формувача радіосигналу ВЧ та НВЧ діапазону. Розрахунок та проектування автогенераторів ВЧ та НВЧ. Розрахунок та проектування синтезаторів частоти. Розрахунок та проектування підсилювачів потужності ВЧ та НВЧ. Розрахунок та проектування схем формування аналогових та цифрових видів модуляції: квадратурних, амплітудно-, частото-, фазо- модульованих/маніпульованих сигналів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль - у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи; • підсумковий контроль - у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (30%): звіти з виконання розрахунків, усне опитування. • підсумковий контроль (70 %,): диференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Проектирование устройств генерирования и формирования сигналов в системах подвижной радиосвязи: Учебное пособие для вузов / В.В. Шахгильдян, В.Л. Карякин, Под ред. В.В. Шахгильдяна. – М.: СОЛОН-Пр., 2011 – 400 с. 2. Richard C. Li. RF Circuit Design. Wiley Inc., Publ., 2009 – 827 p. 3. Проектирование радиопередатчиков / Под ред. В.В. Шахгильдяна. – М.: Радио и связь, 2000 – 656 с. 4. Петров Б.Е., Романюк В.А. Радиопередающие устройства на полупроводниковых приборах. – М.: Высшая школа, 1989. – 232 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Пристрої генерування і формування сигналів. Методичні вказівки до виконання курсової роботи. Частина 1. Кузик А.О. – Л.: НУ «Львівська політехніка», 2022 – 54 с. 2. Проектування пристроїв генерування і формування радіосигналів. Метод. рекомендації до курсового та дипломного проектування. Частина 2. Кузик А.О. – Л.: НУ «Львівська політехніка», 2022 – 62 с. Інформаційні ресурси 1. Дисципліна «Пристрої генерування і формування сигналів» (КР) [Електронний ресурс]. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6122 (дата звернення: 15.08.22). 2. ДСТУ – База нормативних документів: http://www.csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1 3. https://www.nxp.com/products/rf:RF_HOME 4. http://www.ti.com/rf-microwave/overview.html 5. https://www.toshiba.co.jp/worldwide/index.html 6. http://www.analog.com/en/index.html 7. https://www.st.com/content/st_com/en.html 8. https://www.infineon.com/cms/en/product/ 9. http://www.mitsubishielectric.com/semiconductors/ 10. https://www.microsemi.com/products/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).