Радіоавтоматика

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.04.E.098
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: Протасевич В.Г.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів знань та вмінь з основ побудови та застосуванню систем радіоавтоматики, а також набуття навичок у використанні цих знань та вмінь у майбутній професійній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: 1. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 3. ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 4. ЗК13. Здатність до системного мислення. фахових: 1. ФК4. Здатність здійснювати комп’ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. 2. ФК6. Здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно- телекомунікацій них мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах. 3. ФК9. Здатність здійснювати приймання та освоєння нового обладнання відповідно до чинних нормативів. 4. ФК10. Здатність здійснювати монтаж, налагодження, налаштування, регулювання, дослідну перевірку працездатності, випробування та здачу в експлуатацію споруд, засобів і устаткування телекомунікацій та радіотехніки.
Результати навчання: РН1: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій. РН2: ЗН9. Здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж: радіоелектронні системи,телекомунікаційні системи і мережі, інформаційні мереж і зв’язку, технології конструювання та виробництва засобів телекомунікацій, проектування програмно-апаратних систем, розробка програмного забезпечення вбудованих систем, адміністрування інфокомунікаційних мереж. РНЗ: УМ6. Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Функції комплексної змінної та операційне числення . Основи теорії кіл. Сигнали та процеси в радіотехніці. Аналогові електронні пристрої. Кореквізити:Цифрові пристрої та мікропроцесори
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються наступні питання: історія розвитку та класифікація систем автоматичного керування; функціональні та структурні схеми систем РА; передавальні функції систем РА; математичні моделі опису САК; типові динамічні ланки та їх характеристики; стійкість лінійних САК; алгебраїчні та частотні критерії стійкості; аналіз детермінованих процесів у лінійних САК; аналіз точності САК; дискретні та цифрові системи радіоавтоматики.
Опис: Основні принципи побудови систем радіоавтоматики з розімкненим та замкненим контуром керування. Елементи систем радіоавтоматики. Функціональні схеми радіотехнічних слідкуючих систем: систем частотного та фазового автопідстроювання, систем слідкування за часовим положенням сигналу. Математичні методи опису САК. Типові динамічні ланки та їх характеристики. Приклад побудови математичної моделі слідкуючої системи. Аналіз стійкості та точності лінійних САК.Нелінійні системи РА. Дискретні системи РА.Методи аналізу цифрових систем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт (20 %),виконання контрольних завдань та усне опитування (10 %). Екзамен (70 %, письмово-усна форма).
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Радиоавтоматика /Под ред. В.А. Бессекерского. -М. Высшая школа, 1985, 271 с. 2. Радиоавтоматика. Г.Ф.Коновалов. -М. Высшая школа, 1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).